Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kullervo-maraton 24.9.2011

Recommended Posts

Eipä tainnut tämän vuoden Kullervo-juhlamaratonille (30 v.) olla vielä omaa ketjua. Tarkoitus olisi startata kokomatkalle, josko tällekin vuodelle saisi yhden tilastomerkinnän aikaiseksi kun Forssa jäi sairastamisen vuoksi väliin. Vielä ehtii pari päivää ilmoittautua ennakkoon halvemmilla hinnoilla.

Pikkulinnut lauloivat, että tänä vuonna palattaisiin viime vuoden poikkeusjärjestelyjen jälkeen suunnilleen perinteiselle reitille (joka on toivottavasti ilmeisesti varsin vähäisten muutosten jälkeenkin virallisesti mitattu...). Reittihän on sitä kirkonmäkeä lukuunottamatta varsin tasainen. Sen kerran kun olen aiemmin Kullervon reittiä juossut, kirkonmäki oli kumminkin molempiin suuntiin ylämäkeä, ihme ja kumma!

• Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Olen vielä kahden vaiheilla lähenkö tänävuonna Joutsenoon juoksemaan vai pelkästään katsomaan. Joutsenon ja Nycin välissä on 6 viikkoa joten palautumiseenkin on riittävästi aikaa ja kiinnostaisi käydä kokeilemassa uutta ennätystä sillä Nycissä sitä tuskin pystyy tekemään mutta katsotaan nyt mitkä on reilu viikon päästä fiilikset. Keveitä askelia kuitenkin kaikille Joutsenon juoksijoille.

Minkälainen tapahtuma tämä on aiemmin ollut? :) Itse vielä harkitsen lähtisinkö mukaan juoksemaan. Sadetta ainakin nyt näyttää lupaavan, mutta eihän sitä sokerista olla.

Minä olen kerran ollut (jokunen vuosi sitten). Pidin. Sellainen vähän kylähölkkämäinen rento tunnelma, järjestelyt (liikenteenohjaukset, juoma-asemat, ruokailu jne.) toimivat oikein hyvin. Verkkosivut ovat jossain määrin vähän rempallaan, uudet ja vanhat tiedot pikkuisen sekaisin, mutta järjestelyt on kyllä tiettävästi hoidettu aina hyvin. Reitti on hyvin tasainen ja mutkia on vähän, nopea reitti. Jos tuulee, se tietysti aina jossain kohden tuntuu, mutta en pitäisi ihan tuuliherkimpänä reittinä. Kummempia maisemia reitille ei osu, mutta en itse niitä kaipaisikaan. Kokomatkalla ei välttämättä kaikilla reippaammilla vauhdeilla ole aina juoksuseuraa, puolikkaalla varmaan paremminkin. Uskaltaisin suositella.

Lisätään Arska-68:n listaan vielä se, että kilometritolpat ovat olleet aina kohdallaan :-)

Jos haussa on juoksutapahtuma, jossa kadunvarret ovat täynnä hurraavia kannustajia ja jänöt opastavat juoksijamassat haluttuun loppuaikaan, Kullervo on väärä paikka. Mutta jos haluaa juosta omavauhtisen maratonin tai puolikkaan nopealla reitillä ja nauttia toimivista palveluista, en nyt ihan äkkiä keksi parempaakaan kisaa :-) Tämä muutaman kerran kokemuksen perusteella lausuttuna.

Hassu juttu noissa sivuissa (enkä nyt tarkoita retrohenkistä ulkoasua): kun siirryn tuolle Savottaren postaamalle sivulle muilta Kullervo-sivuilta löytyvien linkkien kautta, päädyn tänne eli ilmeisesti sivun vanhaan versioon, josta uusimmat tiedot (mm. maininta raiskaajien lähtöajasta) puuttuvat. Hämmentävää.

Sääspekulaatiot muuten puuttuvat vielä. Tällä hetkellä luvataan aika lailla poutaa, mutta karmea luoteistuuli kiusaa Ahvenlammelle päin juostaessa. Kolme kertaa saa siis puskea vasten myrskyä. Mieluummin olisin kyllä ottanut pienen sateen ja tyynen sään.

Reittikartta:

"PERUSLENKIN KM-TOLPAT SIJOITETAAN TASAISESTI 1008 M VÄLEIN PERUSLENKIN VARRELLE." Voi sentään, ja minä kun menin täälläkin kehuskelemaan, että kilometrimerkinnät ovat kohdallaan ;-(

Joo, kun itse huomasin tämän maininnan Kullervon sivuilta, hymyilytti kun ajattelin miten Vm60 mahtaakaan manata mielessään huomatessaan tämän...

Mutta jos ne tolpat ovat siellä suht. tasaisesti, niin eipä se haittaa vaikka se pieni heitto per kilometri tulee, varsinkin kun on niinpäin että tuleekin juostua pikkuisen nopeammin kuin mitä tolppien perusteella voisi päätellä. Erittäin hyvä kuitenkin, että asiasta on ilmoitettu etukäteen. Olisihan tuon voinut tietysti tehdä niinkin kuin nimeltämainitsematon maratonjärjestäjä, että jätetäänkin reitin muututtua mittaukset tekemättä, sikäli tämä on nyt sentään parempi ratkaisu (joskin "hieman" kotikutoinen).