Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Palautuminen ja harjoittelu maratonin jälkeen


jumijalka
 Share

Recommended Posts

Kuukausi on näin harrastelijatasolla ihan riittävän pitkä aika palautumiseen ja uuden kuntohuipun löytämiseen. Vedät vaan ihan perussettiä. Ensin pari päivää lepoa, sitten aloitat kevyillä palauttelevilla lenkeillä ja pikku hiljaa alat nostamaan määrää ja tehoa. 1 viikko kevyt, 2. viikko normaali, 3. viikko kova ja viiminen viikko ennen uutta suoritusta hölläten.

Link to comment
Share on other sites

Tuossa tapauksessa kun vaihtaa lajia, niin homma sujuu jouhevammin. Tällä viikolla lyhkäsiä kevyitä pyörälenkkejä. Ensi viikolla rauhallista PK-settiä huipentuen viikonlopun pitkiin ja sitten yksi kovempi viikko tehojen kera. Viikon palauttelu ja se on siinä. Toki kehon rasitustasoa pitää seurata koko ajan, ettei väkisin paina, jos on vielä palautuminen pahasti kesken.

Link to comment
Share on other sites

Tuossa tapauksessa kun vaihtaa lajia, niin homma sujuu jouhevammin. Tällä viikolla lyhkäsiä kevyitä pyörälenkkejä. Ensi viikolla rauhallista PK-settiä huipentuen viikonlopun pitkiin ja sitten yksi kovempi viikko tehojen kera. Viikon palauttelu ja se on siinä. Toki kehon rasitustasoa pitää seurata koko ajan, ettei väkisin paina, jos on vielä palautuminen pahasti kesken.

Vaan mitäpä sanotte kun mieli tekisi jo Mikkelin maratonille 1.7. ja Tukholmasta on vasta kotiuduttu toooosi kipeiden polvien kanssa? Muuten maratoni meni hyvin ja helposti, polvia lukuunottamatta tuntui kuin olisi käynyt tavallisella pitkällä lenkillä. Onko ihan hulluutta edes haaveilla Mikkelistä? Taisin vähän hurahtaa Stockiksessa....

Link to comment
Share on other sites

Vaan mitäpä sanotte kun mieli tekisi jo Mikkelin maratonille 1.7. ja Tukholmasta on vasta kotiuduttu toooosi kipeiden polvien kanssa? Muuten maratoni meni hyvin ja helposti, polvia lukuunottamatta tuntui kuin olisi käynyt tavallisella pitkällä lenkillä. Onko ihan hulluutta edes haaveilla Mikkelistä? Taisin vähän hurahtaa Stockiksessa....

Hulluutta on juosta maraton ylipäätään...

Jäähän tässä nelisen viikkoa toipumisaikaa. Pari viikkoa lepoa ja viikko tiukkaa treeniä ja viimeinen viikko kevyesti ja ei kun viivalle.

Link to comment
Share on other sites

Vinkkinä vaan se antakaa ittene tosiaa kunnolla palautua. Mä lähdin ihan vaan puolikkaan jälkeen liika nopeesti ja innoissani treenaamaan viime syksynä ja seurauksena ei ollut kuin tajuton jumi ja sykkeiden nousu.

Siihen päälle perheen sairastelukierre ni kunto ihan uskomattoman huono kun pääsi liikkeelle.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy