Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
plpsaari

Parhaat juoksupaidat?

Recommended Posts

Hellekelillä Odlon hihaton juoksupaita on mainio. Pitää olon selvästi kuivempana ja vilpoisempana kuin esim. Niken juoksupaidan nimeä kantava Dri-Fit.

Itellä on kans Niken Dri-Fit juoksupaita ja en myöskään siitä kovin hirveästi pidä. Ei ole tarpeeksi hengittävä.

Pari Addun juoksupaitaa löytyy kaapista ja olen niistä tykännyt enemmän kuin muista teknisistä paidoistani. Ohuempia ja paremmin hengittäviä kuin muut paitani, jotka vaihtelevan merkkisiä, mutteivat nimeenomaan juoksupaitoina myytyjä.

Olen samaa mieltä. Niissä on sellainen tietynlainen vohvelirakenne, joka aiheuttaa sen, että se hengittää paremmin, eikä hankaa ihoa märkänäkään. Nike on sen sijaan esimerkiksi paljon tiiviimpi ja alkaa hankaamaan ikävästi. Mielestäni se on vain hyvä, että malli on löysempi, sillä marathonilla olisi kauheata, jos olisi kortonki päällä. Niinpä ainakin itse juoksen kaikki maratonit Addun paidalla, toistaiseksi joka kerta ollut vieläpä sama paita päällä sitten vuoden 2009. 90-luvulla olin vielä niin hölmö, että päälläni oli ylisuuri, jumalattoman painava, puuvillainen t-paita.

Jos on oikein kylmä eli 10 astetta tai vähemmän niin valintaa voisi uudelleen arvioida. Tosin silti tuntuu, että kylmällä ongelma on lähinnä jalkojen kramppaaminen, eikä paidan kylmyys.

Nykyään pidän Björn Borgin paitoja parhaina kuumille keleille eli helteelle tai juoksumatolle. Okei "verkkoselkäiset" hihattomat ovat vielä parempia, mutta nuo Björn Borgit ovat kyllä loistavia paitoja, koska ne eivät hierrä märkinäkään. Pointti miksi kirjoitan tänne on se, että nyt XXL:ssä sellaiset paidat ovat alessa 14,90€. Saatavilla jopa valkoisia paitoja! Se on todella harvinaista, sillä valkoisia ei saa yleensä mistään ja ne ovat hyvät kesähelteillä. Kävin äsken Kluuvissa ostoksilla, eikä niitä ollut enää paljon. Taisi olla kahta tummaa väriä ja sitten niitä valkoisia, eikä varmaan joka kokoa joka värissä. Myyjä yritti häiritä ostoksiani silloin, kun yritin löytää oikeaa kokoa. Hän tuli kysymään onko avuntarvetta ja kun kerroin tietäväni juoksupaidoista enemmän kuin hän, niin hän alkoi kiistellä. Sellaista oletusta ei voi muka esittää. En jaksanut lähteä mihinkään väittelyyn, koska oli muutenkin kiire. Kerroin vain, että olen vakuuttunut siitä, että minä olen se, joka niistä paidoista tietää ja hän on se, joka on siellä vain töissä. Hänhän oli niin pulleakin, ettei varmaan eläissään ole lenkillä käynyt. Sitten sanoin hänelle, että hän voi poistua. 🙂 Ei se kyllä paljon hidastanut reissuani, tein sinne kauppaan reilun viiden minuutin pistäytymisen ja tulin nyt katsomaan vähän hiihtoa.

Jos haluaa ostaa halvalla, niin tarjous taitaa olla su asti voimassa.