Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Su 3.7

Pete L
 Share

Recommended Posts

Postinhakureissu pyöräillen, mukavan tihkusateen teki takaisin tullessa. Eipä tuossa puoltakaan tuntia saa kulumaan, vaikka kuinka sunnuntaipyöräily-vauhtia koettaisi hakea.

Illalle voisi ehkä kehittää jotain. Tai sitten ei. Tuskin lepo huono ajatus olisi, eilisellä lenkillä pohkeet tuntuivat ehkä parhaimmalta aikoihin.

Muokattu

Oltiin Jyväskylässä häissä, ja koska mulla oli 1. kaksi lasta, 2. kuskinlakki ja 3. isovanhemmat, niin tänä aamuna juoksin 26,1 kilsaa 5:29 min/km, 126 bpm Jyväsjärven maisemissa. Mukavat lenkkimaastot, joskin joskus varmaan tuuliset. Oli aika paljon porukkaa juoksemassa, sauvakävelemässä, pyöräilemässä, skikeämässä ja muutenkin liikkumassa.

Pitkis interruptus 7,3 km @ 5:44/km, ave 149. Elikkäs, tsekkailin sadetutkaa ja ennusteita ja ajattelin juosta 20 km juurin ennen ukkosta ja sateita. Ei ollut ennuste kurantti. Kolme km helteessä ja sitten alkoi jytistä ja vettä tuli kaatamalla. Ukkosrintama tuli juuri päälle (ja itse asiassa toinen oli saaren toisella puolella, jonne olin juoksemassa). Yksi ystävällinen nainen pysäytti autonsa rankkasateessa ja salamoidessa ja kyseli, josko heittäisi minut pois tästä kelistä. Pitkään siinä ihmettelin, mutta lopulta otin kyydin vastaan, kastelin hänen autonsa ja keskeytin lenkin. Oli vissiin ihan järkevä teko, sillä salamat iskivät ihan lähelle, siksi nainen päätti minutkin "pelastaa". Kamala pauke, liikennevalot sekosivat yms. Ja keli jatkuu yhä. Nainen kertoi olevansa myös juoksija, saarelainen, ja kertoi aikaisemmin jääneensä itse ukkosmyrskyyn lenkillä samoilla nurkilla. Jos tämä minut poiminut nainen lueskelee palstaa, kiitos vielä kerran! Voin juosta pitkiksiä lomalla muulloinkin. Tuolta salamoiden keskeltä oli hyvä päästä pois. Siispä otan Karhun.

Tonnin vetoja hiekkaharjussa 3:44, 3:31 ja 3:29. Viimeiset 2 vetoa pitkähköillä loppukireillä, sai aika hyvin koneesta mehut pois. Muuten viikko oli harjoituksellisesti vuoden huonoimpia, kilometrejä ei tullut juuri mitään. No tulipahan kuitenkin haettua vauhteja otaniemen 800metrin ja tämän päiväisen osalta.

Oltiin Jyväskylässä häissä, ja koska mulla oli 1. kaksi lasta, 2. kuskinlakki ja 3. isovanhemmat, niin tänä aamuna juoksin 26,1 kilsaa 5:29 min/km, 126 bpm Jyväsjärven maisemissa. Mukavat lenkkimaastot, joskin joskus varmaan tuuliset. Oli aika paljon porukkaa juoksemassa, sauvakävelemässä, pyöräilemässä, skikeämässä ja muutenkin liikkumassa.

Fiksunoloinen pitkis! Täällä kaksi 44min lenkkiä. Aamulla jalat aivan tönkoöt, illalla vähän paremmat, mutta ei herkkua vieläkään. Ensimmäinen lenkki varmaan 8km, toinen lähemmäs 5min vauhtia. Sykkeet aamulla 109, illalla 115. Kyllä tunsi eilen helteessä raastaneensa.