Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Espoo Rantakymppi 24.9.2011

Recommended Posts

En löytänyt tästä tapahtumasta vielä ketjua....

Muutama kysymys itse tapahtumasta tapahtumasta:

Onko tuo kymppi nyt ensimmäistä kertaa mukana Espoon rantamaratontapahtumassa, kun en löytänyt vanhoja tuloksia kuin maralta ja puolikkaalta?

Tietääkö kukaan millainen reittiprofiili kympillä on?

Sitten kysymys sarjoista:

Tuolla on vaihtoehtona kunto ja kilpasarja. Mikä ero näillä käytännössä on. Meneekö kilpasarjaan ainoastaan jotkut alta 45 min juoksijat ja kuntosarjaan sitten me hitaat, vai miten on?

Tänään pitäis ilmottautua, niin pääsisi vähän halvemmalla....

• 1 month later...

Kävin tuon viime vuonna juoksemassa. Kuntosarjoissa ei siis oteta aikoja, joten kannattaa osallistua kilpasarjaan, vaikka nimi vähän pelottaisinkin. Kyllä siellä on mukana kaiken tasoisia hölkkäjiä. Sen ohjeen kuitenkin antaisin, että lähdössä eturiviin ei kannata änkeä, ellei pyri alle 38 minuutin aikaan.

Reitti oli muistaakseni ihan hyvin merkitty. Kävin itse kävelemässä sen läpi tapahtumaa edeltävällä viikolla, jolloin onnistuin harhautumaan reitiltä, mutta itse tapahtumassa tätä ongelmaa ei ollut. Varsinkin, jos juoksee joukon mukana, ei pääse eksymään.

Reittiprofiili ja reitti eivät vastanneet täsmälleen annettuja tietoja. Alussa 1. kilometrillä on pieni nousu, mutta siinä vaiheessa sen jaksaa helposti. Sitten toinen suuri nousu on 5-6 km kohdalla, mutta ainakin viimeksi reitti olikin vedetty mäen vierestä, eikä sen yli, jolloin todellisuudessa reitti oli helpompi kuin profiilikuva antaa ymmärtää. Sitten vielä hieman ennen urheilukenttää reittiä oli oiottu. Saatoi olla, että tämä oli sen mäen kiertämisen kompensoimiseksi, mutta olen melko varma, että kilometrikylteistä katsottuna viimeinen kilometri oli alimittainen. Koko matkasta en tiedä, kuinka tarkasti se on mitattu.