Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viime hetken vinkkejä ekalle puolimaratonille??

Guest Rekisteröimätön
 Share

Recommended Posts

Guest Rekisteröimätön

Heippa!

Olen menossa tämän viikon lauantaina eli 2.7. elämäni ensimmäiselle puolimaratonille ja nyt alkaa iskeä viime hetken paniikki... Varsinkin kun ilma taitaa lauantaina olla aika lämmin...

Onko mitään vinkkejä, että miten mun kannattaa "tankata" ennen juoksua? Tarkoitan lähinnä edellistä iltaa ja lähtöpäivän aamua? Lähtö on 13.20.

Kauhee jännitys päällä jo nyt, joten alkaa mietityttää, että miten mä sen lähdön kaikessa jännityksessä oikein hanskaan... Puhumattakaan niistä edessä olevista kilometreistä. Vaikkakin tällä hetkellä tuo säätila on suurin huoleni. On luvattu lämmintä, sadetta ja ukkosta... =(

Kiitos mahdollisista neuvoista!

Minä sain itse ohjeen, että edellisenä päivänä tulisi juoda niin paljon, että pissa on kirkasta. Sitten lähtöpäivänä voi jo vähän keventää ettei hätä yllätä kesken matkan. Ja juomiseksi jotain muutakin kuin vain vettä. Esim. urheilujuomaa. Itselleni tuo on ollut hyvä ohje, jolla nuo ekat puolikkaat on menty. Lisäksi olen yleensä syönyt vähän hiilihydraattipitoisempia ruokia pari päivää ennen puolikasta. Kerrankin niitä herkkuja, joita ei yleensä tule syötyä niin paljon eli pastaa ja paahtoleipää. Voihan nuo ohjeet olla vähän ylimitoitettuja puolikkaalle, mutta itse ajattelen asian niin, että samalla saa tankkausharjoitusta varsinaista maratonia varten ja toisaalta se ensimmäinen puolikas saattaa olla omaan kuntoon nähden raskaampi kuin kokeneemmalla juoksijalla.

Guest Rekisteröimätön

Kiitos paljon vastauksista!

Vauhti taitaa ihan itsestään pysyä suht rauhallisena, kun en ole mikään nopea juoksija.

Yritän mennä omassa tahdissa, juoksusta ja maisemista nauttien. =)

Tosin takaraivossa on myös ajatus siitä, että jos nyt edes semmosen ajan saisi, jota kehtaa kavereille kertoa...

Mutta yritän selvitä jännityksestä ja selvitä maaliin omin jaloin!! =)