Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Valio-Jukola 16-17.6.2012

Tombe76
 Share

Recommended Posts

Koska Jukolan lippu on siirtynyt Virolahdelta Vantaalle, on aika avata myös ensi vuoden ketju tänne juoksufoorumille. Kilpailuhan tullaan käymään kisakeskuksena Hakunilan urheilupuisto Vantaalla, totuttuun tapaan viikko ennen juhannusta eli 16-17.6.2012.

http://www1.jukola.com/2012/

Itse tulen myös osallistumaan v.2012 ensimmäistä kertaa tähän massatapahtumaan, ja muutamassa tunnissa tänään sain myös joukkueenkin koottua. Kenelläkään ei taida olla aikaisempaa kokemusta Jukolan Viestistä. Eikä paljon taida olla kokemusta suunnistuksestakaan. Itse olen viimeksi käyttänyt kompassia muistaakseni joskus 1990-luvun loppupuolella.

Team Eksyneet Lampaat:

Tombe76

Sairanen

Uberlehrer

Esteban

Hancock

Ossik

Juha (ei juoksufoorumilla)

Koska rupean vähittellen ymmärtämään mitä olen mennyt lupaamaan, järkytykseltä en keksi enempää tähän avaukseen. Mutta jatketaan ensi vuoden tapahtumasta ja siihen valmistautumisesta tämän ketjun alla. Olkaa hyvä.

• Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tästä tulee hauskaa, kerrankin pääsee kokeilemaan lajia mitä on vihannut peruskoulusta saakka. Ja ihan kisaan ;) Mielenkiinnolla odotan osuuksien arvontaa ;=)

Ehdotan sairasta avausosuudelle. Keulilta metsän siimekseen.

Minua kiehtoo myös ensi vuoden Jukola melkoisesti. Duunissa olen kovasti jo puhunut joukkueen muodostamisen puolesta.

Koska Jukolan lippu on siirtynyt Virolahdelta Vantaalle, on aika avata myös ensi vuoden ketju tänne juoksufoorumille. Kilpailuhan tullaan käymään kisakeskuksena Hakunilan urheilupuisto Vantaalla, totuttuun tapaan viikko ennen juhannusta eli 16-17.6.2012.

http://www1.jukola.com/2012/

Itse tulen myös osallistumaan v.2012 ensimmäistä kertaa tähän massatapahtumaan, ja muutamassa tunnissa tänään sain myös joukkueenkin koottua. Kenelläkään ei taida olla aikaisempaa kokemusta Jukolan Viestistä. Eikä paljon taida olla kokemusta suunnistuksestakaan. Itse olen viimeksi käyttänyt kompassia muistaakseni joskus 1990-luvun loppupuolella.

Team Eksyneet Lampaat:

Tombe76

Sairanen

Uberlehrer

Esteban

Hancock

Ossik

Juha (ei juoksufoorumilla)

Koska rupean vähittellen ymmärtämään mitä olen mennyt lupaamaan, järkytykseltä en keksi enempää tähän avaukseen. Mutta jatketaan ensi vuoden tapahtumasta ja siihen valmistautumisesta tämän ketjun alla. Olkaa hyvä.

Mut ei sitten saa mennä kotiin välillä lepäämään vaan teltta kainalossa pitää paikalle tulla jo hyvissä ajoin ja loppuun asti olla myös. Eli kaveria ei jätetä. Hyviin tapoihin kuuluu, että huoltotiimi ja kaikki kynnelle kykenevät ottaa aina kultakin osuudelta saapuvat maaliin hurraa huutojen saattelemana ja porukalla mennään portille halaamaan ja kehumaan kaverit.

Eli pitkä päivä, johon vuorokausi ei riitä on pojille tiedossa. Tämä vaan siis siksi, että voitte laittaa jo hyvissä ajoin iltaloma-anomukset vetämään...

Nämä nykyiset gps-systeemit ovat tehneet suunnistuksesta ykkösluokan telkkariurheilua. Piti aivan täpinässä katsoa Jukolaa viikonloppuna. Venloja varsinkin, kun oli niin jännittävä loppu eikä tarvinnut koko yötä valvoa. Miesten kisaa heräsin aamuyöllä uudelleen katsomaan ja näin siitäkin loppuhuipennuksen.

Alkoi kovasti tehdä itsekin mieli mukaan. Onneksi tuo kisa on ensi vuonnakin jossain syrjä-Suomessa! Ei ole niin paha kiusaus, kun pitäisi jonnekin korpeen itsensä raahata. Eikä onneksi ole joukkuettakaan tiedossa eikä juuri suunnistuskokemustakaan viime vuosilta. Viimeksi olin firmajoukkueen mukana metsässä muutamia vuosia sitten. Jouduin jättämään leikin kesken ja joukkueen pulaan. Voimat vain loppuivat. Syynä oli varmaan astma, jota minulla ei silloin vielä ollut.

Ehdotan sairasta avausosuudelle. Keulilta metsän siimekseen.

Minua kiehtoo myös ensi vuoden Jukola melkoisesti. Duunissa olen kovasti jo puhunut joukkueen muodostamisen puolesta.

tuo oli hyvä vinkki kun ekalla pummaa kunnolla pääsee loppu purukka helepommalla, ja voidaan siirtyä flamingoon. Mihin muutenkin voitas "leiriytyä" =)

Mut ei sitten saa mennä kotiin välillä lepäämään vaan teltta kainalossa pitää paikalle tulla jo hyvissä ajoin ja loppuun asti olla myös. Eli kaveria ei jätetä. Hyviin tapoihin kuuluu, että huoltotiimi ja kaikki kynnelle kykenevät ottaa aina kultakin osuudelta saapuvat maaliin hurraa huutojen saattelemana ja porukalla mennään portille halaamaan ja kehumaan kaverit.

Ei tietenkään. Alusta loppuun paikan päällä on pelinhenki. Meillä on hyvä pumppu kasassa. Odotan hienoa kilpailua.

On muuten hienoa kun pystyy katsomaan tuloksista juoksijakohtaisesti jokaisen rastivälin. Nyt noille suorituksille (parhaimmillaan 250m 65min) voi naureskella. Katsotaan naurattaako vuoden päästä.

Osuuksista voidaan sitten kinastella kisakutsun julkaisemisen jälkeen. Sitä jo odottaen. Itse otan joukkueen johtajana oikeuden valita oman osuuteni, joka on jokin ei-yhteislähtöosuus, eli 1-3 (1-5). Himottaisi todella vetää tuo kakkososuus pimeässä. Sen verran kuutamolla olen aina ollut noissa muutamassa yösuunnistuksessa mitä aikoinaan entisessä elämässä sotäväkiaikoina viime vuosituhannella tuli kokeiltua. Eikä se päivänvalossakaan ollut aina niin herkkua.

Hienoa huomata, että valmistautuminen upean lajimme päätapahtumaan ensi vuonna on jo alkanut.:thumbsup:

Esimakua Jukolamaisesta menosta (tosin ilman yöosuuksia) voi käydä hakemassa esim. syksyisestä Raatojuoksusta http://svorienteering.fi/fi/raatojuoksu-paeaesivu, joka käydään perinteisesti Sipoossa hyvin lähellä tulevaa Jukolamaastoa. Matkoja on 5:stä 20 kilometriin ja osallistumiseen ei tarvita mitään linsenssiä, seurajäsenyyttä tms.

tuo oli hyvä vinkki kun ekalla pummaa kunnolla pääsee loppu purukka helepommalla, ja voidaan siirtyä flamingoon. Mihin muutenkin voitas "leiriytyä" =)

Ei se noin helppoa ole kuules. Pummasin ite sillä ainoalla osallistumiskerrallani. Loppuosuuksien juoksijat saavat kyllä juosta oman osuutensa lopun massalähdössä, jos haluavat.

Joo, kanttais tutustua lajin ja kilpailun meininkiin kun mukaan lupautuu, että tietää mikä on homman nimi. Eli kuten Mensonge sanoikin, että kaikki saavat kyllä juosta oman osuutensa - siinäkin tapauksessa, että joku osuussuoritus vaikkapa hylätään. Mutta se menee siis sitten siihen aamun yhteislähtöön.

Ja jos Flamingoon ajattelitte mennä niin siinä tapauksessa ette kyllä pääse ollenkaan kisan tunnelmaan mukaan. Kuten tuolla aikaisemmin olikin jo puhetta telttailu ja leiriytyminen kuuluvat erittäin oleellisena osana kisan henkeen kuten kaatosade ja valtavat mutaiset tiet ja parhaissa tapauksissa auton hinaus pois parkkipaikalta. Taitaa tuollainen luxusmajoittuminen olla ihan jonkun harvan huipun yksinoikeus - jos niidenkään.

Kylläpä jänskättää, että mihin sitä ollaan oikein lähössä! Ihan on samat tunteet kuin joskus muinoin, kun ilmottauduin ekaa kertaa Sulkavan soutuihin tai maralle. Jos aloittais valmistautumisen sillä, että ostais huomenna maastojuoksukengät. Niin ja asuuhan tässä lähistöllä parikin kaveria, jotka ovat houkutelleet mukaan iltarasteille.