Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lapset ja vanhemmat yhdessä juoksemaan.

ananas64
 Share

Recommended Posts

Tällä (jenkeissä) alueella, missä me asumme ovat koulut järjestämässä näin keväisin varainhankintatapahtumia. Ihan niinkuin Suomessakin, myyjäisiä; "teet, myyt ja ostat", siivoustalkoita jne.

Nyt olen ollut mukana vanhempainyhdistyksen järjestämässä juoksutapahtumassa. Minusta se on mielekäs tapa kerätä koululle rahaa.

Ideana on rahankeruu, mutta yhtä tärkeänä näen sen, että vanhemmat lähtevät koululaistensa kanssa juoksemaan/kävelemään/liikkumaan. Isät näyttivät lähteneen suurella joukolla juoksemaan, oli meitä äitejäkin paljon.

Porukkaa oli paljon liikkeellä, pienemmät kulkivat mailin ja pisin matka oli 5 kilometriä. Paikalla oli myös kanttiini, pientä syötävää ja juotavaa.

Täällä vanhempainyhdistykset ovat erittäin aktiivisia, joten kukaan ei ko. tapahtuman takia pääse nääntymään työmäärään. Halusin tämän lähettää vinkiksi teille, jotka mietitte kouluille erilaisia tapahtumia ja ideoita. Voi olla, että tällaisia olette jo järjestäneetkin. Miksei sopisi joskus jollekin urheiluseurallekin, nuoriso haastaa vanhempansa-tyylisesti.

Minä olen vetänyt pojan salibandyjoukkueen juoksutreenejä nyt parisen viikkoa. Porukalla olemme tehneet pk-lenkkejä, vauhtileikittelyä ja tänään loikkatreeniä. Tänään tullessamme treeneistä aloin puhumaan pojalle,

josko hän haluaisi lähteä syksyllä johonkin juoksutapahtumaan kanssani. Puolikkaan varmasti pystyisi vetämään kanssani samaa vauhtia. Ans kattoo ny.

Minulla oli vanhin lapsista (7-vuotias poika) tänään mukana lenkillä...

Suoraa kevyenliikenteenväylää paineltiin minä juosten ja poika fillarilla...

Takaisin päin tullessamme oli myötätuuli ja sain aikamoiset vetotreenit, kun pojan oli pakko kokeilla pysynkö vauhdissa jos hän ajaa "kilpailuvauhtia"...

Pysyin kyllä mukana, mutta vauhti oli maksimaalinen ja perillä olin aivan loppu...

Hauskaa oli ja varmasti otetaan homma vielä uusiksi... :heikofahrrad:

Tuossa pari vuotta sitten oli koulun yleisurheilukisat. Siellä sitten loppunumerona oli vanhempien juoksu. Asiassahan ei sen kummempaa ollut, mutta ylpeästi voitin meidän maaherran loppusuoralla. Että kerrankin on juostu arvoseurassa.

Mutta lenkkiseuraa saan tytöstä 6v. Olen tainnut ennenkin mainita, että on erittäin kilpailuhenkinen. Mutta on se myös kova menemään ikäisekseen. Käydään sellaista 3.n kilometrin pururatalenkkiä välillä hölkätään ja välillä ihaillaan metsää. Mutta ne pätkät, mitä tyttö juoksee, saa äitikin pistellä ihan oikeasti tossua toisen eteen.

Tyttö aikoo osallistua heti kun kynnelle kykenee juoksukisoihin.

• 2 weeks later...

Halusin tämän lähettää vinkiksi teille, jotka mietitte kouluille erilaisia tapahtumia ja ideoita. Voi olla, että tällaisia olette jo järjestäneetkin. Miksei sopisi joskus jollekin urheiluseurallekin, nuoriso haastaa vanhempansa-tyylisesti.

Tuo on tosiaan mukava tapa kerätä rahaa ja viettää ulkoilupäivää yhdessä. Ko. tyyli on ollu jo muutaman vuoden käytäntönä tyttärieni koulussa ja se on ollu aina älyttömän mukava päivä! Muutenkin käytän lapsia röyhkiästi hyväksi omissa treeneissä; kuopus ajaa pyörällä ja minä kipitän perässä tai sitten houkuttelen murrosikäsen lenkkikaveriksi..toimii hyvin - toistaiseksi!

Nyt joutuu rehvastelemaan mutta aion 6-vuotiaan poikani kanssa osallistua suvi-illan kympille. Muutaman kerran olemme reenanneet etukäteen ja 8km on mennyt alle 9min/km vauhtia.

Jonninverran oon ollut huolissani mitä lastensuojeluviranomaiset pitää ajatuksesta juostessani lapsen kanssa lenkkejä mutta, kun kaveri viihtyy lenkillä niin..saapahan puupäät puheenaihetta.

Hei django, saavatpahan aatella mitä lystäävät. Tänä päivänä lasten kunto yleisesti on aivan surkea ja paino nousee lapsilla hurjasti. Kiitos pleikkareiden ja muiden vempainten. Ne kun ei energiaa paljon kuluta. Mut jos poika kerran haluaa juosta, niin tottahan hänen pitää saada juosta. Mitään asiaa ja innostusta ei tapeta yhtä tehokkaasti kuin vähättelemällä asiaa ja kieltämällä vaikkapa juoksuharrastus.

Olen itse 11-vuotiaana juossut aikoinani ensimmäisen Rauma-hölkän 25 km eikä kukaan ihmetellyt muuta kuin, että sitkee likka. Ei muuta kuin tsemppiä kehiin ja kannusta lasta edelleenkin juoksuun. Loistavaa!

Pistetään sitten noi lastensuojeluviranomaisimmeiset juokseen kans, et tietävät mistä puhuvat. Taitaisivat hyytyä kesken matkan. Vois sit nauraa heitin kunnolle ja suositella liikuttamaan muutakin kuin leukoja. Oliks mä taas ilkee? täh?

Olen tainnut tähänkin ketjuun jo kirjoittaa, mutta menköön ny vielä.

Olen yrittänyt pohua, josko pika lähtisi kanssani syyskuussa tuonne: http://www.kesli.fi/tapahtumat/siltojen_juoksu/

Viime perjantain yhteisen lenkkimme jälkeen olen harkinnut, että jos ei sittenkään. Enhän minä enää taida pojalle edes pärjätä juoksussa...

:character0032:

Voi Sirpos, jos elämä olisi niin helppoa. Nuorempi poika on todellakin urheiluhullu mutta vanhempi on virallinen Playstation-lapsi. Mutta vaikeaa on vanhempaakaan moittia, koska sai juuri stipendin luokan parhaana oppilaana, kyllä siinä isäkin joutui silmäkulmiaan pyyhkimään ilmoituksen kuullessaan.

Molemmat ovat loistavia tavallaan.

Ja aikuisten oikeesti, nuoremmasta tulee jalkapallon pelaaja. Muutama vuosi FC Hakassa voittaen pari Suomen mestaruutta ja sitten Italiaan Juventuksen riveihin hallitsemaaan Europan kenttiä.

Ja suvi-illassa meidät voi bongata Seppo-paita päällä...joo joo pojallakin on originaali Seppo-paita, joten meidät kyllä löytää sieltä.

Ei oo elämä helppoo, ei. Mun pitäis varmaan opetella ilmaisemaan itseäni paremmin, ettei tulis näitä väärinymmärryksiä.

Hei django, en mä halunnut moittia. Onnea vaan parhaalle oppilaalle ja iskälle kans. Ja kyllä omat lapset on aina parhaita, ovat sitten millaisia ovat. Mut yleisesti ottaen nuorten kunto laskee. Siitä kannan huolta osaltani ja tänäänkin olen menossa kokoukseen, jossa asiasta keskustellaan. Eikä vain lasten, vaan meidän aikuistenkin. Ei se terveys enää pilleripurkista tuu, ainakaan kaikissa tapauksissa. Jokaisen aikuisen pitäis pystyä ottaan itsestään vähän vastuuta.