Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ultralaskuri

zxcv
 Share

Recommended Posts

Kun tuota laskuria edelleen käytetään, esim. tuolla Perniöketjussa:

Onnittelut maraennätyksestä! 7.30 on minunkin mielestä realistinen tavoite. Itse olen todennut, että "kestävyystyypeillä" zxcv:n kehittämä ultralaskuri ennustaa erittäin hyvin saavutettavissa olevia tuloksia. Laita vaikka maratonaika laskuriin ja totea itse.

http://tfy.tkk.fi/~jro/ultra.php

Laskuri katoaa netistä jollain minulle tuntemattomalla aikajänteellä sitten kun siivoavat kotihakemiston ja poistavat tunnukseni. Uusiksi kirjoitettu versio on olemassa lähdekoodeineen (http://ultralaskuri.googlecode.com), mutta sillä ei ole kotia, eikä mulla ole tällä hetkellä järkeä sellaista sille rakentaa. Jos sopiva koti löytyy, niin tuon voi sinne laittaa.

Pienellä askartelulla tuota voi ajaa itsekin, tietty.

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 1 month later...

Cooperin testin perusteella (3060):

Ultraintervalli, 8x13km / 3h 08:29:57 104.000km 04:54min/km - ei todellakaan

Vaarojen ultra 11:37:39 84.000km 08:18min/km - kovanpuoleinen

Vaajakosken maastoultra 05:44:56 60.000km 05:45min/km - hyvänä päivänä realismia?

Tonnit, 5x1km / 6min 19:09.33 5.000km 03:50min/km - löysä

Muutin tosiaan VMU:n ja VU:n kertoimia, sekä naputtelin yksinkertaisimman mahdollisen intervallikoodin, joka lipsahti nyt tuonne todellisten arvojen joukkoon. Minustakin näyttää siltä, että intervallit tuskin toimivat kenenkään kropalla noin.

Tonnit, 5x1km / 6min 19:09.33 5.000km 03:50min/km - löysä

Kuuden minuutin lähdöillä ja siis noin kahden minuutin palautuksilla? Ei menisi mulla tuossa cooper-kunnossa.

Muokattu

Eivät ne nyt NIIN pielessä ole. Vetoan kuuluisaan etappiharjoittelutekniikkaan, josta on dokumentoitu Oikeita Harjoitusvauhteja.

http://www.seponkotisivut.com/vb/showpost.php?p=196723&postcount=8

Olen vahvasti sitä mieltä edelleenkin että se on IHAN perssiillään ultraintervallin suhteen COOPERIN testin tuloksesta lähdettäessä :) En tunne nimimerkkiä hengenj, mutta olen joistain teksteistä havainnut että kestävyysharrastelu (ja esim kuulantyöntö) on ollut lähempänä sydäntä kuin cooper-vetoinen ultraennuste. Vetoan VAHVASTI siis omaan näkemykseeni siitä ettei Ultraintervallin tulosennuste ole YHTÄÄN järjellinen. Tässä samassa yhteydessä toivotan loistokasta HPT IV -retkeä ja uskon että tuon harjoituksen yhteydessä LUULET saavasi pitävät todisteet laskurin oikeellisuudesta.

Luotan kuitenkin KAIKESTA HUOLIMATTA laskurin näkemykseen siitä kuinka KOVA JÄTKÄ olen, erityisesti Bodomin Ultraintervallilla ;)

Vetoan VAHVASTI siis omaan näkemykseeni siitä ettei Ultraintervallin tulosennuste ole YHTÄÄN järjellinen. Tässä samassa yhteydessä toivotan loistokasta HPT IV -retkeä ja uskon että tuon harjoituksen yhteydessä LUULET saavasi pitävät todisteet laskurin oikeellisuudesta.

Kävin viemässä Hiidenpadan vesipisteen yön hämärässä ja mittaisessani kaislikossa talsiessa oivalsin, että en ollut kirjoittanut intervalleja tehon käänteisyksiköissä, kuten oikea tapa ajatella asioita on. Se muuttaa edelleen tonneja kovemmaksi ja ultraintervalleja heikommaksi. Ei ihan vielä niin, että itse vannoisin tuon linjaan juoksevani. Rajankäynnit "tosi monen toiston" ja "vähien toistojen" kanssa eivät toimi niin kuin kuuluu, mutta ne varmaan selviävät seuraavalla maastolenkillä.

Noniin, hienoa, että laskuria on kehitetty. Nyt saa siis tietää oikeasti kuinka rapakuntoinen on ja mihin kisaan kannattaa osallistua, jos siis yleensä haluaa omia ennätyksiä koittaa rikkoa.

Bodomjärven ultraintervalli 12:40:42

800m: 3:35

6h: 52,844km

100km: 13:44:54

Spartathlon: 52:25:39

Joten ei todellakaan asiaa pikamatkoille saatika pitkille matkoille... Spartathlonista ei kannata edes haaveilla...mutta ehkä sittenkin yhteen kisaan:

24h: 153,506km, joten Kaustinen täältä tullaan, jos vain ei heitä alkanutta flunssaa pahemmaksi...

100 mailia (Bodomissa 11.49) voi olla hyvä unelmatavoite Kaustisilla, koska siihen olisi saattanut olla mahdollisuudet paremmalla kelillä ja fiksummalla juoksulla sekä jos olisi puristanut ihan täysillä.