Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Palautetta Seiskalle case Lordi

Seppo
 Share

Recommended Posts

Seiska päätti siis olla välittämättä Lordin vaatimattomasta pyynnöstä ja julkaisi kuvat ilman maskia. Kun Seiska ei itse osaa hahmottaa hyvän tavan rajoja, niin muitten pitää muistuttaa niistä. Jos et pitänyt seiskan tavasta niin ilmoita siitä äläkä jää vain hymistelemään. Eli eipä olla pelkästään ja ihmetellä. Oman kantansa voi ilmasta joko adressilla:

http://www.adressit.com/ansku69

tai

http://boikotoikaaseiskaa.tk/

Seiskan tilauksen voi irtisanoa osoitteesta:

http://www.seiska.fi/tilausjaasioint...irtisanominen/

Käännä Seiska:

http://www.votelordi.org/kaanna_seiska.html

ja palautetta toimitukseen voi lähettää osoitteeseen:

toimitus@seiska.fi

Selvityspyyntö Aller-julkaisulle siitä mitä tietoja niillä on susta henkilötietorekisterissään:

http://uutiskuono.blogspot.com/2006/05/selvityspyynt-aller-julkaisuille.html

Mulla on jo nimi adressissa, meili lähti jo ja kohta lähtee kirje...

• Replies 28
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kun näet lehtitelineessä Seiskan,

käännä se väärinpäin.

"Olet sitten marketissa, kioskilla tai missä hyvänsä lehtipisteessä, niin tartu ohikulkiessasi henkilökunnan huomaamatta pinon päällimmäiseen Seiskaan ja käännä se ylösalaisin (huom: alunperin kehotimme kääntämään sen ympäri takakansi eteen, mutta asiasta neuvoteltuamme totesimme, että ylösalaisin on sittenkin protestihenkisempää ja silmiinpistävämpää). Jos sinulla on aikaa ja mahdollisuus, käännä vaikka koko pino ylösalaisin."

OLIPAS MIELESTÄNI VIRKISTÄVÄÄ RUOHONJUURITASON VAIKUTTAMISTA, EIKÄ AIHEUTA VAHINKOA KENELLEKKÄÄN, JOTEN TÄHÄN TARTUTAAN. ELI KÄÄNNETÄÄN SEISKA YLÖSALAISIN. :sign0096:

Pst. Tomi on hyvä tyyppi ja tosi lahjakas. Olimme nimittäin yhtäaikaa samassa koulussa, joten tunnen kaverin. En tosin ole tavannut sitten kouluvuosien, mutta tsemppiä vaan Loordille ja kaikille hänen kannattajilleen. Hyvä SUOMI!

No eihän tämä seiskan tämän kertainen tempaus ole kuitenkaan mitenkään vakavaa. Kun julkisuuteen lähtee sattuu kaikenmoista ja tämä oli väistämättä edessä ennemin tai myöhemmin. Sen varmasti ymmärsi Putaansuukin. Edessä on varmasti vielä paljon paskempiakin juttuja.

Itse en sen kummemmin boikotoi seiskaa. En ole sen tyyppisiä lehtiä lukenut ennen tätä enkä myöskään lue tämän jälkeen.

Minusta on siis hämmästyttävää että tälläinen asia saa sitten massat liikkeelle. Seiska on kautta aikojen ollut sikamainen ja murtanut hyvän maun rajoja salarakkaineen, tirkistelymentaliteetillaan jne eikä kansanliikettä ole näkynyt. Nyt sitten joku pirun Lordi saa aikaan tälläisen närkästyksen. Hohhoijjaa.

Minusta on siis hämmästyttävää että tälläinen asia saa sitten massat liikkeelle. Seiska on kautta aikojen ollut sikamainen ja murtanut hyvän maun rajoja salarakkaineen, tirkistelymentaliteetillaan jne eikä kansanliikettä ole näkynyt. Nyt sitten joku pirun Lordi saa aikaan tälläisen närkästyksen. Hohhoijjaa.

Aivan varmasti pahempiakin juttuja on tapahtunut, mutta minusta on hyvä että edes jossain vaiheessa kansa reagoi. Itse en lue edes iltapäivälehtiä, kun ne jutut ei kiinnosta vähääkään. Uutislehdet kertoo kaiken, mitä minun tarvitsee tietää.

Ihan mielenkiintoista kuitenkin seurata, miten tämä juttu etenee. Kyllä siellä jonkinlainen paniikki toimituksessa näyttää olevan, jos kerran yhteystiedotkin on poistettu lehden omilta verkkosivuilta.

Reinoa peesailen tässä, että eipä taida tästä kansannoususta seurata haluttua tulosta. Siis sitä että idioottimainen Seiska-lehti oikeasti kärsisi vahinkoa. Eiköhän siellä ole jo etukäteen mietitty miten Lordin kuvan julkaisemisesta väistämättä seuraava kohu ja närkästys käännetään voitoksi.

Kaivetaanpas taas havaintomateriaalia business-maailmasta. Huhtikuun 23. päivä 1985 Coca-Cola ilmoitti uudistavansa Cokiksen, ja lanseerasi isolla mainoskampanjalla uuden, vieläkin paremman Coca-Colan jonka nimi oli New Coke. Tästähän ihmiset tietysti suuttuivat, jenkeissä nousi valtava kansanliike joka vaati vanhaa hyvää Cokista takaisin, koska se uusi litku oli ihmisten mielestä aivan helvetin pahan makuista. Nimiä kerättiin adresseihin ja ostoboikotteja järjestettiin.

Lopputuloksen varmaan tiedättekin. Heinäkuun 7. päivänä 1985 Coca-Cola myönsi olleensa väärässä, ja lanseerasi yleisän pyynnöstä Coca-Cola Classicin, joka siis oli sama asia kuin se vanha Cokis. Ja kauppa kävi aivan sairaan hyvin, Cokista myytiin enemmän kuin koskaan. Vanhaa kunnon Cola-juomaa ikävöineet adresseja keränneet ihmiset tunsivat itsensä voittajiksi, ja vielä isompi voittaja taisi olla vain The Coca-Cola Company. No, Seiska-lehti ei kyllä ehkä ihan tällaiseen suoritukseen pysty, mutta eiköhän sieltä jonkinlainen yritys tähän suuntaan kuitenkin tule.

Ja loppuun tunnustus. En todellakaan ole Seiska-lehden tilaaja koska sitä tilaavat vain idioottimaiset juntit. Mutta parturissa käydessäni luen kyllä aina nimenomaan Seiska-lehden, koska täytyyhän minun tietää mitä ääliö-luuserit lukevat että voin tuntea mukavaa ylemmyydentuntoa seuraavaan parturikeikkaan asti!

Alkuillasta oli kuulemma 110 000 nimeä adressissa. Seiskan tilauksia oli peruutettu 5000 kappaletta. Voihan tuo olla, että ei tästä kyseiselle lehdelle mitään seuraa. Ilahduttavaa kuitenkin nähdä näin pullamössö hyvinvointiyhteiskunnan aikana, että ihmiset lähtevät näinkin laajasti protestoimaan. Kyllä minä ne Seiskan niput käännän ylösalaisin, jos tilaisuus tulee.

Alkuillasta oli kuulemma 110 000 nimeä adressissa. Seiskan tilauksia oli peruutettu 5000 kappaletta.

5000 menetettyä asiakasta alkaa jo tekemään lovea. Itse niin mielelläni peruisin oman tilaukseni, mutta kun ei vaan onnistu. Eikö kukaan Seppolainen voisi tulla kaapista ulos ja peruuttaa omansa? Lupaan tarjota kolpakon huurteista ensimmäiselle tilauksensa peruuttavalle Seppolaiselle, joka ketjuun ilmoittautuu.

Olen aika ahkerasti kysellyt Allerin asiakas/tilauspalvelusta kaikenlaista oleellista, jotta heillä ei työnsarka loppuisi. Mielipiteeni kävin myös kertomassa ihan päätoimittajaa myöten kun alkoi risomaan...

Aika hyvä idea...mäkin olen saanut jotain mainospostia niiltä kuluneen vuoden aikana, joten pitänee tarkistaa tilanne...

Miksi nyt, hyvä kysymys - Seiskalle ja muille paskalehdille vastaava tempaus olisi pitänyt tehdä ajat sitten. Mutta hyvä, jos jossain se raja tulee vastaan. Tasapuolisuuden vuoksi jatkossa muitakin paskajuttuja tekevät lehdet pitäisi asettaa saman kohtelun alle.

Toisaalta - mitähän olisi tapahtunut, jos joku lehti olisi heti vuoden -95 lätkäkullan jälkeen arvostellut voittoa jämäkisoista saavutetuksi jne :)