Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Orirun 2.7.2011, Orivesi

Recommended Posts

Tälle tapahtumalle ei vielä löytynyt ketjua. Matkoina 10 km ja puolimaraton pehmeällä alustalla eli kuntopolkua pitkälti juostaan ja mäkiä on matkan varrella. Itse olen paikkakuntalaisena tukemassa kotikylän kisaa, onko muita uskalikkoja. Samana päivänä järjestettävä Paavo Nurmi maraton saattaa hieman vähentää osanottoa.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Juoksu sujui mallikkaasti, vaikka kierroksen lopun puolen kilsan ylämäki söi rutosti aikaa. Matka taittui helteestä huolimatta aikaan 1:43:28, mikä on uusi puolimaran enkkari. Aikaisemmat olen juossut varalan maratonilla, joten yrittänen viimein syksyllä tasaisemmalla kunnon aikaa. Mäkien lisäksi toinen miinus tulee pienestä osallistujamäärästä. Koko matkan sai painella aivan yksin.

Käväisin juoksemassa puolikkaan. Ihan mukava oli juosta vaihteeksi maastossa. Reitti oli todella raskas mutta sehän vaan oli plussaa. Tuska lisää nautintoa. huomioin että sateisemmalla säällä reitti olisi vieläkin vaikeampi, muutama potentiaalinen upottava kohta ja monta liukasta savipaikkaa. Mäkisessä maastossa oli mukava huomata että lihaskuntoharjoittelu ei ole ollut turhaa.

Jatkossa ehdottomasti kesän listalla. Naapurikuntaan kun on lyhyt matkakin.

Kyllä, osanottajamäärä oli todella pieni ja kympillä ei tainnut edes olla kaikki jotka olivat ilmoittautuneet? Kiva oli kuitenkin katsoa ja tsempata Teitä urheita! :) Itse ajattelisin että tapahtuma saisi olla aikaisemmin kesällä, esim. kesäkuun eka viikonloppu. Tämän viikonlopun kanssa kun oli esim. Turussa ja Mikkelissä juoksut joista jälkimmäiseen oli ihan alunperin tavoite mennä. Turussa olen ollut kahtena vuonna kympillä vaiks viime vuonna jouduin sen lähes kävellen menemään.

Toivotaan kuitenkin jatkoa Orirunille! :D

• 2 weeks later...

Enpä ihmettele pientä osallistujamäärää 1) helteen vuoksi ja 2) koska juoksuun olisi pitänyt ilmoittautua jo 12.6. mennessä, ekä jälki-ilmoittautuminen ollut mahdollista. Tämän takia esim. oma lähteminen jäi väliin. Järjestäjille ensi vuodelle vinkiksi, että jälki-ilmoittautuminen auki vaikka sitten tuplahinnalla!