Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
MarkoA

2XU:n märkäpuku ei tunnu kestävän..

Recommended Posts

Moi,

Toissasyksynä ostettu (eli vasta yksi kesä uitu) 2XU:n Elite E:1 puku alkaa antautumaan saumoista. Ei muuten, mutta saumojen suojateipit on irronneet puoliksi, joten tänään viimein revin ne kokonaan pois kun ovat roikkuneet ja hiertäneet sieltä sun täältä. Eli teippien liima ei ollut asianmukaista vaan lähti heti ekan käytön jälkeen pikkuhiljaa irtoamaan. Samaten parissa saumassa on menneet sisäpuoliset ompeleen pieleen siten, että ompele ei pidä saumaa koossa. Vain ulkopuolen liimaus pitää sauman kasassa. Puku on kyllä hyvä uida ja istuu hienosti. Mutta harmittaa kun ostin myyjän mukaan todella hyvää laatua. Mitä ne huonommat sitten on jos hyvä on tällainen? Puvun pitäisi mennä n.5 vuotta aktiivikäytössä. Nyt vuoden käytön jälkeen veikkaan, että kaksi kesää on maksimi mihin tämä puku enää pystyy.

Onko täällä muilla vastaavia kokemuksia? Tai onko joku puku merkki/malli jossa paikat kestää hyvin käyttöä, eikä mitkään saumojen suojateipit rispaannu irti ensimmäisten uimakertojen jälkeen.

Ärsyttää. Mutta ärsytyksestä huolimatta (tai juuri siksi...) tuli käytyä uimassa tosi kylmässä. Väkisin uin vaikka tuntui, että otsa halkeaa kylmästä :D

Moi,

Toissasyksynä ostettu (eli vasta yksi kesä uitu) 2XU:n Elite E:1 puku alkaa antautumaan saumoista. Ei muuten, mutta saumojen suojateipit on irronneet puoliksi, joten tänään viimein revin ne kokonaan pois kun ovat roikkuneet ja hiertäneet sieltä sun täältä. Eli teippien liima ei ollut asianmukaista vaan lähti heti ekan käytön jälkeen pikkuhiljaa irtoamaan. Samaten parissa saumassa on menneet sisäpuoliset ompeleen pieleen siten, että ompele ei pidä saumaa koossa. Vain ulkopuolen liimaus pitää sauman kasassa. Puku on kyllä hyvä uida ja istuu hienosti. Mutta harmittaa kun ostin myyjän mukaan todella hyvää laatua. Mitä ne huonommat sitten on jos hyvä on tällainen? Puvun pitäisi mennä n.5 vuotta aktiivikäytössä. Nyt vuoden käytön jälkeen veikkaan, että kaksi kesää on maksimi mihin tämä puku enää pystyy.

Onko täällä muilla vastaavia kokemuksia? Tai onko joku puku merkki/malli jossa paikat kestää hyvin käyttöä, eikä mitkään saumojen suojateipit rispaannu irti ensimmäisten uimakertojen jälkeen.

Ärsyttää. Mutta ärsytyksestä huolimatta (tai juuri siksi...) tuli käytyä uimassa tosi kylmässä. Väkisin uin vaikka tuntui, että otsa halkeaa kylmästä :D

Harmi juttuhan tuollainen on. Mulla on nyt ensimmäinen pukuni Orca Predator 6v vanha ja nyt alkaa aika jättää juuri liimasaumauksista. Olen kaksi kesää uinut Blueseventyn Synergie- puvulla, ja se on aika lailla uutta vastaavassa kunnossa.

Ei muuta kuin myyjälle vaan valitusta kehiin.

Joo, kyllä saumojen ompeleet ainakin pitäisi kestää pidempään normikäyttöä, noita liimalappuja mielestäni irtoili aika nopeasti Orca-puvuistakin mutta niiden merkitys puvun kestävyydelle lienee aika vähäinen. Vaikka Aquamanin kestävyydestä ei olekaan vielä kokemusta niin saumojen osalta viimeistelyjälki (bionik) on todella siistiä joten odotukset laadun suhteen on korkealla. Selässä paneeleja&saumoja on tosin jonkin verran enemmän kuin joissain muissa puvuissa.

Kyllä mullakin on Orcan ja 2XUn puvuista jotain saumateippejä ja parissa kohdassa saumojakin lievästi avautunut parin vuoden käytön aikana. Neopreeniliimalla olen laittanut ne kiinni, eikä mitään ongelmaa ole ollut. En kyllä repisi teippejä pois, kai ne ihan syystä on sinne pukuun laitettu.

Minua neuvottiin ostamaan puvun kanssa samalla kertaa neopreeniliimaa tuubi tai pari ja on sitä saanutkin olla liimailemassa aika usein. Sikälimikäli tämä on aika kumaa, että ostaja joutuu heti korjauspuuhiin. Tosin kun pukua saa repiä päälle oikein urakalla, niin en yhtään ihmettele että jostain kohtaa aina alkaa irvistelemään. Niin ja Speedon märkäpuku mulla.

Mulla on Black-Witch (chainreactioncycles) merkkistä märkäpuvun korjaus liimaa jolla saumoja voi korjata. Ja sillä saakin hyvin pitävän korjauksen. Mutta kun tuossa mun puvussa on selkeä valmistusvirhe parissa kohtaa. Eli sauman ompeleet ei ulotu niihin kappaleisiin joihin niiden kuuluisi. Helppo verrata kun sama sauma on molemmissa kyljissä ja toinen puoli on ihan ok.

Nuo suojateipit ei sinällään haittaa vaikka irtoaakin, mutta ei siitä kovin laadukasta fiilistä jää kun ne heti alkoi roikkumaan parin uintikerran jälkeen.

Valitin asiasta jo viimekesänä myyjälle. Mutku noku.. Puku oli alennuksessa kun edustus loppui ko. myyjällä. Myyjä "pesi kätensä". Eli valmistajalle täytyis reklamoida.

onko tää valitus threadi....

mun märkäpuku on dispatsching statuksella crc, koska mun 9 tilatun tavaran joukossa on yks juomapullo jota ei oo varastossa, e-maileja satelee edes takas mutta ei tunnu ymmärtävän nuo tyypit tuolla että halun sen puvun HETI

FFFFUUUUUUUUUU........ hermot meni jo pari päivää sitte, onneks oli tää avautumis threadi luotu ;)

Neopreenien kestävyydessä on suuria eroja. Orca Predator kesti viisi kesää, mutta Orca Alpha ei meinää kestää kuin kaksi kautta. Olen keskustellut asiasta jo pari kertaa Orcan kanssa. Alphasssa käytetään kuulemma kaikista heikointa ja juostavinta neopreenia. Neopreenin juostavuuden erot näiden kahden puvun välillä ovat valtavat, mutta valitettavasti juostavuus ei tule ilman kompromisseja. Jos tällä hetkellä ostaisin uuden puvun Orchalta ostaisin varmaan 3.8, joka ei ole aivan yhtä joustava kuin Alpha, mutta huomattavasti kestävämpi sen pitäisi olla.