Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Helsinki Midnightrun 3.9.2011

Recommended Posts

Helsinki Midnightrun järjestetään tänä vuonna 3.9.2011. Viime vuonna osallistujia oli yli 4500 ja tänä vuonna ilmeisesti enemmän. Osallistuin viime vuonna ja mielestäni tapahtuma oli oikein hyvin järjestetty ja tunnelma oli hieno. Huomioitavaa on myös, että kyseiset karkelot järjestettiin ensimmäistä kertaa, joten hyvin lähti käyntiin.

Oletteko osallistumassa?

Alla omat plussat ja miinukset:

+Hyvät järjestelyt (lähtökarsinat, "huolto", jne.)

+Keli (mitään hellettä tuskin on odotettavissa)

+Keskustassa juoksua (vertaa HCM/HCR)

+Karnevaalitunnelma

+Hieno rata

-Hieman ahdas rata ainakin alussa (no tänä vuonna rata ilmeisesti hieman erilainen kun lähtö on Senaatintorilta)

-Viime vuonna alkupään lähtöryhmissä oli paljon hitaita juoksijoita, eli tuppasi olemaan blokkaamassa (ainakin Pohjoisrannalla)

(-Maalialueella oli erittäin tarkka järjestyksenvalvoja joka kielsi minua ottamasta maalikaljaa, vaikka minulla oli se hanskaan sisään pujotettuna, tuli kyselemään, että mitä minulla on hanskassa) :)

Itse lähden mielelläni mukaan juoksemaan hieman lyhyempää matkaa.

• Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

iltsekin osallistumassa, sen verrran hyvä maku jäi viime vuodesta!

mukavasti järjestetty, ja hyvä meininki porukalla. Reitin pituus 10km on just sopiva, ja kiva saada kympille aika.

+meininki

-muistaakseni reitti aika mäkinen, mutta ehkä sitä muutetaan hieman

maalikaljahan kuuluu aina nauttia, siitä ei tingitä!

Olin viime vuonna ja ilmottauduttu on jo tällekin vuodelle.

Itse en pitäny ohjelmaa, ja varsinkin reitin varrella paljon mainostettuja valo- ja äänishowta, kovinkaan hyvänä. Tai ainakin reitin varren järjestelyiltä odotin enemmän kun niin kovasti etukäteen hehkuttivat. Pistin noi puutteet kuitenkin ekan vuoden piikkiin ja uskon, että tänä vuonna siinä onnistutaan paremmin!

Kaikkinensa kiva tapahtuma jo pelkästään siksi, että oli pimeää ja reitti meni keskustan liepeillä.

Ovatpahan päivän valinneet, kun Suomessakin on tuona päivänä lähes joka kaupungissa ja kylässä jokin (isompikin) juoksutapahtuma. No, onpahan pienempi todennäköisyys tulla tungosta viivalle.
Tää on vasta myöhemmin illalla kuin ne muut: jokaisella on mahdollisuus viettää päivä Utriaisena.

Helsinki Midnightrun järjestetään tänä vuonna 3.9.2011. Viime vuonna osallistujia oli yli 4500 ja tänä vuonna ilmeisesti enemmän. Osallistuin viime vuonna ja mielestäni tapahtuma oli oikein hyvin järjestetty ja tunnelma oli hieno. Huomioitavaa on myös, että kyseiset karkelot järjestettiin ensimmäistä kertaa, joten hyvin lähti käyntiin.

Oletteko osallistumassa?

Olen, jos paikat kestävät. Ilmoittauduin lähes heti kun pystyi niin nopeaan lähtöryhmään kuin pystyi. Nyt treenaamattomuus on tosin vienyt alle 40min tavoitteen veke ja olen iloinen, jos pystyn ylipäätänsä jossain määrin kivuttomasti kilpailemaan. Hauska tapahtuma, tosin paskasti järjestetty ja suurin osa NR-porukkaa. Silti siinä on paljon potentiaalia, koska iltakisana kaupungin keskustassa niin että kaikilla on neonväriset paidat on ideana aivan loistava.

Päivämäärästä sen verran, että sehän oli täsmälleen sama viime vuonnakin. Silti oli joku 5000-6000 osanottajaa. Pitää olla parempi kuin muut, että osallistujia tulee. Silti Stokiksen elokuun puolivälin kisa on ajankohdaltaan parempi. Tuollainen yöjuoksu sopisi kesään, eikä viileään syyskuuhun. Parasta olisi järjestää se HCM:n kanssa samana päivänä, kun HCM tosiaan on saanut harjoitella kymmeniä vuosia ja on silti huonosti järjestetty niin tekisi terää, jos joku pyyhkäisisi heidät kumoon.

Muokattu