Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lähes pelkkää pyöräilyä ennen kisaa - ongelmia tiedossa?


Koistinen
 Share

Recommended Posts

On tullut ilmoitauduttua ensimmäiselle puolimatkalle Joroisiin. Mutta ennen Joroisten reissua on tarkoitus käydä keski-euroopassa noin 10 päivän fillariretkellä. Palailen sieltä noin viikkoa ennen Joroisten kisaa. Reisussa on tarkoitus polkea maantiefillarilla noin 100-150 kilometrin päivämatkoja kohtalaisen kevyellä varustuksella. En ole ihan varma sopiiko juoksukengät mukaan vai ei, joten voi olla, että homma menee pelkäksi polkemiseksi. Toki reissusta palaamisen jälkeen on muutama päivä aikaa tehdä vielä joku pidempi yhdistelmätreenikin.

Mitä kokeneemmat sanoo, haittaako yksipuolinen viimeistelytreeni miten paljon kisaan valmistautumista? Tavoite minulla Joroisissa on ihan vain läpi pääseminen kunniallisesti 7 tunnissa.

Link to comment
Share on other sites

No jos tavoitteenasi on vilpittömästi vain läpipääseminen, suoritus tuskin menee pieleen siksi, että olet ollut 10 päivää (viikkoa ennen) uimatta ja juoksematta. Suurempi vaara on, että ajat jalkasi niin tukkoon reissussa, ettet ole vielä palautunut Joroisilla.

Kärjistäen ajattelisin niin, että jos itselle riittää läpipääsy (eli ei välttämättä tarvitse tehdä 100 %:sta suoritusta?), ei edellisen 17 päivän treenaamattomuus sitä voi pilata – liika treenaaminen sen sijaan voi. En ehkä vikalle viikolle laittaisi pidempiä yhdistelmätreenejä, ennemmin lyhyitä sprinttijuoksuja (vähän ja varovasti) ja uintia (tuntuman palauttamiseksi).

Eiku tarkoitin siis sanoa, että hyi-hyi, ei onnistu, anna lentoliput vaikka mulle ja keskity vain siihen Joroiseen. Kuulostaa tommonen pyöräreissu Keski-Eurooppaan muutenkin tosi ikävältä :viheltely:

Link to comment
Share on other sites

Hyvä pointti. Pitää muistaa ottaa reissussa riittävän rennosti ja nautiskella Keski-Euroopan viineistä ja oluista :D

Läpipääsy on aika lähellä minun 100% suoritustasoa. Tai no mistä minä sitä tiedän, kun ei ole ikinä aiemmin tullut noin pitkiä matkoja kokeiltua. Mutta, juu turhapa tästä kai on huolehtia. Treenaa nyt niin hyvin kuin mahdollista ja nautiskelee kesän reissuista ja kisasta sitten kun niiden aika on. :cool0010:

Link to comment
Share on other sites

Pelkkä kävely siellä jossain tuo jo vähän työtä juoksulihaksille, joten juoksun suhteen ei kannata mitään alkaa kuromaan umpeen enää viimeisellä viikolla. Uinnin osalta pari kevyttä treeniä kannattaa tehdä Joroisten kisan alkuviikolla. Toki kannattaa myös tehdä vähintään yksi kevyt juoksutreenikin ja kevyt pyöräily, mutta mitään viimeistelyrypistystä ei kannata tehdä, vaan pyrkii venyttelemään ja hieromaan pyöräilyn rasittamat jumit pois. Hyvin se kisa voi noilla kujeilla mennä. Kannattaa sitten ennen pyöräreissua panostaa enempi uintiin ja juoksuun, vaikka viimeiset pari viikkoa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy