Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kuukausi meni tyhjän panttina

Tulikukka
 Share

Recommended Posts

Urputusta tiedossa. Raivostuttaa, kun en ole kuukauteen päässyt lenkille... Mokoma sairastuminen huhtikuussa on vienyt mehuja enkä ole oikein uskaltanut lähteä liikkeelle, ettei virtsatulehdus uusi. Antibiootteja on tullut kiskottua kolme viikkoa putkeen. :icon_eek:

Tänään käväisin sitten kontrollissa. Jokohan sitä voisi julistaa itsensä terveeksi?

Ei ole kivaa taas aloittaa hommaa ties monettako kertaa melkein uudelleen. Äh! Onko teillä immeisillä tietoa, pääseekö siihen kuntoon missä oltiin ennen sairastumista nopeammin kuin on treeniä kuitenkin takana, vai onko edessä samanlainen suo kuin ihan alkuun? :icon_question:

Josko tällä viikolla pääsisin taas liikkeelle... Tuntuu, että kynnyskin on noussut...

Tiedän _tarkalleen_ miltä sinusta tuntuu. Halaan sinua lujaa ja tiukasti. Tarjoan nyrkkeilysäkkiä, mitä saat mätkiä.

Olen todennut, että en ole vielä kasvanut aikuiseksi ja löytänyt lasta sisimmästäni kun en osaa suhtautua vastoinkäymisiin nähden niitä mahdollisuuksina ja kasvun paikkoina. Olisiko seuraava suunta naminamikurssit ja löydä sisäinen pääomasi kun maksat 1000 euron kurssimaksun?

Ja siihen toiseen asiaan. Kunto kyllä palautuu nopeampaa kun siellä on jo pohjia. Ihan alussa ei kannata revittää täysillä, mutta uskoisin, että aikaste nopeaa pääset samoihin, missä ollut. Ota kuitenkin huomioon, että sairastelu vaikuttaa muutenkin väsyttävästi, joten kaikki sykkeiden nousut yms. ei ole huonon kunnon syytä.

Mä olin kaks kuukautta talvella kokonaan juoksematta kun keho kremppas vähän sieltä täältä. Sen jälkeen uudelleen aloittaminen oli alussa tietysti ihan hirveetä taaperrusta, mutta muutamassa viikossa peruslenkkien vauhti on noussu jo semmoseks ettei tartte enää yösyännä pimeessä juosta. Nyt, puolentoista kuukauden treenin jälkeen, vauhtikestävyys ja viime sunnuntain yllättävän raskaaks muodostuneen pitkän perusteella varsinkin peruskestävyys, on kuitenkin vielä selvästi huonommalla tolalla kuin ennen taukoa. Mutta eiköhän nekin ulkoilemalla korjaannu.

Missään nimessä ainakaan mulla kunto ei ollut kuitenkaan edes kahden kuukauden sairastelun aikana laskenut niin alas kuin juoksua aloittaessa, herra nähköön. Ekat pari viikkoa oli vaikeita ja jalatkin kipeyty eka lenkkien jälkeen, mutta toisaalta kunto ei ole koskaan noussut yhtä nopeasti yhtä paljon kuin juuri tänä aikana, joten on se aika palkitsevaakin.

Jep, samaisessa tilanteessa olen minäkin aika pitkälti. Melkein kuukausi valu hukkaan juoksun suhteen, kun oikea sääri oikutteli, eikä päässy juoksemaan. Nyt juokseminen onnistuu suurin piirtein ja koko sairasajan pystyin sentään uimaan ja pyöräilemään. Elättelen toiveita, ettei tuon tauon aikana ihan kaikki kunto kadonnu ja pääsisin Rovaniemelle juoksemaan kokonaista, vaikkakin aikatavotteet voi varmaan suosiolla unohtaa. Turhauttavaahan tää on, kun koko talven sai treenattua todella tehokkaasti ja nyt kun pitäis ruveta tekemään tuloksia alkaa sairastelu. :(

Rauhassa vaan alkuunsa ja malttia. Kuten Kaius sanoi niin aika nopeesti se kunto sieltä lähtee taas kohenemaan ja sitä huomaa lenkki lenkiltä kuinka jaksaa pidemmälle ja kovempaa. Tsemppiä, kyllä se kunto sieltä taas nousee vähitellen!

Mä sairastelin talvella jatkuvasti loka-helmikuu. Ja just laskin että koko tuona aikana juoksin vajaa 100km! Eli keskimäärin 20km KUUKAUDESSA. Tosin välillä ei päässyt useaan viikkoon juoksemaan..

Juoksin nyt hölkän n. 5.10/km -vauhtia eli kyllä se kuntokin nousee sitten taas aikas nopeasti.. tosin mulla tähtäin on enemmän nyt tuonne syksyn puolelle ja toivottavasti tässä pysyisi terveenä!