Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Aulankojuoksu 2011


Recommended Posts

Tulossa, samaan sarjaan. Jos vaan ehdin junaan ja vielä asemalta ajoissa kisapaikallekin. :) Hirveesti väsyttää kyllä, mutta kai sitä kympin aina jaksaa, vaikka reitti tosiaan on aika kova. 40 minuuttia voisi olla sopiva tavoite. Olen juossut tuolla vuosina 1993, 1994 ja 2002. Tapahtuma lienee muuttunut sittemmin jonkin verran, ainakin kisakeskus on muuttanut toisaalle.

Link to comment
Share on other sites

Ei mennyt 40 min rikki täälläkään 40:04 loppuaika, kolmosen kohdalla mäki hyydytti pahasti eli kuolemaa tehtiin viitoseen asti sen jälkeen alkoi kulkemaan taas jotenkin, aika jäykkää ja tasapaksua menoa kuitenkin kaiken kaikkiaan mutta reitti sinänsä hieno vaikka toki paikoitellen vaativakin ! Tästä pariviikkoa löysäillen ja maratonille.

Link to comment
Share on other sites

Ilmeisesti runner67 oli sitten se sininen selkä, jota epätoivoisesti yritin saada kiinni viime kilsoilla. (tai ehkä se valkoinen joka meni vähän sinisen edellä?) Seitsemän ja kahdeksan kilsan paikkeilla ero oli puolen minuutin luokkaa, mutta repesi lopun nousussa niin että maalissa näköjään olen ollut 46 sekuntia perässä. Reippaasti pistelit ylämäkeen siis!

Link to comment
Share on other sites

Joo, sininen selkä oli ja samaa valkoista selkää yritin tavoitella mutta kaverilla oli sen verran puhtia jäljellä että ihan iskuetäisyydelle ei päässyt, yllätyin että loppu tuli niinkin kohtuullisesti vaikka välillä oli kyllä kuollut ja tahdoton olo... mutta ilmeisesti muillakaan ei ollut helppoa koska kahden kilometrin jälkeen en ohittanut ketään mutta takaakaan ei tultu ohi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Käytyä tuli. 40 minuuttia ei menny rikki ja rahoille sai aika vähän vastinetta (ei pesu- tai pukutiloja, ei tavaransäilytystä), aikakin niin huono ettei edes pokaalia tullu. :) Mutta hauskaa oli!

tietääkö joku, onko tämä tapahtuma fiksattu tänä vuonna kondikseen? Toisin sanoen kisakeskus vaikka hotellilla, jossa olisi suihkut, saunat ja tavaransäilytykset. Siellähän on se Rantasipi. Mä olin siellä jo ainakin 30 vuotta sitten. Siellä oli Hankirallinkin kisakeskus!

Mitä tarkoittaa se, että se on maastojuoksu? Onko se jossain metikössä tai nurtsikentillä ulkoiluteiden ulkopuolella? Eli juostaanko siellä maastojuoksukengillä vai normilenkkareilla?

Link to comment
Share on other sites

tietääkö joku, onko tämä tapahtuma fiksattu tänä vuonna kondikseen? Toisin sanoen kisakeskus vaikka hotellilla, jossa olisi suihkut, saunat ja tavaransäilytykset. Siellähän on se Rantasipi. Mä olin siellä jo ainakin 30 vuotta sitten. Siellä oli Hankirallinkin kisakeskus!

Mitä tarkoittaa se, että se on maastojuoksu? Onko se jossain metikössä tai nurtsikentillä ulkoiluteiden ulkopuolella? Eli juostaanko siellä maastojuoksukengillä vai normilenkkareilla?

Tuolta löytyy perustiedot:

http://hameenlinnantarmo.sporttisaitti.com/kilpailutoiminta/aulankojuoksu/

Lähtö majalta, josta saa mehua, mutta onkohan se jo auki? Mutta ei siis hotellia, eikä kantajaa. Maasto tarkoittaa, että ei mennä asfaltilla kuin pieni pätkä, muuten on hiekkapohjaa. Ylämäkiä löytyy, myös alamäkiä. Normilenkkarit käy. Nyt on tosin se ongelma, että pohjoisen puolella on vielä lunta ja jäätä. Oli talvella latupohjana. Saas nähdä sulaako.

Juoksun jälkeen voi kuitenkin mennä Aulangon kylpylään loiskimaan. Tosin eri maksusta. Ja jäädä vaikka hotelliin lojumaan päiväksi-pariksi.

Link to comment
Share on other sites

Nyt on tosin se ongelma, että pohjoisen puolella on vielä lunta ja jäätä. Oli talvella latupohjana. Saas nähdä sulaako.

Päivitetään sen verran, että lunta ja jäätä oli enää aika vähän, ehkä 300-400 m tuolla metsälenkillä (6,5 km). Sulaahan se reilussa viikossa. Mutta märkää voi vielä olla. Ja routavaurioitakin on.

Täällä ei kuitenkaan ennätyksiä juosta, reitti on sen verran rankka. Paitsi, jos olet ensimmäistä kertaa kisassa.

En osaa tarkasti sanoa tuon kympin oikeasta mitasta. Olen sen jonkun kerran hölkännyt mittarinkin kanssa aikoinaan ja se tuntuisi olevan aika lähellä täyttä, ehkä pikkasen vajaa.

Link to comment
Share on other sites

Silloin kun mä täällä olin niin maja oli auki palveluineen, muistaakseni vain käteinen kävi ei kortit, mutta onhan tuo saattanut muuttua tästä (2011).

Kuten todettua niin ulkoilureittiä juostaan jossa on pieniä ja isoja mäkiä, voimia kannattaa säästää ainakin alkupuolella (3 km kohdalla?) olevaan ei ehkä niin jyrkkään mutta pitkään nousuun johon on mahdollista tärvätä koko kisa. Tämän jälkeen ei vastaavaa nousua ole eli ihan joutuisaa juostavaa mutta loppupuolella noustaan vielä Vanajan rannasta terävästi lyhyttä nousua ennenkuin viimeinen km alkaa. Kokaisuutena minusta ihan ok reitti.

Link to comment
Share on other sites

Mä en tajua tota Aulangon logiikkaa. Vittu se on matka, jolle lähdetään, tapa viettää lauantai- tai sunnuntaipäivä ja juoksu on vain osa sitä. Silloin suihkut on avainasiassa. Niinkuin tänään, kävin suihkussa Paloheinässä niin ajoin siitä siviilivaatteissa sitten Selloon ja kävin kaljalla jne. Jos menisin maakuntamatkalle Hämeenlinnaan niin kävisin juoksussa ja sieltä sitten siviilivaatteissa Fresnoon syömään ja kaljalle. Siis ottaa rennosti se päivä. Totta hitossa ihminen haluaa kisan maaliintulon jälkeen heti suihkuun ja vaihtaa siviilivaatteet, mitkä ei viittaa juoksuun eli toisenlaiset kengät, housut, takki, kauluspaita tai joku neule tai muu pitkähihainen ja joku paita alle jne. Siis oikeasti, mä en mene hikisenä autoon ja en lähde kaupungille missään lenkkareissa. Miten joku spede järjestää kisan, jossa ei ole suihkua. Mä haluan nähdä sen tyypin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy