Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sairastupaketju

cokekola
 Share

Recommended Posts

Nyt tarvitaan rohkaisua. Nuha ja ykä on vaivannut 2 viikkoa, eikä paranemisesta tunnu olevan tietoakaan. Alkoi kurkkukivulla ja yskällä, sitten peri päivää kuumetta ja lopulta jäi vaivaamaan nuha ja yskä. Lenkille lähtemistä ei uskalla ajatellakaan, kun jo pieni ponnistus hengästyttää ja vetää hien pintaan.

Kyllä ketuttaa kuin pientä eläintä, alkaa nimittäin kohta mennä koko loppuvuoden suunnitelmat pieleen.

Tsemppiä, kyllä se siitä paranee! Eihän sulla voi olla oireita siitepölystä? Itsellä kävi viime keväänä niin, että ihmettelin myöskin pitkittynyttä nuhaa. Ja lopputulos oli se että vaikka olin 31 vuotta selvinnyt keväästä ilman mitään oiretta, niin viime kevään kiskoin useamman viikon lääkkeitä siitepölyallergiaan. Tänä keväänä ei taas ole ollut mitään.

Tsemppiä, kyllä se siitä paranee! Eihän sulla voi olla oireita siitepölystä? Itsellä kävi viime keväänä niin, että ihmettelin myöskin pitkittynyttä nuhaa. Ja lopputulos oli se että vaikka olin 31 vuotta selvinnyt keväästä ilman mitään oiretta, niin viime kevään kiskoin useamman viikon lääkkeitä siitepölyallergiaan. Tänä keväänä ei taas ole ollut mitään.

On mulla alttius jollekin siitepölylle, mutta sen oireet ovat tähän asti tulleet kesäkuun keskivaiheilla ja kestäneet melko tasan kaksi viikkoa. Aeriusta onkin sen vuoksi lääkekaapissa ja sitä olen ottanut jo viikon varmuuden vuoksi. Allergiaoireisiin ei kai kuitenkaan yleensä liity tuo tavallista herkempi hikoilu?

Voisi kyllä johtua lepän/pähkinäpensaan lisäksi ihan katupölystäkin, etenkin jos asut tai liikut alueella jossa on paljon liikennettä. Tuohon kun sattuu vielä joku pöpö iskemään samaan aikaan niin yskää ja nuhaa voi jatkua. Mikäli tuo ilmanlaatu on taustalla niin oireet tuskin jatkuvat enää montaa viikkoa. Kunnollinen sadekin voisi nyt olla poikaa mutta sellaisia vain ei tunnu tulevan. Itse olen ainakin havainnut tuon pölyn ainakin pari-kolme viikkoa juostessa.

Muokattu

itellä joka kevät sama juttu, mitää allergia diaknoosia ei ole tehty(mutta luulen että olen koivulle allerginen). Nyt muihin keväisiin poiketen olen huuhtonut nokkani 2 kertaa (flunssn aikana, muuten silloin tällöin) sarvikuonolla. Ja nyt on jo sellainen olo että voiskohan kokasta kevyen 30min lenkkeillen? Eli jos tämä tosiaan meni 4 päivällä ohi, normaalin 1,5-2vkon sijaan olen tyytyväinen ja en keksi muuta selittäjää kuin tuon sarvikuonon käytön. Toki tämä voi olla vain ohimenevä fiilis ja huomenna olo kahta pahempi, mutta nyt tuntuu siltä.

Eli ota sarvikuono ohjelmaan, mikäli et sitä jo käytä..

Lisäksi äkillisten liikkeiden seurauksena on välillä huimausta

Toi on mullakin! Tai oikeastaan siis ihmeellisiä pikku horjahduksia, tasapainokäsitys menee ihan hetkiseksi. Ensi luulin kuvittelevani, mutta nyt kun mainitsit sen itselläsi, niin uskon, että ihan todellinen kokemus se mullakin on. Mitä merkillistä tämä nyt sitten oikein on?

Toi on mullakin! Tai oikeastaan siis ihmeellisiä pikku horjahduksia, tasapainokäsitys menee ihan hetkiseksi. Ensi luulin kuvittelevani, mutta nyt kun mainitsit sen itselläsi, niin uskon, että ihan todellinen kokemus se mullakin on. Mitä merkillistä tämä nyt sitten oikein on?

Ainakin minulla voi johtua siitä, että tuon flunssan takia on turvotusta mm. nielussa, nenässä ja korvissa. Koska korvat menevät lukkoon, ei korvien "paineentasaus" toimi oikein ja sitäkautta vaikuttaa myös tasapainoon. Samoin huonosti nukutut yöt ja muut lääkkeet vaikuttavat tuohon tasapainoon.

Ei ole edes lääkärin kirjoittama lääke (duactia vastaava, mutta en muista sitä nykyisen lääkkeen nimeä) vaikuttanut mitenkään tuohon tilanteeseen. Huomenna taas vaihteeksi lekurille.

Oma tarinani ei rohkaise ketään, sillä olen potenut yskää kolme kuukautta.

Tammi-helmikuun vaihteessa oli perinteinen kunnon flunssa, josta jäi lähes kolme viikkoa kestänyt yskä. Neljä viikkoa taisin olla välillä melkein terveenä, kun yskä tuli uudestaan. Eikä ole täysin poistunut sen jälkeen. Kolme kertaa olen käynyt lääkärissä: antibioottikuuri on ollut kaksi kertaa, yskänlääkettä pulloittain. Yskän lisäksi lämpöä on lähes koko ajan ja leposyke koholla 10 - 15 pinnaa. Juosta en ole uskaltanut pariin viikkoon, kun syke nousee yli aerobisen jo kengännauhoja sitoessa.

Tänään lopultakin pääsen keuhkotautien erikoislääkärin vastaaotolle!

On mulla alttius jollekin siitepölylle, mutta sen oireet ovat tähän asti tulleet kesäkuun keskivaiheilla ja kestäneet melko tasan kaksi viikkoa. Aeriusta onkin sen vuoksi lääkekaapissa ja sitä olen ottanut jo viikon varmuuden vuoksi. Allergiaoireisiin ei kai kuitenkaan yleensä liity tuo tavallista herkempi hikoilu?

No joo, ei sentään hikoilua voi tietääkseni laittaa siitepölyn syyksi, vaikka useita oireita näin keväisin silläkin saa kuitattua. Jos flunssa jatkuu selkeästi normaalia kauempaa ja olet oikeasti pitänyt lepoa liikunnasta niin jossain vaiheessa kyllä on vain lähdettävä lekuriin näytille. Tsemppiä nyt kuitenkin vielä.