Jump to content
Juoksufoorumi.fi

henkilö

henkilö
 Share

Recommended Posts

Joko se maailma on valmis? Ainakin kaikki ajatukset tuntuvat olevan jo ajateltu ja kansiin painettu. Keskustelu juoksemisesta on kirjaviisaudesta saatujen osatotuuksien lätkimistä pöytään kuin pokeripelissä. Haluan ottaa soppaan mukaan vielä yhden henkilön. Saanko esitellä: Minä!

Minä on se henkilö jolla on joskus makean nälkä, joskus suolainen huikopala himottaa minää hurjasti. Toisinaan minää ei huvita edes seksi mutta useimmiten sitä ei saa mielestä kirveelläkään.

Lenkille minä lähtee aina mukaan, mutta useimmiten äänettömän yhtiömiehen ominaisuudessa. Kun Lyriard on kirjoittanut harjoituskalenteriin puumerkkinsä, niin silloin mennään. Minä pitäköön turpansa kiinni.

Joskus minä kiljuu lenkillä: jihaa ! anna palaa !! mutta kun polar ranteessa piipittää jo parin lisäpotkun jälkeen, niin jarrua sitten vaan.

Meillä jokaisella on minä, kurkkaa vaikka paidan alle. Monella on vaan taito vaientaa se.

Minun minäni on tosi hankala tyyppi. Kalentereista se ei piittaa tuon taivaallista. Polaria se vähän kunnioittaa, mutta ei kumartele. Minäni on nujertanut itsetuntoni täydellisesti. Trikoita jalkaan vetäessä mietin, että mitähän se taas keksii? Kerran se huusi korvaani, että lopeta! Voi ..kele. kilometrin olin vasta juossut.

Kun aloittelin juoksemista 2,5 vuotta sitten, yritin motivoida minää suorittamaan harjoittelua päämäärätietoisesti ja tunnollisesti. Vähän aikaa se jaksoi, mutta sanoi sitten kuin Matti Näsä: mua ei huvita enää mikään! Siitä lähtien olen körötellyt täysin minän ehdoilla. Juoksen kun huvittaa, lenkin pituus määräytyy vasta lenkillä ja vauhti on mitä on. No joskus mennään kyllä melkoista haipakkaa, enkä ymmärrä että miksi.

Tarina olisi surullinen jollei sillä olisi kääntöpuolta. Maratonilla ja puolikkaalla minästä tulee aina paras kaverini. Se kiljuu korvaani: anna mennä, kyllä sä jaksat, näytä niille! Vastoin kaikkia odotuksia olen jaksanut; puolikas 1.26 ja kokonainen 3.20.

Hiljalleen olen oppinut kunnioittamaan minää. Harjoittelemme kun siltä tuntuu. Määrät eivät juurikaan ylitä 50km/vko. Minä pystyy puhumaan itselleen vapaapäiviä mitä uskomattomimmilla tarinoilla. Kun minä kuiskaa että tekis sillivoileipää mieli, niin hiippailemme vaikka keskellä yötä jääkaapille. Kaikkia minän motiiveja en ymmärrä, mutta ei tarvitsekaan, sillä minä on aina kuitenkin oikeassa. Parasta on se ,että kun juoksu menee pieleen, niin minulla on joku jota syyttää.

Harjoitusohjelmien kimpussa hääriville hölköttäjille suosittelen tutustumista omaan minään. Äärimmäisen mielenkiintoinen tyyppi.

Joko se maailma on valmis?
Onhan se, kuten allekirjoituksenikin sen todistaa.

Harjoitusohjelmien kimpussa hääriville hölköttäjille suosittelen tutustumista omaan minään. Äärimmäisen mielenkiintoinen tyyppi.
Olen sen verran hidas tutustumaan uusiin tyyppeihin, että taidan painaa loppuun asti harjoitusohjelman kanssa, ja tutustun tähän minään joskus myöhemmin, mutta kiitos vinkistä.

mutta kun polar ranteessa piipittää jo parin lisäpotkun jälkeen, niin jarrua sitten vaan.

...

Ihan mukavasti kirjoitettu juttu! Tämä kuitenkin särähtää: miksi se Polarin piipitys käskee kovempaa kuin minä? Eikö kyseessä ole kuitenkin yksi teknisimmistä ja mielivaltaisimmista tavoista tarkkailla omaa minää ja asettaa sille rajoja?

Jos Mariska sanoisi tämän saman asian niin riimittelisikö hän: "olen lukenut Seilerin ,Szalkain, Aakenin mutta ainoa juttu jonka niistä opin on etten valmista vastausta pysty löytää kovakantisiin kirjoitetusta" ... ja vaikka tämä olisi totta - tarkoittaako se että kannattaisi sittenkin jättää lukematta.

Jos Mariska sanoisi tämän saman asian niin riimittelisikö hän: "olen lukenut Seilerin ,Szalkain, Aakenin mutta ainoa juttu jonka niistä opin on etten valmista vastausta pysty löytää kovakantisiin kirjoitetusta" ... ja vaikka tämä olisi totta - tarkoittaako se että kannattaisi sittenkin jättää lukematta.

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

- HL Mencken -