Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Meinaako moni käydä koko kolmen suoran? eli Joroinen-Hämeenlinna-Tampere

Mikko Merihaara
 Share

Recommended Posts

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Veikkaan, että harva lähtee kolmen viikon kuluessa täydestä matkasta kisaamaan (mitään matkaa). Moen setti on jo huomattavasti mahdollisempi.

'Harva' tietty ei sisällä kreiseimpiä ultrahenkisiä palstalaisia, mutta oppikirjojen mukaan täysi>3 vk>pitkä on hiukka turhan jyrkkä setti.

Niin ja mulla tosiaan on se 'hovioikeuden' mahdollisuus mielenmuutoksiin. Voipi olla että fysiikkakin pettää.

Omat suunitelmat on Joroinen - Tampere. En kyllä usko, että näillä kilometreillä edes olis mahdollista tuohon puolikas-puolikas-pitkä. Viime vuonna menin elämäni ensimmäiset puolimatkat Joroinen-Nokia ja hyvin olin palautunut, mutta kyllä viikkokin vähemmän aikaa jos olisi ollut, niin fiilikset olis voinnut olla ihan erilaiset. Mutta sehän on sitä harjoituksen puutetta:)

Palautumisesta vielä; viime kesänä tuli testattua viikko puolikkaan jälkeen mennä 1/2 maraton. Alku oli olupaava ja tuntuma kuin ois täysin palautunut. No, jossain välissä se kuitenkin sitten alkoi painaa ja loppumatka muuttui lähes painajaiseksi. Eli meikäläinen ei palaudu puolikkaasta viikossa. Tuskin aivan täysin edes kahdessa.

Mites tuo Tampereen kisa, miten siihen pääsee mukaan? Meinaan, että jos kiinnostaa, niin onko EM kisat jotain kutsumeininkiä vai saako siellä amatöörit pyöriä jaloissa?

Oho! Siis TT226 järjestääkin sen Tampereen kisan? Liiton sivuilta olen kisat siis katsellut. Siinä tapauksessa Tampere on yks vaihtoehto. Eli suora menee samaan Jupiksen kanssa.

Eli "Nokian" tri viikonloppu on tänä vuonna Aulangolla. Siellä siis kaikki matkat: sprintti-, perus-, puoli- ja IM-matka.

Tampereella pitkän matkan EM kisat jossa myös avoin kuntosarja. EM- sarjoihin pääsee mukaan liiton ilmoittamana ja paikkoja ikäryhmissä suomalaisille on kuulemma runsaasti joten MaskoA:n noteerauksilla ihan varmasti pääsee myös EM lähtöön ikäryhmissä.

Molemmat kisat on tämän tutun kisaorganisaation järjestämä jolla Nokian kisatkin on tähän saakka laitettu pystyyn.

Kisasivut tulee jatkossa olemaan osoitteessa www.team226.net, myöhemmin myös seuran sivuilta tulee linkit kisasivuille.

Rookie

Moi!

Onko monella aikomus käydä kesällä kisaamassa

Joroisilla puolikas, siitä kahden viikon päästä Hämeenlinnassa täysmatka ja siitä kolmen viikon päästä Tampereella vielä pitkä matka?

Onko aikaisempaa kokemusta palautumisesta?

Mun olisi tarkoitus käydä läpi noi kolme kisaa. Tässä vaiheessa tilanne on kuitenkin aika lohduttoman oloinen kisojen suhteen. Tampereen ja Hämeenlinnan kisjoen aikaan mulla on yövuorot ja en ole vielä saanut niitä vaihdettua pois. Sen lisäksi harjoittelu on ollut todella minimaalista pitkien matkojen triathlon kisoja ajatellen. Uintia on talven aikana ollut yksi kilometri. Pyöräilykausi alkoi huhtikuun alussa; syksyllä ja talvella ei lainkaan pyöräilyä. Ja juoksussa joulukuun alusta maaliskuun alkuun kolmen kuukauden jakso, jossa yhteensä 14 km juoksua. Näillä eväillä olisi sitten tarkoitus olla kunnossa loppukesästä. Mihinkään huippukuntoon ei millään ehdi, vaikka saisikin harjoitella ihan vapaasti. Ja kun perhe- ja työelämä vaatii oman osansa, niin harjoittelumäärät tulevat jäämään vähäisemmäksi kuin toivoisin. Mutta ajatus on käydä kisat läpi siinä kunnossa kun kesällä olen. Uskoisin olevani tällä hetkellä 1,20 uintikunnossa, 6,00 pyöräilykunnossa ja 3,30 maraton kunnossa jos lajit voisi käydä yksitellen. Kesään mennessä täyden matkan kisassa tavoitteena on 11 tunnin alitus, joten työsarkaa riittää.

Noiden tri-kisojen lisäksi on Jukolan viesti, Suvi-illan maraton, Paavo Nurmi maraton tai Kalevan kierroksen soutu sekä Kalevan kierroksen pyöräily. Joten juurikaan vapaita viikonloppuja ei ole tiedossa.

Palautumisesta sen verran, että viikko täyden matkan kisojen jälkeen olen pyöräillyt Kalevan kierroksen tempoajon 110 km, jossa lopussa voimat loppui liian aikaisin. Täysipainoinen juoksu ei olisi onnistunut vielä siinä vaiheessa. Kahden viikon välein pystyn juoksemaan täysillä maratonit.