Jump to content
Juoksufoorumi.fi

5. Ideapark-juoksu 15.5.2011

Recommended Posts

Lempäälässä juostaan taas toukokuun puolivälissä. Matkoina 10km & 1/2 maraton. Viime vuonna saatiin nauttia hellelukemista ja samanlaista paahdetta on luultavasti luvassa tällekin vuodelle.

http://www.ideapark-juoksu.net

Itse olen ilmoittautunut puolikkaalle ja ennätystä pitäisi lähteä hakemaan. Reitti on vissiin hieman muuttunut edellisvuosista, ainakin lähtö on eripaikaissa?

• Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Taidankin jättää sitten väliin, vaikka ajankohta olisikin suht. sopivasti noin viikko ennen Yyteriä.

Siis jos tämä päätös johtui lainaamastasi rauskin kommentista maalin huollon kehnoudesta, niin aika pienestä se sitten on kiinni. Itse en ole kiinnittänyt asiaan huomiota ja olen kahtena vuonna siellä ollut. Oli siellä ainakin juomaa ja banaania. Ei maratonia lyhemmillä matkoilla yleensäkään sen parempaa huoltoa ole.

Ei maratonia lyhemmillä matkoilla yleensäkään sen parempaa huoltoa ole.

Tuohon maaliin liittyen vielä: ei oikeastaan se huollon heikkous, vaan mm tapa, jolla maaliintulo oli toteutettu jäi kaivelemaan. Kisapäivä oli samalla kevään / kesän eka hellepäivä, joten juoksu oli valmiiksi poikkeuksellisen raskas. Maaliintulon jälkeen porukka laitettiin jonottamaan johonkin kuvaukseen, jolla ilmeisesti varmisteltiin ajanoton oikeellisutta tms. Tuossa jonossa ainoa "huolto" oli yksi järjestävän tahon edustaja, joka hädissään koitti jakaa vettä 20 litran kanisterista. Ensin loppui vesi, sitten mukit ja homma oli aivan pelleilyä.

Puolituttu lääkäri lisäksi kommentoi "ensiaputeltasta": paikalla oli kaksi daamia ristit käsivarsissa ja ensiaputarvikkeina laastareita ja suolatabletteja; esim tippaa ei kumpikaan olisi saanut laittaa.

Näistä kommentoin jälkeenpäin myös järjestäjien suuntaan, mutta kun mitään ei kommentoitu takaisinpäin, kehuin sitten tapahtumaa täälläkin...

Varalassa on huippuhyvä huolto maalissa, samoin Turussa ja HCR:ssä ihan ok. Kansainvälisesti monesti jopa huippumaratoneilla on maalissa huonompi huolto. Loppujen lopuksi olen tullut siihen lopputulokseen, että ei se huolto maalissa ole niin tärkeä. Pääasia on se, että pääsee nopeasti suihkuun. Ne tilat ovat jotenkin tärkeämmät kuin se saako pullaa ja kahvia. Sen sijaan jos makkaraa esim. on myynnissä niin hyvä homma. Kannattaa laittaa reppuun kalja- tai lonkerotölkki niin voi nauttia sen juoman pukuhuoneessa suihkun yhteydessä. Siitä tulee aina hieno fiilis riippumatta minkä ajan on juossut. Istuskelee siinä hetken ja nauttii sen juoman. Silloin tuntuu, että on jotain tullut tehdyksi.

Tänne pitäisi lähteä ennätystä tekemään. Olin pari vuotta sitten mukana. Silloin ei tarvinnut jonotella mihinkään kuvauksiin ja juomaakin oli saatavilla maalissa. Tulin tosin maaliin vasta silloin, kuin muut olivat jo lähteneet parkkipaikaltakin...

Toivottavasti huolto pelaa tänä vuonna. Jos ei, jää sitten viimeiseksi kerraksi Lempäälässä.

Ilmoittauduin puolikkaalle. Tuonne Ahtialan risteykseen saakka reitti melko tuttu on mutta, onko kenelläkään tietoa tuosta loppu pätkästä? Onko kuinka raastavaa mäkien kiipeämistä vai minkälaista juostavaa tuo on?

Kelie puolesta näyttää toistaiseksi hyvältä. Oikeastaan pääasia vain jos ei se kevään ensimmäinen hellepäivä osusisi tuonne... Pistän tilaukseen +16, pilvistä ja aamupäivästä sadetta joka taukoaa 1h ennen starttia:)

Ilmoittauduin puolikkaalle. Tuonne Ahtialan risteykseen saakka reitti melko tuttu on mutta, onko kenelläkään tietoa tuosta loppu pätkästä? Onko kuinka raastavaa mäkien kiipeämistä vai minkälaista juostavaa tuo on?

Kävin numerolappua hakiessa ajamassa tuon uuden pätkän autolla. Ahtialan risteyksestä moottoritien ylitykseen oleva n. kilometrin pätkä oli pääosin nousua. Ei suuria mäkiä, mutta pitkää ja hivuttavaa.

Kiitos Kle. Tosin juuri samoin tuossa hetki sitten tein:) Ei paha ja oikeastaan ihan mukavaa maalais maisemaa josta itse tykkään, tietysti osaako sitä tuossa +15 kilometreillä enään paljon arvostaa kun tuskissaan painaa lasittunut katse silmissä... Ainut mikä itseä askarruttaa on tuo melko iso irtokivi päällyste mitä tiellä oli paljon. Tosin suurelta osalta matkaa oli kyllä kiviltä vapaampaa uraa.