Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Milloin kotirataa Vuosaaressa?

Recommended Posts

Avataanpas uusi ketju tälle aiheelle. Eli milloin olisi sopiva ajankohta juosta kotiratakymppiä ja vitosta Vuosaaressa seuraavan kerran? Ideana siis järjestää jänisjuoksuja mahdollisuuksien mukaan eritasoisille juoksijoille. Näin useamat useammat ehkä rohkaistuisivat tuleman mukaan ja löytyisi juoksuseuraakin varmemmin. Jäniksiä esim 40-50 min vauhteihin jokunen kappale, itse voin hoitaa jonkun jänistelyn vauhdilla 40-45min. Toiveita sitten vaan esittämään ja jänikseksikin saa ilmoittautua.

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tämä nyt on vähän ajoissa sanottu, mutta mua voisi kiinnostaa heinäkuun alkupuolella viikot 27/28. Vielä ei ole juuri vauhti edelliskerrasta ehtinyt kohentua, niin pitää ensin keskittyä treenaamaan. Tuo 5K sopisi hyvin 22.7. pidettäviin sprintti-kisoihin valmistavaksi treeniksi ja siksi tuo ajankohta. Vauhti lienee siinä 20min tuntumassa, toivottavasti alle 21.

Heinäkuun alku, jopa viikon 26 loppu voisi tosiaan olla hyvä ajankohta. Jos puolikas tulee juostua Suvi-illassa niin on ehtinyt jo toipua, mutta jos se jää Turkuun 1.7., niin sitten tämä kotirata jäänee väliin. Ja keäsloma & hallitus voi tosin vielä sotkea nämä suunnitelmat :)

Joka tapauksessa itse ottaisin mieluusti jäniksen vetämään mua kohti 45 min "haamurajaa". Tällä hetkellä ei kyllä menisi tuohon aikaan, mutta heinäkuulle ehtii tekemään vk:takin riittävästi pohjille.

Muutenkin olisi kivaa saada jotain treenirinkiä pystyyn koviin treeneihin, esim. vetoihin.

Tuo treenirinki on periaatteessa erinomainen idea, mutta miten sen tekisi niin että pää pysyisi kylmänä ja vauhdit hanskassa... Maratontreenaajan vedot kun kait pitäisi vetää todella maltilla. Pitäiskö se Liikuntamylly tyyppinen yhdessä treenaus siirtää ulkoradalle ja/tai jollekin purtsille?

Maksimikestävyysvedot periatteessa onnistuu aika hyvin yhdessä tehtynä, koska esim. yhtä 800-1000 vetoa kohti ei tule suuriakaan aikaeroja, vaikka kunto ei olisikaan aivan sama. Jos vaan malttaa pysyä omassa vauhdissa ja jättäytyä sen muutaman metrin nopeammastaan. Sitten voi kuitenkin palautella tuon n. vedon mittaisen palautuksen porukalla ja lähtö seuraavaan rypistykseen aina yhdessä?

Heräsipä tässä idea, josko järjestettäisiin seuraava kotirata Sepon päivänä, eli 10.6. Siinä on toki Tukholma juuri juostuna, mutta siellä juosseethan voivat tulla vaikka kannustamaan. Seppo tietenkin mukaan! Voitas sitten siinä porukalla suunnitella seuraavaa kotirataa. Miltäs tämmöinen kuulostaisi? Forssaan menijät vois tehdä vaikka viimeisen reippaamman harjoituksen samalla, joko kympin tai viiden kilometrin mittaisen.

Mikäs sen parempi kotiratapäivä voisi ollakaan kuin Sepon päivä.

Tukholma voi tosiaan itellä vielä tuntua, ehkä voisin olla mukana vitosella >30 min porukassa. Forssalaisille - viimesyksyinen kotiratavitonen (~10 km vauhdilla) toimi hyvin viikkoa ennen ennätysmaratonia.

Mites vuosaaren kentän varaustilanne?

Hyvä idea, tulen jos olen kaupungissa. Sekä Tukholmaan että Forssaan olen menossa.

Ajatus on ollut että Tukholma olisi viimeinen pitkä ennen Forssaa, mutta jos Tukholmassa

on viileä ilma, niin siellähän saattaa joutua juoksemaan kovempaa ettei tulisi vilu, jolloin

Forssasta tulisi palauttava lenkki. Joka tapauksesa tälläinen Seppo-juoksu sopii tohon väliin.

Jos vaikka pääsis näkemään livenä palstamme bitti-Lordinkin.