Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Eduskuntavaalit 2011

Niandra
 Share

Recommended Posts

Heips,

itse näitä Vaaliväittelyitä seuranneena ja muutenkin äänioikeutta "velvollisuutena" pitävänä henkilönä aloin miettiä ja kiinnostaisi tietää, että kuinka paljon muihin foorumilaisiin vaikuttaa ehdokkaan tausta, ja nimenomaan juoksu/urheilutausta?

Omasta mielestäni ehdokkaan ajatukset ja teesit ovat ne tärkeimmät jutut toki, mutta kummasti tulee kyllä haeskeltua ehdokkaiden joukosta urheilullisen taustan omaavia ihmisiä...

Jotenkin tuntuu, että esim juoksuun hurahtaneet ihmiset omaavat jollain tapaa samanlaisen mentaliteetin yli puoluerajojen... Loistavana esimerkkinä vaikkapa A.Stubb, joka aktiiivisena urheilijana (puoluekantaan kantaa ottamatta) pystyy vielä rautaiseen ammattitaitoon myös työssään. Hieno mies!:)

• Replies 740
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

itse näitä Vaaliväittelyitä seuranneena ja muutenkin äänioikeutta "velvollisuutena" pitävänä henkilönä aloin miettiä ja kiinnostaisi tietää, että kuinka paljon muihin foorumilaisiin vaikuttaa ehdokkaan tausta, ja nimenomaan juoksu/urheilutausta?

Rehellinen vastaus omasta puolestani: Ei millään lailla vaikuta.

Jos sattuisi olemaan useampi tasavertainen vaihtoehto, josta valita, niin silloin voisi juoksulla (tahi liikunnallisuudella yleensä) saada ääneni. Mutta noin yleisesti ehdokkaan mielipiteet ja persoona ovat ne tärkeimmät seikat. Puoluekin vaikuttaa silloin, jos ehdokkaan omat ajatukset eivät ole täysin linjassa puolueen kanssa. Erityisesti itselleni tärkeissä asioissa kun olisi toivottavaa, että ehdokkaan samankaltaiset ajatukset eivät taivu ryhmäkurin alle.

Kyllä vaikuttaa.

Yleisesti ottaen vaikuttaa se että ehdokas ajaa asioita jotka ovat itselleni ajankohtaisia ja tärkeitä. Kuntoilu/urheilu siis yhtenä näistä.

Uskon että mikäli ehdokas harrastaa kuntoilua/urheilua niin hänelle on myös siihen liittyvät asiat intresseissä, esim. liikuntapaikat yms.

Rookie

Viime kädessä en pidä yksittäisen edustajan mielipiteitä niin tärkeinä. Puoluekuri ajaa ruotuun ja hyvässä/pahassa yksittäisen edustajan vaikutusmahdollisuudet on varsin rajalliset. Kun vielä mikään puolue ei oletettavasti saa enemmistöä eduskuntaan on kaikki tulevan hallituksen päätöksen poliittisia kompromisseja, minkä kanssa hallitus voi elää vaikkei omia tavoitteitaan saisikaan täysin läpi.

Perinteisesti vaalikoneissakin on tukku kysymyksiä, mitkä eivät kosketa mitenkään, eikä minulla ole oikeasti edes mielipidettä koko asiaan. Toinen vaihtoehto on, että vaalikoneessa asia on pelkistetty kyllä-ehkä-ei tasolle.

Koska olen itse ehdolla, jätän näiden vaalien osalta ottamatta kantaa. Kuitenkin aiemmin kun olen ollut riviäänestäjänä liikkeellä, niin olen kyllä pitänyt positiivisena asiana sitä, että ehdokas osaa ja viitsii pitää itsestään huolta ja omaa muutenkin suurin piirtein terveet elämäntavat. Se kertoo tietynlaisesta ryhdikkyydestä, mutta onhan myös niin, että vaativan homman kunnollisessa hoitamisessa hyvä kunto on muutenkin eduksi.

Hyvä kunto ja liikunnallinen olemus kuuluu kyllä ehdokkaan imagoon. Eli itse ainakin jonkin verran katson pitääkö ehdokas itsestään huolta. Ajatukset, arvomaailma ja poliittiset teot ovat kyllä tietysti paljon tärkeämpiä.

Aika paljon poliitikot pistävät itse painoarvoa liikunnallisuudelle. Olen nähnyt monen ehdokkaan juoksevan aamulenkkejä ja aktiivisimmat järjestävät jopa maratoneja

Koska olen itse ehdolla, jätän näiden vaalien osalta ottamatta kantaa. Kuitenkin aiemmin kun olen ollut riviäänestäjänä liikkeellä, niin olen kyllä pitänyt positiivisena asiana sitä, että ehdokas osaa ja viitsii pitää itsestään huolta ja omaa muutenkin suurin piirtein terveet elämäntavat..

Siussa on ripaus kunnon savolaisuutta =) Ekaa kertaa muuten kehun vihreitä ;)