Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Nummelanharjun hölkkä 10.4.2011

Recommended Posts

Avataanpa ketju tällekin pikkutapahtumalle :)

Pistin ko. hölkän talvella kalenteriin ajatuksena käyttää sitä reippaana treeninä ennen HCR:ää. Edelleen kovin talvinen sää kuitenkin epäilyttää .... millaisella alustalla tuo hölkkä juostaan? Pururadat kun saattavat lumisen talven jälkeen vielä olla sohjoisia viikon päästä. Onkos kellään paikallisella vihtiläisellä tai lohjalaisella tuoretta tietoa olosuhteista hölkän reitillä?

Kahis

Nyt tää pelleilee mun kanssa. Pistin jo toisen viestin, eikä se tullut kuten piti. Evo.

*linkki reittiin* Tällaiseksi siis epäilen reittiä oheisen kuvauksen perusteella, jonka tiedän.

"Lähtösuoran jälkeen pitkähkö ylämäki, toistasataa metriä.

Sitten saman verran tai enemmänkin alas. Sitten vajaat kolme kilometriä

tasaista suoraa, Hanko-Hyvinkää -tien vartta. Sitten "paluumatka" kävelyteitä

pitkin, ei merkittäviä korkeuseroja, ehkä aavistuksen laskevaa. Lopussa

rankka nousu ja maalisuora. Koko reitti asvalttitietä. Varmasti sulaa kaikkialla."

Edit: Sanotaan vielä, että kun tuo lähtö/maali tuossa parin sadan metrin päässä on, niin kyllä olen osallistumassa :)

Muokattu

Garmin näytti matkaksi 6.64km.

Mullakin näytti foot podi 6.64km. Vertailtiin lopussa muutaman kanssa omia mittaustuloksiamme. Yhdellä Garmin näytti päälle 6.70. Mutta mitäpä noista metreistä. Yllättävän hyvin Suunnon podin olen saanut kalibroitua näihin vauhteihin, vaikken laitteeseen muuten täysin tyytyväinen olekaan.

Mukana oltiin - samalla tuli avattua ura veteraanisarjalaisena. Aikaa meni 33 minuuttia eli alimittaisuudesta huolimatta vauhti oli mulle yllättävän reipasta. Varsinkin kun ottaa huomioon viimeisen reilun puolen vuoden niukat juoksukilometrit. Porukkaa oli sopivasti eli juoksuseuraa riitti, mutta ruuhkasta ei tarvinnut kärsiä. Mukava taphtuma ja mainio aloitus uuteen kauteen.

Joo, mukana oltiin o/ lähettiin hakemaan alle 35min aikaa, tai oikeammin 5min/km aikaa. mutta aloituksen ylämäen jälkeen ei kukaan enää tullut ohitseni, joten vauhti oli tasaista, ja selkiä tuli tasaisesti vastaan, joten kenenkään peesi ei selvästi kelvannut :). Aika oli varmaan aika tasan 31min, en kuullut ihan selvästi mitä siellä huudettiin. sykemittari kertoi ajaksi suunnilleen tuota kunhan kerkesin katsomaan hetken puuskuttamisen jälkeen :P

Reittihän on tuttu. Tiedän mäet, mutkat ja suorat. Sitä jalkakäytävää lenkkeilen usein, monta kertaa viikossa. Siinä oli edelleen sitä pikkukiveä, ja tossu suti. Aika oli 23.5x.

Taktiikka oli selvä. Ensimmäinen nousu rauhallisesti, ja kun ollaan isolla tiellä, katsotaan. Kärkikolmikko huiteli ties missä ja niitten jälkeen yksi. Meidän ryhmässä oli kai kaksi. Olin se, joka peesaili. Tuntui, että hiukan kovempaa pääsisi, mutten uskaltanut heittää ohi. Vastatuuli ja muita tekosyitä.

Toinen nousu oli siis kolmesataa metriä ennen maalia. Siinä päätin että nyt, ohitin edelläni olleen. Vaivalloisesti. Loppusuoralla askel oli raskas. Tosi raskas, ja oksennus meinasi tulla vähän ennen maaliviivaa ja sen jälkeen.