Jump to content
Juoksufoorumi.fi

1.11.

Karo
 Share

Recommended Posts

• Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

6km PK:ta 7:06/136

+10 ja aurinkoa, upea keli. Lönköttelyä Otaniemen ja Kaskisaaren välillä.

Kolmas PK-viikko menossa ja tähänkin vauhtiin alkaa jo tottumaan. Pientä parannustakin viime viikkoon.

Nyt jo huomaa selvästi VK:oon ja PK:oon erot. Oon ilmeisesti juossu aiemmin jotakin näitten yhdistelmiä kun sykkeet on ollu 130-170 väliä.

Töihin juoksentelua 10,5 km ja pari minuuttia vaille tunti meni.

Kohta lähden kotia päin ja tällä kertaa poljen pyörällä, kun sen eilen tänne toin. Muuten kyllä olisin taas ottanut kotimatkan tunnin kävelynä, mutta kun torstain kokeeseen pitää päästä lukemaan nopeasti, niin tällä kertaa näin. No, ei noi opiskelut enää kauan juoksemista haittaa! :kädet

Ps. Mun hymiöt tulee näkyviin ihan erilaisina kun tuolla valikossa... Hmmm...

Päätin kokeilla työmatkalenkkeilyä aamulla. Muuten ihan ok, mutta painava reppu selässä juoksu ei tuntunut kovin hyvältä. Lisäksi yhdessä vaiheessa repun sisältö purkautui tielle.. Jatkossa aion työmatkalenkkeillä suunnitellusti niin, että varaan kamppeet valmiksi työpaikalle,niin ettei tarvitse raahata reppua mukana.

Ennustus:

15,1 km, 125, 1:34:22, 6:15 min/km, 68 max%, 56 res%

Toteutuma:

Päivitys illalla:

15,1 km, 123, 1:32:11, 6:06 min/km, 66 max%, 54 res%

Varmaankin tämä painonpudotusyritys jotenkin laskee näitä sykkeitä. Kroppa yrittää vetää säästöliekillä. Vauhti pääsi suunniteltua kovemmaksi, kun matkamittari näytti todellista lyhyempää matkaa (14,78 km). Tarkotus oli pitää vauhti Teskun määrittämässä aerobisen kynnyksen vauhdissa 6:15 min/km, mittarin mukaan siis pidinkin. Ulkoilukartan avulla mittasin matkaksi 15,2 km, joten ei tuo aikaisemmin samalle lenkille käyttämäni 15,1 km pitäisi hirveesti liikaa olla.

Pistän nyt tähän itellekin muistiin, että 14,78 km sain tuon lenkkini mitaksi Asics Racer tyyppisillä kengillä ja kalibrointiarvolla 974. Jos muistan oikein niin Kayano X arvolla 968 antoi tuon 15,1 km.

Mutta joo, täytyy seuraava pk ottaa sitten taas rauhallisemmin :viheltely .