Jump to content
Juoksufoorumi.fi

asfaltiton juoksutapahtuma?

Rosanda
 Share

Recommended Posts

Hei vaan! Olen juoksemisen uudelleen aloittanut 35 v nainen. Olen ajatellut, että puolimaraton jossain vaiheessa kesää varmasti jo onnistuisi. Haluaisin kuitenkin, että reitti sisältäisi mahdollisimman vähän asfalttia, eikä haittaisi vaikka maisemat olisivat katselemisen arvoiset. Osaatteko suositella jotain kivaa tapahtumaa?

Yksi ehdokas olisi entisillä kotinurkillani Janakkalassa (Hämeenlinnan naapurissa) juostava KiipFit maastopuolimara http://www.kiipfit.fi/?cat=9.

En itse ole tapahtumassa käynyt mutta kehuvat reittiä haastavaksi. Maisemat varmaan olisi jees..

Toinen vaihtoehto sitten olisi oma suosikkijuoksuni Pirkan hölkkä. Matkaa tosin 33km ja siihen muutama kilsa asfalttiakin mahtuu mutta muuten kaikin puolin hieno tapahtuma.

Oho, löytyipä paljon! Itse olin jo bongannut Saariselällä retkeilyreittejä seurailevan juhannuksena tapahtuvan juoksun - ois aika mahtava tapa viettää juhannusta! Toi Koli on toiveissa, jos nyt pääseen hyvään vauhtiin, niin ajattelin siellä yrittää juosta sen yhden kierroksen... Mutta puolimaraton olisi nyt ensin tavoitteena tosiaan.

Joo, juoksukalenteria lueskelin ja harmi kyllä läheskään kaikissa tapahtumissa ei kerrota mitään pohjan laadusta, itse en tosiaan jaksaisi köpötellä asfaltilla ja muutenkin maisemat merkitsevät paljon. Juoksu on myös luontoelämys.

Onko tonne Saariselälle muuten mänijöitä?