Jump to content
Juoksufoorumi.fi

KimppaPitkis Helsinki/Vantaa/Espoo 26.03.2011

Tombe76
 Share

Recommended Posts

Ollaan tulossa ensi viikon LA (26.3) puolen päivän jälkeen Vantaalle (Kaivokselaan) ja puoliso kyseli "pikku vinkkinä", että mahtaisinko minä keksiä jotain omaa tekemistä pääkaupunkiseudulla tuolle iltapäivälle. Ja tottahan minä keksin.

Eli sitähän voisi lähteä lenkille, jos joku lähtee oppaaksi/seuraksi/kaveriksi. Tai vaikka isompi porukka. Ja kun auto on käytettävissä, niin ei ole hirveästi paikallakään väliä. Starttiaika voisi olla jossain klo 14 korvilla ja about 20-30km voisi hölkytellä rauhallisesti (5.20-6.00/km) hyvässä seurassa. Vähän on oma pohje vihoitellut viime aikoina, mutta eiköhän johonkin tuommoiseen kyetä. Joten tarjouksia otetaan vastaan... :thumbsup:

EDIT: von Mähönen, luotan ainakin sinuun...

• Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ollaan tulossa ensi viikon LA (26.3) puolen päivän jälkeen Vantaalle (Kaivokselaan) ja puoliso kyseli "pikku vinkkinä", että mahtaisinko minä keksiä jotain omaa tekemistä pääkaupunkiseudulla tuolle iltapäivälle. Ja tottahan minä keksin.

EDIT: von Mähönen, luotan ainakin sinuun...

Olin jo täkyyn tarttumassa ennen kuin tuota edittiä olin lukenut. Katellaan, ei pitäisi ainakaan mitään menoa olla tuolloin.

...Ja Pottos-Make vaan mukaan. Vedät vähän reippaampaa. Olen kuullut luotettavista lähteistä, että olet aika tikissä jo tässä vaiheessa vuotta.

Se on niin suhteellista tuo tikissä oleminen, tänään en ainakaan.

Voipi olla hyvä treeni minulle kaiken hiippailun jälkeen välillä juostakin. Mattokunkku-suoritus jää sitten tältä viikolta väliin. Työt loppuvat lauantaina klo 12.30, eli ehdin hyvin mukaan. Minulle sopii parhaiten Pohjois-Helsinki/Vantaa. Mitenkäs olisi tuo keskuspuisto, lähtö vaikkapa Pitkäkoskelta? Ei olisi kaukana Kaivokselasta. Käytäisi kääntymässä Laaksossa ja eikun takaisin pohjoisen suuntaan. AT23:han on juossut siellä tänä talvena, ei eksytä!

Nyt teillä on suunnistaja mukana, ettei haittaa mikä lähtöpaikaksi tulee - kotiin löydätte varmasti (mutta milloin - se onkin toinen juttu...)

Ei sillä niin väliä milloin kotiin löydetään, hidastetaan vaan vähän vauhtia sitten kuuden tunnin jälkeen. Missäs kunnossa Pitkäkosken tienoot ovat nyt, onko kellään tietoa? Se voisi olla ihan hyvä paikka lähteä. Joku aboriginaali tietänee parhaat reitit siellä päin, että saadaan mukava kierros tehtyä.

Mä juoksen sen verran usein tota Laakso-Paloheinä väliä (viimeksi to ja pe), että mulle kyllä sopii joku muukin reitti. Toisaalta väylä on todennäköisesti nyt lumisateen jäljiltä erinomaisessa kunnossa joten kivahan siellä on köpötellä. Pitkäkoski sopii siis oikein hyvin lähtöpaikaksi ja luultavasti käyn tota reitin kuntoa vielä tiedustelemassa tossa viikolla. Mun osallistuminen ei ole vielä kyllä ihan varmaa.

Joo toi 20-30km oli 5.20-6.00/km oli vain ihan hatusta vedetty arvo. Jos LA klo 14 lähdetään, niin mulle periaatteessa riittää se, että ollaan SU klo 14 samassa paikassa :thumbsup: . Eli voidaan mennä piiiiiitkäään ja hitaasti sopivilla tauoilla tai sitten peruspitkis. Joku sellainen joka tapauksessa, että saa höpötellä, kun kerrankin pääsee ihan Helsinkiin ja näkee paikallisia.

Muokattu

Tällainenkin reittivaihtoehto tuli mieleen: Pitkäkoskelta etelään Kehä I:lle, sitä itään Malminkaarelle asti, pohjoiseen Suurmetsäntie/Tapaninkyläntielle (tarkistettaisiin samalla onko Skyn Pösö vielä parkissa), länteen Vanhalle Tuusulantielle (tässä välissä sijaitsisi yksi luonteva huoltopiste Tilhikujalla: wc, kahvia jne + mahdollinen keskeyttämispisteeni), etelään Tuomarinkylään, Tuusulantien ali kohti Paloheinää ja sieltä takaisin Pitkäkoskelle. En nyt jaksa mitata, mutta olisiko arviolta 26-27 km.

Hallitus hyväksyi lenkkianomuksen lauantaille. Tiedustelin myös tänään ton Laakso-Paloheinä välin eikä noille keskuspuiston poluille kannata nyt kyllä lähteä. Viime viikolla oli vielä oikein mukava tasainen jää nastoilla juostavaksi mutta tänään se oli melkoista sohjoa. Jos/kun Pitkäkoskelta tai Kaivokselasta lähdetään niin joko Maken reitti tai pohjoiseen maaseudulle Katriinantien-Riipiläntien kierros joka on ehkä about 25-30 km.