Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Jukolat/Venlat 2006

Salla
 Share

Recommended Posts

Onkohan palstalaisten suunnistajaihmiset tulossa jukolaa juoksemaan Saloon tänä vuonna??

Itse oon menossa vasta ekaa kertaa koska viime vuonna kävi vähän köpelösti enkä päässyt mukaan, vaikka olin jo ilmoittautunutkin. Mietimme tässä juuri juoksujärjestyksiä ja vähän näyttää sille että joutuu pisimmän matkan eli ankkuriosuuden juoksemaan, perusteltuna sillä että oon eniten juossut. Lieneeköhän sitten se paras taktiikka?

Onko teillä kommentteja eri osuuksilta??

• Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En pääse tänä vuonna mukaan suunnistamaan sillä olen järjestävässä organisaatiossa mukana sen verran näkyvässä roolissa ettei osallistuminen ole sääntöjen mukaan sallittua. Jukolassa olen suunnistanut liki kymmenkunta kertaa, todella hienoja tapahtumia ovat olleet kaikki. Salo-Jukolan radat eivät taatusti ole sieltä helpoimmasta päästä, sillä nousua noissa maastoissa riittää yllättävän paljon.

Tervetuloa Salo-Jukolaan kaikki kokemaan Jukolan viestin tunnelmaa joko suunnistaen tai kilpailua seuraten. :goodvibes:

Juu, toista kertaa aion osallistua. Viime kesänä aloittelin Venlojen viestissä aloitusosuudella ja se oli tosi hieno tunnelma, kun venlat lähti kohti metsää kirmaamaan. Semmosta letkajuoksuahan se oli, ei siinä omaa suunnistusta päässyt juuri tekemään, mutta hauskaa oli. "Mikä koodi, mikä koodi?" Tänä vuonna mulle taitaa pamahtaa ankkuriosuus juurikin sen takia, että oon meidän joukkueen kovakuntoisin juoksija. No eipä se paljoa auta, jos on notkea kuin norsu, aina on metässä turvallaan. Iltarasteillakin oon aina kolunnut max B-ratoja, niin nyt pitää käydä totuttautumassa A-ratoihin, jos meinaa selvitä Jukolasta hengissä. Mun joukkueella ei ole muuta tavoitetta kuin saada tulos. Seuran paremmat suunnistajat sitten tekee parempia tuloksia.

Ensi vuonna onkin sitten vähän inhimillisempi matka Jukolaan, kun viestit on Lapualla. Nyt tulee reissaamista yli 600 km yhteen suuntaan, se tietää lähtöä aikaisin la-aamuna. Niin ja nyt voisin olla vähän fiksumpi ja varata hyvän makuupussin mukaan. Viimeksi olin jollain ultraohuella pussilla ja palellen torkahtelin muutaman tunnin tirsat. Tulipahan seurattua sitten miesten viestiä, kiva tunnelma oli.

Onnea kaikille Jukolaan!

Mietimme tässä juuri juoksujärjestyksiä ja vähän näyttää sille että joutuu pisimmän matkan eli ankkuriosuuden juoksemaan, perusteltuna sillä että oon eniten juossut. Lieneeköhän sitten se paras taktiikka?

Onko teillä kommentteja eri osuuksilta??

Onhan se viimeinen osuus pisin mutta saattaa vaatia myös eniten suunnistustaitoa koska erot ovat jo suuria. Aloitusosuuksilla pärjää sellainenkin,

joka ei osaa niin kauheasti suunnistaa mutta jaksaa juosta muiden perässä. Riittää, että osaa valita oikeaan suuntaan menevän letkan :) Viimeisellä osuudella on jo letkat vähissä...

Mäkin kokeilen ekaa kertaa Jukolaa. Osuudesta ei ole vielä tietoa, kun en ole ottanut yhteyttä team leaderiin. Kaikki osuudet käy kun vaan maaliin päästään. Pääkaupunkiseudun iltarasteja oon kolunnu 2 vuotena reilu 50 ja olen noita yö rastejakin testaillu viime syksynä. Tää vuosi on menny vähän heikommin, mutta firmaliigan b lohkossa ollaan 5 sijalla. Sen oon oppinu, että kartalla pitää pysyä ja kiiruhtaa niin hitaasti että aivot vielä pelaa. Muuten tulee turhia pummeja ja pahimmassa tapauksessa paniikki tuolla pimeessä metsässä.

Antoisaa kisatunnelmaa kaikille!

Joudun lauantaina edustamaan tuttujen häissä ja ajelen vasta yöllä Saloon. Tähtäimessä on siis joku viimeisistä osuuksista.

Suunnistustaidot ovat vahvasti ruosteessa, edellinen startti tuli viime Jukolassa. Parantunut juoksuvauhti ei tee asiaa ainakaan helpommaksi. Onneksi Jukolassa ei tarvitse paljon karttaa vilkulla, kunhan vaan pitää huolta, että on oikeassa letkassa. Yyterin jälkeen täytyy kyllä käydä kiertämässä parit iltarastit, että muistaa ainakin miten emitiä käytetään...

Joo Jukolaan ollaan taas menossa taitaa olla jo 28 kerta,Ja aina intoa puhkuen tähän suunnistajien mahtavaan tapahtumaan.Voin kertoa sellaisille jotka ovat epävarmoja suunnistustaidoistaan,niin aivan turhaan,siellä on huomattavan paljon helpompaa mennä muiden kanssa,kuin yksin henkilö kohtaisessa kilpailussa.Reilusti mukaan vaan,on se ainutlaatuinen kokemus.

Nähdään 2 osuudella jos ei valot sammu?

334 Imatran Passipojat

Onhan se viimeinen osuus pisin mutta saattaa vaatia myös eniten suunnistustaitoa koska erot ovat jo suuria. Aloitusosuuksilla pärjää sellainenkin,

joka ei osaa niin kauheasti suunnistaa mutta jaksaa juosta muiden perässä. Riittää, että osaa valita oikeaan suuntaan menevän letkan :) Viimeisellä osuudella on jo letkat vähissä...

Varmaan näin on kärkijoukkueilla, mutta onneksi hitaimmat joukkueet kootaan yhteislähtöön viimeiselle osuudelle. Tämä oli pelastus kun minut (lähes suunnistustaidoton) "valittiin" työpaikkaporukan viimeiselle pitkälle pätkälle muka hyväkuntoisena. No, maastossa polut oli valmiina ja letka piti osata valita. Alku menikin hyvin, mutta kyllä sitten hajontarasteilla joutui jo suunnistamaankin. Loppujen lopuksi en onnistunut kovin paljon tyrimään, koska sijoitus säilyi myös osuuteni jälkeen. Joidenkin rastien ympärillä pyörittiin ja huudeltiin: "kellä kasi, kellä kasi". Aina jotkut porukasta vastas ja sitten yhteistuumin etsittiin. Hienot muistot ja suunnistajat hienoja ihmisiä mutta ei oo meikäläisestä suunnistajaks kun polut vie niin mukavasti ja aina liian kauas rastista ennen kuin huomaakaan. Mutta. On vain yksi Jukola.

• 2 weeks later...