Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Holle

Juoksijoita Espoon seudulta

Recommended Posts

Korjataan omaa vauhtiajatusta jonnekin hitaampaa kuin 6min/km. Viimeisimmät lenkit olleet tosi tukkoisia ja tuntuu ettei jalat vaan liiku mihinkään. Tiedä sitten mistä johtuu vai onko monien asioiden ( stressi, univaje, allergia-aika, vähäinen venyttely, palauttavien lenkkien puuttuminen tjsp. ) summa, mutta täytyy ottaa rauhallisesti nyt jokunen lenkki ilman stressiä vauhdista ettei mene maku koko touhuun kun alkaa jurppimaan kuin pientä oravaa jolla on käpy jäässä.

Tulen, jos en jaksa (=ei huvitakaan) aamulla juosta töihin. Jos aamuhalut ovat kuten juuri nyt, minulle riittää huomisen osalta työmatkajuoksu (2 x 10,5 km). Viikon kuluttua on joka tapauksessa tarkoitus tulla paikalle.

Kolmella hengellä juostiin ja pidempään aikaan oli miellyttävä lenkkikokemus. Vauhti pysyi rauhallisena ja itse olin mukana hieman reilu kaksi rundia. Siirtymisiä kertyy sen verran, että joutuu jatkossa tulemaan autolla paikalle jos meinaa juosta useita kierroksia ja kovemmalla vauhdilla tai kävellä paikalle. Suunto antoi vauhdiksi 10,2 km/h eli karvan alle 6 min/km.

Kolmella hengellä juostiin ja pidempään aikaan oli miellyttävä lenkkikokemus. Vauhti pysyi rauhallisena ja itse olin mukana hieman reilu kaksi rundia. Siirtymisiä kertyy sen verran, että joutuu jatkossa tulemaan autolla paikalle jos meinaa juosta useita kierroksia ja kovemmalla vauhdilla tai kävellä paikalle. Suunto antoi vauhdiksi 10,2 km/h eli karvan alle 6 min/km.

Mukavaa oli tavata... ja samalla kuulla hiukkaisen Triathlon kuvioistasi.

Itselleni riitti tällä kertaa kolme kierrosta työmatkani lomassa...

Tiedä vaikka olisi teikäläisen ovela salajuoni, ekat lenkit on "ilmaisia" ja sitten alkaa ultraamisen promoaminen ja houkuttelu uusiin juttuihin. Kohta löytää itsensä juoksemasta 24H Endurancen kamat päällä miettien miten tässä näin kävi.

Uhrataan nyt pikkusormea pirulle ja udellaan minkä mittaisia lenkkejä sekä viikkojuoksumääriä esim. tuo Kuopion 6H kisa edellyttää? Miten koville kisa ottaa henkisesti, kun kiertää samaa 400m rinkiä n. 150 kierrosta?

Tiedä vaikka olisi teikäläisen ovela salajuoni, ekat lenkit on "ilmaisia" ja sitten alkaa ultraamisen promoaminen ja houkuttelu uusiin juttuihin. Kohta löytää itsensä juoksemasta 24H Endurancen kamat päällä miettien miten tässä näin kävi.

Uhrataan nyt pikkusormea pirulle ja udellaan minkä mittaisia lenkkejä sekä viikkojuoksumääriä esim. tuo Kuopion 6H kisa edellyttää? Miten koville kisa ottaa henkisesti, kun kiertää samaa 400m rinkiä n. 150 kierrosta?

:)

Ultrajuoksu Suomessa on tehnyt viimevuosina vahvaa nousua (kiitos suuri kuuluu tälle palstalle!)

Ilman Seppolaa tuskin koko Endurancea olisi koskaan edes perustettu.

Ultrajuoksuharrastus on marginaaliurheilua, ehkäpä siinä juuri piilee osa sen viehätystä. Lähes kaikki tuntevat toisensa ja kannustus on suurta... Jos kärpänen puraisee niin et huonoon lajiin ainakaan hurahda! :)

Hyvinä tapahtumina lajin pariin ovat nuo talven Kotirataultrat (25km/50km)... sekä nuo mainitsemasi 6h kisat. Samoin mm. Wihan 50km on hieno tapahtuma tutustua lajiin.

Tuo radan kiertäminen on henkisesti yllättävänkin helppoa... huolto toimii, saniteettitilat kokoajan käytössä, ei tarvitse yksinään juosta, hieno seurata kisankulkua kärjenkin osalta... eli on paljon asioita jotka saavat ajalle suorastaan siivet!

Ja yllättävän pienellä harjoittelulla tuo onnistuu... eli mulla viime vuosi noin 1800km ja tänävuonna noita kilometrejä on kertynyt noin 700km, eli melko pienellä harjoittelulla tuo onnistuu.

Vertailuna myös puolisoni Emon harjoittelu (kokonaisuudessaan vuodenaikana juoksukilometrejä 600km ja tuloksena hieno 105 kierroksen suoritus)

:)

Ei tosiaankaan ole huonosti asiat jos noin käy ;) Itsekin olen Hollen juttujen innoittamana hurahtanut ja tosiaan ensimmäinen 6h takana vaikka vasta aloittelen koko juoksuharrastustani. Tällaiselle hitaalle juoksijalle radan kiertäminen sopii todella hyvin, kun ei tarvitse yksin taapertaa ja aikakin taisi juosta, sen verran nopeasti ne kuusi tuntia sujuivat. Kierros, kilometri tai kaksi kerrallaan.