Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Missä juokset Helsingissä pitkiä maantievetoja?

Sporttispurtti
 Share

Recommended Posts

• Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kertoisiko joku minulle missä olisi mahdollista juosta vähintään 10km mittaisia vk-vetoja? Ainoa mikä mulle tulee mieleen on Keskupuiston taipaleella, mutta onnistuuko siellä käytännössä juosta kovaa ja pitkään?

-Asustelen Pitäjänmäessä..

Kyllä mun mielestä paras paikka tehdä tuollaisia 10km:n treenejä on Pirkkolassa. Sinne ei välttämättä ole mitenkään liian pitkä matkakaan?

Missä tarkkaanottaen Pirkkolassa? Keskuspuistossa? Itsekin etsin sellaista suoraa baanaa, ei tosin tarvii olla 10 km mittainen. 5 km ihan riittävä.

No sitten Pirkkolan kolmen kilsan lenkki ei ehkä sovi parhaiten. Mutta mun mielestä se on ihanteellinen reitti, koska sisältää myös korkeuseroja.

Eikö Keskuspuistossa Laaksosta Pirkkolaan edestakaisin käy myös? Pituus vaihtelee vähän reitistä riippuen, vähän nousua välillä ja hiekkapinta, mutta kyllä siinä ilman mitään liikenteen hälyä pystyy lumettomana kautena juoksemaan aika kovaa. Jos matkaa haluaa lisää niin voi pidentää Paloheinän suuntaan.

Eikö Keskuspuistossa Laaksosta Pirkkolaan edestakaisin käy myös? Pituus vaihtelee vähän reitistä riippuen, vähän nousua välillä ja hiekkapinta, mutta kyllä siinä ilman mitään liikenteen hälyä pystyy lumettomana kautena juoksemaan aika kovaa. Jos matkaa haluaa lisää niin voi pidentää Paloheinän suuntaan.

Tätäkin reittiä olen jonkin verran harrastanut ("aktiiviaikoina" joka toinen lenkki meni Laaksosta Pirkkolaan ja takaisin) - ei huono vaihtoehto sekään.

Pajamäestä käsin olen tehnyt maantievetoni radanvarren pyörätiellä Mäkkylän ja Ilmalan välillä - 5km tasaista asfalttia, ei risteyksiä. Jos ei yksi 180 asteen käännös haittaa, niin hyvä suora on ihan naapurissa.

Jep. Olet aivan oikeassa, oli eilen todella karmeassa kunnossa mutta toivottavasti sulaa kohta :)

Laaksosta Pirkkolaan menevän reitin varrella on melko paljon koirien ulkoiluttajia, mutta tuota Pirkkolan 3km lenkkiä olen kyllä harkinnut kanssa.

Ahaa, itse en ole ko. hommaa huomannut. Siellä on kyllä koirien hautausmaa. Tosin pääasiassa olen juossut siellä päiväsaikaan, jolloin koiria ei tarvitse ilmeisesti kusettaa. Joskus polkupyöräilijöitä on aika reilusti eli joskus joku nilkki painaa "torvea", vaikken tekisi mitään väärin, mutta sehän saa vain lisää vauhtia, jos lähden pyöräilijää jahtaamaan.