Jump to content
Juoksufoorumi.fi

European Championship 100 km, Torhout - Belgium, 16 June 2006

Edwin
 Share

Recommended Posts

Nyt saa Suomen edustusjoukkueen julkaista eli Suomea edustavat Sepon palstalaiset runner, apo ja Edwin.

Lehdistötiedotetta muokaten;

"Suomi osallistuu viimevuotiseen tapaan 100 km EM-kisaan sekä henkilökohtaisessa että joukkuekisassa myös tänä vuonna. IAU EC 100 km järjestetään nyt Belgian Torhoutissa legendaarisen ja perinteikkään Nacht Van Vlaanderen -tapahtuman yhteydessä 16. kesäkuuta.

Tällä kertaa Suomea edustavat 100 km kisaan ensi kertaa lähtevä runner sekä viime vuoden parhaat satasen suomalaisjuoksijat apo ja Edwin. runner on jo muutaman vuoden ajan kertonut halukkuutensa yrittää 100 km:n valloitusta. Nyt vihdoin runnerin haaveet toteutuvat ja moni odottaakin mielenkiinnolla hänen ultradebyyttiaan. apolla on onnistuessaan mahdollisuus parantaa viime vuotista ensimmäisen satasen aikaansa jopa tunnilla. Jalkavaivat ovat tosin haitanneet apon treenejä viime aikoina, mutta runnerin tavoin myös apolla on erittäin rautainen peruskunto jo vuosikymmenten takaa. Suomen edustusjoukkueen täydentää Edwin, joka sijoittui parhaana suomalaisena sijalle 21 Hollannin EM-kisassa viime syyskuussa. Jo viidennelle sataselleen starttaava Edwin on saanut harjoitella koko talven ja kevään terveenä, joten odotukset oman ennätyksen parantamiselle ovat korkealla.

Suomen kokeneen kolmikon tavoitteena on juosta järkevän tasainen oma juoksu aikatavoitteenaan jokaisella alittaa virallinen SE-aika 7.42.20 - Edwinin sanoin; "Olen tyytyväinen omaan ennätykseeni vain sillä edellytyksellä, että olen kolmanneksi paras suomalainen, jolloin jokainen meistä on onnistunut juoksussaan vähintään kohtuullisesti."

Nettisivut kisasta:

http://www.nvv.be/

http://www.iau.org.tw/competition_detail.php?Id=9

PS.

Tämä tieto julkaistiin virallisesti ensimmäisenä siis täällä Sepon keskustelupalstalla! Joten tästäkin huomaa miten tärkeä foorumi tämä on!

• Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Itse kun olen saanut luvan seurata tänä keväänä Apon ja Edwinin treenailua, niin sen uskallan ainakin sanoa, että peruskunnosta ei näiden kahden juoksu tule olemaan kiinni, niin rautainen kunto molemmilla on. Erityisesti aivan äärimmäinen peruskestävyys molemmilla veljeksillä on todella kovaa luokkaa, sen olen saanut oppia niin helmikuun kotirataultrasta, kuin Kenian leirin pitkäperjantain lenkistä (Edwin yritti tappaa mut!! D) ...

Olen myös erittäin iloinen, että Runner uskaltaa ja haluaa lähteä mukaan 100km:n kisaan. Kaiken natsatessa kohdalleen luvassa on todella kova aika sataselta, sen verta kovaa runner on noita maratoneja iskenyt viime vuosina.

Perhana, tässähän täytyy kohta itekin kokeilla kotirataultraa pidempää matkaa...

Ennakkohuhut vihjailivat kaikkien aikojen kovimmasta suomalaisesta satasen arvokisajoukkueesta ja huiman kova porukka matkaan onkin lähdössä. Pirusti vaan tsemppiä kaikille. Tulee melkoisen vähäuninen viikonloppu kun pe-la välinen yö pitää valvoa EM-satasta seuraten ja la-aamupäivästä su-iltapäivään Jukolan viestin tulospalveluteltassa. :party0051:

Tsemppiä koko joukkueelle, odotukset ovat kohtuullisen (tai oikeastaan -ttoman) korkealla! Minulla alkaa kesäloma sopivasti 16.6, eipähän tarvitse miettiä muuta ohjelmaa loman ensimmäiselle illalle/yölle.

Vaimolla alkaa loma tuolloin. Taidanpa ottaa hyödyn irti ja liimautua koneen ääreen. Nippu näyttää todella kovalta ja tavoitteet myös. Raastakaa sitte ja kunnolla!

Kiitos jo etukäteen kannustuksesta. Nyt vain täytyy toivoa, että jalat pysyy kunnossa tai paremmin sanottuna eivät mene huonompaan kuntoon kuin, mitä ne nyt ovat.Tarkoitan tällä sitä, että treenit pystyy tekemään jotenkuten vielä näillä jaloilla "training on the edge".

Tässä on vielä joukkuekuva

post-119-14304184392165_thumb.jpg

• 3 weeks later...

Nyt saa Suomen edustusjoukkueen julkaista eli Suomea edustavat Sepon palstalaiset runner, apo ja Edwin.

...

Suomen kokeneen kolmikon tavoitteena on juosta järkevän tasainen oma juoksu aikatavoitteenaan jokaisella alittaa virallinen SE-aika 7.42.20 - Edwinin sanoin; "Olen tyytyväinen omaan ennätykseeni vain sillä edellytyksellä, että olen kolmanneksi paras suomalainen, jolloin jokainen meistä on onnistunut juoksussaan vähintään kohtuullisesti."

Hei, tähänhän on enää reilu viikko aikaa!!!

Miltä joukkueen kunto, terveystila ja vire näyttää?

Ja onkohan kisasta online seuranta netissä, tässä pitäisi nimittäin jonkinlainen selvitymisstrategia laatia Jukolan viestiin ja tämän seurantaan. Tapahtumat kun taitavat olla peräkkäisinä öinä.

Hei, tähänhän on enää reilu viikko aikaa!!!

Miltä joukkueen kunto, terveystila ja vire näyttää?

Ja onkohan kisasta online seuranta netissä, tässä pitäisi nimittäin jonkinlainen selvitymisstrategia laatia Jukolan viestiin ja tämän seurantaan. Tapahtumat kun taitavat olla peräkkäisinä öinä.

Kisan nettisivut http://www.nvv.be/ - tosin en tiedä millainen seuranta kisasta lienee. Luulen, ettei niin hyvä kuin viime vuonna Winschotenista. Myös etukäteistiedotus, ohjeet meille kilpailijoille ym. ei ole niin hyvin hoidettu nyt Belgiassa kuin viimeksi naapurimaassa Hollannissa.

Ainakin treenien perusteella kuntoni on vähintään yhtä hyvä kuin viime syyskuussa, mutta todellinen 100km kisakunto selviää vasta reilun viikon kuluttua Torhoutissa. Runner ja apo ovat aina mainiossa kunnossa, senhän tiedämme. Hieman apolla tosin edelleen jalkavaivoja. Toivottavasti vatsavaivat pysyvät poissa ja maltamme kaikki aloittaa rauhallisesti ja pystymme pitämään tasaisen vauhdin maaliin saakka. Itse lähden noin 4:30/km tahtia ja kaverit menevät edellä kovempaa.

Outoa kun 'ei pääse tänään pitkälle lenkille ...' :eusa_naughty:

There should be a live coverage on the IAU website:

http://www.iau.org.tw/

Tallaisen infon sain just järjestäjiltä eli live-tulospalvelua pitäisi tulla näille IAU:n nettisivuille.

Sain myös viralliset 11-sivuiset ohjeet meille juoksijoille/huoltajille, joten kaikki on nyt OK.

Reitti: 1 x 11,980km + 3 x 28,670km + 2,010km = 100km

a flat course, asphalted with one section of 15m cobblestones halfway the big loop, 2 sections of 200-300m of 2-3% climbing

Viimeisen 5 vuoden aikana keskim. lämpötila ollut starttihetkellä klo 20:00 18-22ast. & klo 03:00 13-15ast., keskim. kosteus 70% ja keskim. tuuli klo 20:00 2/3 BF SW & klo 03:00 1/2 BF SW

Ohjeissa kyllä sanotaan, että virallisia väliaikoja ei anneta.

Joten voipi olla, että saatte nukkua yönne rauhassa ilman live-tulospalvelua? Laitan aamulla tekstarilla tuloksii ... ja jos/kun pääsen nettiin ja jaksan, niin tännekin.

Osanottajalistaa kun katselee niin kovia nimiä löytyy taas:

mm. Italian Ardegmani, Espanjan Aubesco ja vanha tuttumme Miguel Jimenez, Valkovenäjän Bula, Belgian Taelman, kaikki venäläiset, Runner, Britannian Cole, Ranskan Barcza ja Fetizon, Saksan Sommer, .......

Yhteensä 170 juoksijaa (120 miestä ja 50 naista) satasella;

http://www.nvv.be/Deelnemers100KmRun.htm