Jump to content
Juoksufoorumi.fi

gallup oletko nettiriippuvainen vai et

GrigoriSoiros
 Share

oletko netti riippuvainen?  

68 ääntä

1. 1. oletko netti riippuvainen?

• kyllä
      54
    • en
      17

Recommended Posts

• Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tuleehan täällä aika paljon notkuttua, mutta tämä on nykyaikaa ja käy se yhteydenpito muihin ihmisiin tätäkin kautta...on mulla silti myös näitä ulkoilmaharrastuksia repullinen joten koen ettei haittaa "normaalielämää" tarpeettoman paljon...ja talvisinhan täällä enemmän tulee oltua kuin kesällä jolloin on enemmän muuta puuhaa...laitoin kuitenkin riippuvainen vaikka en tiedä pitääkö se paikkaansa?

Olen joo. Mutta mulla on kohtuullisen hyvät työkalu käytössä tään hallintaan. Sellanen ohjelma kuin enuff pc rajoittaa netinkäyttöni viikolla korkeintaan 4 tuntiin päivässä ja se aika loppuu joka päivä klo 21.00. Viikonloppuna puoli tuntia enemmän ja klo 23 asti. Olen saanut vähennettyä ajallisesti netinkäyttöäni ehkä jotain 70%. Nykyään ei siis joka päivä kulu kokonaan tuo käyttöaika.

Tottakai olen. Tiedonhaku töitä varten tapahtuu hyvin pitkälti netin kautta, samoin lehdet luen netissä, radiota saatan joskus kuunnella netin kautta ja lisäksi yhteydenpito ihmisiin tapahtuu käytännössä lähes yksinomaan sähköpostin ja messengerin välityksellä. Olen pyrkinyt vähentämään kännykän käyttöä, joten vastaan vain satunnaisesti puhelimeen. Toki tekstiviestejä tulee lähetettyä paljon, mutta se tapahtuu usein silloin, kun olen jossain liikkeessä.

Internet on nykyaikaa. Mielestäni nettiriippuvaisuus on hieman outo sana. Mutta yhtä riippuvainen olen mm.autosta, televisiosta, kaljasta, kahvista, saunasta, juoksulenkistä tms. suhteessa nettiin. Eli fiiliksen mukaan kutakin. Hyvä yhteydenpitoväline. Ehkä sitten olen enemmän riippuvainen hieman kauempana asuvista ystävistäni kuin esim. facebookista. Ehkä jonkun toisen (joka lähettelee tekstareita) mukaan olen nettiriippuvainen.

luojan kiitos en ole ainoa. Ainut negatiivinen puoli iltalehden lukuun kännystä on se että sillä ei saa mökin takkaa sytytettyä,ainakaan niin hyvin. Muuten paperi on mielestäni päivälehdissä tuhlausta nykyaikana. Ja sen olen huomannu että facebookki on vähentäny tekstareiden ja puheluiden määrää.. alkuun fb:tä morkkaavana olen takkini kääntänyt sen suhteen..

Muokattu

Tiukat on kriteerit riippuvuudelle jos 1-2 nettipiipahdusta päivässä luetaan sellaiseksi. Siinä tapauksessa mä olen nettiriippuvainen, ja todennäköisesti terminaalivaiheessa, sillä saatan päivän aikana piipahtaa helposti parikymmentä kertaa netissä. Vastasin kuitenkin

en, sillä ajankäytöllisesti netissä surffailu ei vielä yllä kovinkaan korkealle päivittäisten puuhien joukossa, eikä mulle tuota minkäänlaista

ongelmaa olla päiväkausia ilman nettiä.