Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vink vink...


Skylihme

Recommended Posts

täällä on niin tuhottomasti näitä ketjuja ja muistan nähneeni ainakin yhden "Niksi Pirkka" -ketjunkin, mutta en nyt sitä löytänyt. Ajattelin tuossa hiihdellessäni hiljakseen, että olis mukava kun sais jakaa ja myös vastaanottaa hyviä vinkkejä niin liikkujalle kuin ihan arkielämän tarpeitakin varten.

Itse haluaisin jakaa teille seuraavat vinkit:

pakkaskeleille - kun lähdet juoksu/hiihto tai muuten vaan ulkolulenkille ja olet kova palelemaan käsistä niin rasvaa käden huolellisesti ennen lähtöä. Auttaa vilukissoille.

ja edelleen pakkaskeleille - silkkihanskat - minulla on nyt kahtena päivänä ollut koeajossa hiihtohanskojen alla ohuen ohuet alushanskoiksi tarkoitetut silkkihanskat ja kyllä tarkenee, hyvin mahtuu eikä niitä edes huomaa hanskojen alla.

lisää pakkasvinkkejä - minulla oli tässä pakkasilla asiakas, joka kertoi olevansa erittäin kova palelemaan pehvastaan ja reisistään, kyseli villahousuja, siis sellaisia vanhanaikaisia villahousuja juoksutrikoitten ja -housujen alle. Meillä kun ei sellaisia ollut enkä tiennyt mistä villahousuja (jos ei merinovillaisia halua) enää nykyään saa niin keksittiin että hän ostaa välihousuiksi ohuen ohuet fleecepöksyt, jotka voisi vaikka leikata sitten polven yläpuolelta poikki jos tuntuu liian tukkoisilta. Toisenkin vinkin josta omakohtaisia kokemuksia on itselläkin saatoin antaa eli Relaxant voiteen, sitä käytän itse pitkissä suorituksissa reisissä ja takapuolella tai muualla kylmänherkillä alueilla. Toimii!

Toivottavasti näistä on apua jolle kulle, joka kylmän kanssa pähkäilee.

Onks muita vinkkejä - vaikka ihan muista asioista mitä tekee mieli jakaa?

Link to comment
Share on other sites

lisää pakkasvinkkejä - minulla oli tässä pakkasilla asiakas, joka kertoi olevansa erittäin kova palelemaan pehvastaan ja reisistään, kyseli villahousuja, siis sellaisia vanhanaikaisia villahousuja juoksutrikoitten ja -housujen alle. Meillä kun ei sellaisia ollut enkä tiennyt mistä villahousuja (jos ei merinovillaisia halua) enää nykyään saa

Toivottavasti näistä on apua jolle kulle, joka kylmän kanssa pähkäilee.

Onks muita vinkkejä - vaikka ihan muista asioista mitä tekee mieli jakaa?

Noita mummojen suosimia ns. charleston-housuja eli reiden puoliväliin ulottuvia villahousuja muuten saa vielä ainakin Prismoista. Niitä valmistaa ikäneitojen suuren kysynnän turvin Kangasalla toimiva Tam-Silk eli ovat kotimaista tuotantoa. Jouduin joskus hyiselle hautajaiskeikalle ostamaan sellaiset hameen alle piilotettavaksi, mutta joskus improvisoin (pyykkihuollon takkuillessa...) ja kokeilin niitä juoksutrikoittenkin alla. Eivät hullummat, vaikka istuvuus ei ole ihan aerodynamiikan huipulta..! Materiaali näkyy olevan 70% keinokuitua, 30% villaa.

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset ketjun avaajalle. Kaikki kylmännujerrusvinkit otetaan ilolla vastaan.

Tänä talvena olen testaillut noita yksittäin tai kaksittain ostettavia kertakäyttöisiä lämpöpusseja esim. tumppuihin tai kenkiin laitettaviksi ja hyvin ovat toimineen ainakin tumpuissa. Kun kädet pysyy lämpimänä, niin on huomattavasti mukavampi olla ulkosalla.

Minulla välillä kädet ovat aivan jäässä, vaikka keli ei olisi edes kamalan kylmä ja omistan muutaman pilkkirukkasen tapaiset karvatumput, joiden pitäisi olla melko lämpimät.

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset ketjun avaajalle. Kaikki kylmännujerrusvinkit otetaan ilolla vastaan.

Tänä talvena olen testaillut noita yksittäin tai kaksittain ostettavia kertakäyttöisiä lämpöpusseja esim. tumppuihin tai kenkiin laitettaviksi ja hyvin ovat toimineen ainakin tumpuissa. Kun kädet pysyy lämpimänä, niin on huomattavasti mukavampi olla ulkosalla.

Minulla välillä kädet ovat aivan jäässä, vaikka keli ei olisi edes kamalan kylmä ja omistan muutaman pilkkirukkasen tapaiset karvatumput, joiden pitäisi olla melko lämpimät.

Noi ohkaset hanskat on kyllä jees...edelleen fillaroidessa;) oon pitänyt sillee kylmillä keleillä...sinne vaan nahkatumppujen alle ja hyvä on. Juostessa on kyllä yhet rukkaset riittänyt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy