Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Uniaika

GrigoriSoiros
 Share

Recommended Posts

• Replies 49
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

7½h varmaan voisi olla keskiarvo. Viikolla tahtoo jäädä sinne 7h korville, mutta viikonloppuina otetaan hieman takaisin päin.

Nukkuisin mielellään reilut 8h jos vaan sais mentyä ajoissa nukkumaan, joten liian vähän unta tulee saatua

Olemme samiksia tässä asiassa. Harvemmin ennen 23:30:a tulee mentyä nukkumaan ja kello herättä puoli seiskalta aamulla. Viikonlopulla ei herätä.

Olen tässä yrittänyt selvittää, paljonko ylipäänsä tarvitsen unta. Tarkoitus on ollut mennä aina samaan aikaan maate, ja herätä sitten aamulla ilman kelloa. Yleensä tuolloin on tullut nukuttua noin 7,5 tuntia, mutta olen silti hiukan pöppörössä, joten täyttä varmuutta ei ole riittääkö tuo.

Olemme samiksia tässä asiassa. Harvemmin ennen 23:30:a tulee mentyä nukkumaan ja kello herättä puoli seiskalta aamulla. Viikonlopulla ei herätä.

Eilen menin poikkeuksellisesti heti puoli yhdentoista Tulosruudun jälkeen nukkumaan. Uni meinasi loppua jo kuudelta. Sain hädin tuskin tiristettyä vielä puoli seiskaan.

Arkisin normaalisti 6½-7½ tuntia. Viikonloppuisin korkeintaan 8 h.

Olen kahvin suurkuluttaja (arkisin 5-6 isoa kuppia, viikonloppuisin hiukan vähemmän). Arkisin viimeinen kahvikupillinen on pakko juoda ennen klo 16, muuten en saa unta vielä klo 24:ltäkään, sen verran paljon kofeiinia on elimistöön työpäivän aikana kertynyt. Viime aikoina olen huomannut, että jos herään johonkin aamuyöllä (klo 3 jälkeen), uudelleen nukahtaminen on usein vaikeaa. Kahvin voimalla sitten kuitenkin selviää työpäivän läpi noista lyhyemmistä yöunista huolimatta.