Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pyynikki-juoksu 17.04.2011

Recommended Posts

Itse en yleensä ole innostunut Pyynikki-juoksuun lähdöstä, mutta täksi vuodeksi tullut uudistus on saanut myös minut liikkeelle.

Sillä tänä vuonna uutena matkana juostaan kympin lisäksi 1/2 maraton. Reitti tietysti kauneinta Tamperetta, pyhäjärven rantaa seuraten.

http://pyynikkijuoksu.wippiesblog.com/

Mites muut kiinnostaako uusi matka vai lähdettekö vanhalle kunnon 10km:lle?

Tuli sitten ilmoittauduttua kympille. Jätetään puolikas sitten idepark-juoksuun ja yritetään kangeta ne kuuluisat nousut ylös pyynikillä. Ensimmäinen kerta pyynikillä siis kyseessä minulla, joten saas nähä miten menee. Pitää vissiin käydä lumien sulettua testaamassa reitti niin osaa varautua vähän.

• 1 month later...

Eikö jonkinmoinen masokismi kuulu muutenkin tähän lajiin?

Kyllä Pyynikki on ihan sopiva ekaksi kisaksi, ne mäet hidastaa tasaisempaan maantiekymppiin verrattuna ehkä 2-5min, ei niitä kannata pelätä. Jos omalla lenkilläsi kymppi menee 1h20min, veikkaan Pyynikin menevän 10min nopeammin, alle 1h15min ainakin. Sen verran kisatilanteessa tulee enemmän yritystä.

Kun nyt vaan kuivuisi nuo polut äkkiä, ettei menisi ihan mutapainiksi...

Mulla houkuttelisi lähteä kokeileen tuonne elämäni ekaa puolikasta. Aika tulisi olemaan jotain 2h45min (! - jonkun täytyy olla viimeinenkin). Tarkoitus oli osallistua Varalan puolikkaalle, mutta kun näin ilmoituksen Pyynikki-juoksusta, en saa osallistumisajatusta pois päästäni... No, vielä ehtii harkita muutamia päiviä.