Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Triathlon Suit koko?

Juoksijapoika
 Share

Recommended Posts

Taas sama naama kyselee kummia, mutta kun en oikein keksi miten muutenkaan näitä sudenkuoppia kiertelisi =)

Elikkäs tommonen triathlon puku pitäisi hommata.

Samaan tyyliin kuin märkäpuvuissa ilmoitetut senttimitat pituus/vyötärö/rinta eivät natsaa sitten millään.

Esimerkkinä tämä Speedon puku.

http://www.wiggle.co.uk/speedo-lzr-rcr-tri-comp-suit/

Rinta (103) osuu johonkin M:n ja L:n välimaastoon. Maha (99) ei piisaa edes XL:ssä.

190cm riittäisi varmaan muuten XL-kokoon.

Samaa ongelmaa on vähän kaikissa katsomissani malleissa.

Miten olette itse tehneet kompromissit?

Lähinnä mietyttää että jos pelkän puvun kanssa joutuu uimaan (niinkun Mallorcalla tod näk tulee tapahtumaan), haittaako rinnasta liian väljä puku, vai onko noi semmosta "imevää" sorttia kaikki?

Oma tuli viime keväänä ostettua ihan kokeilemalla, juurikin samasta syystä kun nuo koot meni ihan miten sattui. Mulla normi koko on L vaatteissa ja puvustakin L oli muuten ok, mutta se oli liian pitkä jolloin vetoketju jäi mutkalle mahankohdalta ja olis varmasti mukavasti hiertänyt käytössä. M-koko oli passeli pituuden suhteen ja istui sekin oikein hyvin. Eli ainakin omilla mitoilla tuo pituus oli se ratkaiseva juttu.

Ja mulla "pituutta" kaikki 175cm, joten ainakin se M saattaa vetää sulla vähän piukalle haarovälistä:) L-kokokin oli vain muutaman sentin liian pitkä... Craftin puvussa.

• 4 months later...

Laitan tähän samaan ketjuun oman pienen ongelmani:

Pari vuotta on pistelty menemään Orcan S2 -puvulla. Omat mitat kun on 182 pituutta, n. 72 kg massaa, rinnan ympärys 95 cm ja lantio 87 cm. Nämä mitat osuvat ihan kivasti Orcan mitoituksen MT-kokoon, mitä kokoa puku onkin. Ympärysmittaa puvulla voisi kuitenkin olla pari senttiä enemmän. Käsien liikkuvuus ei rajoitu yhtään, mutta puristaa mielestäni vähän turhan paljon rinnasta. En saa esim itse pukua kiinni. Uidessa tätä puristusta ei sinänsä huomaa.

Sattuisiko joku tietämään, kannattaako ruveta vaihtamaan ja jos niin mihin?

^niiin... puhut siis märkäpuvusta, et kisahaalarista? Jos märkäpuvusta kyse, ei tuo avun tarvitseminen vetskarin kanssa ole lainkaan tavatonta, pääasia, ettei haittaa uidessa. Jos kisahaalari on niin piukka, ettet saa vetskaria kiinni, luulisi sen repeävän käytössä?

Ja Juoksijapojalle: muutaman vuoden olen vedellyt seuran Newline-merkkisellä haalarilla, enkä keksi moitetta. Vaan enpä ole muitakaan kokeillut.

• 2 weeks later...

Itse iselleni kommentoiden. Puku oli aivan liian pieni. Housuosa meni ihan ok päälle, mutta selässä ei riittänyt pituus L-ko'ossa millään.

Odottelemme sitten XL:ää seuraavaksi saapuvan postista.... ei oo helppoo eikä enää halbaakaan koska postimaksut napsahtaa itselleen myös palautuksista.

Minkä mittainen olet? Pähkäilen tässä itsekin kokojen kanssa.

190cm on pituutta. Tämä puku kyseessä

http://www.wiggle.co.uk/orca-mens-226-race-suit/

muut mitat osuu tuohon L-kokoon, mutta selässä ei pituus piisaa sitten millään....

Mulla on Inseran yksiosainen puku kokoa XL. Mitat mulla on n. 185cm/82kg. Hartioita on ja reisiä. Kinnaa edelleen tuokin koko pituuden suhteen sekä rinnasta.

Koeajoin De Soton trikamppeita tässä alkukesästä, juttua löytyy mun blogista.

Tuo housu on kyllä melko mielenkiintoinen juuri tuon säämiskän takia. Voiko noilla trisports:in sivuilla (http://trisports.com/desoto-mens-riviera-triathlon-short.html) olevaan kokotaulukkoon luottaa kuinka hyvin? Omat mitat on juuri M-koon ylärajoilla, mutta tuo L taas vaikuttaa sen verran väljältä että kompressio-ominaisuudet taitaisivat mennä hukkaan.

Koeponnistin viime viikon harkkakisassa uudet Blueseventy TRI distace -housut, joiden säämiskä tuntuu ensivaikutelmaltaan kohtalaisen hyvältä. Silti vielä vähän arveluttaa miten se toimii useamman tunnin ajossa, mutta kohtapuoleen sekin selviää.