Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Etunojapunnerrukset


GrigoriSoiros
 Share

Recommended Posts

http://www.100punnerrusta.com/yleista.php

Apin innostamana alotan ton ohjelman kun vuoteen en ole tehny juurikaan muuta kuin juossu. Ja eilen tein tasotestin jolla määriteltiin alotus taso. Ja itku meinas päästä... No mutta 31.5.11 mennessä tämä yrittää saada sen 100 punnerrusta. Joskus "voimieni" päivissä olen 68 tehny minuuttiin joten 100 saaminen ei ihan helppo tavoite olekkaan. Varsinkin kun nyt lähdetään ja pohjalta. Mutta kokeilemaan muutkin =)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tuli kokeiltua itsekin. Pitkiä sarjoja ei ole tullut vuosiin tehtyä (salillakin teen penkissä vitosia) mutta 20 punnerrusta teen kotijumpassa 2-4 kertaa viikossa. 50 meni nyt siis kohtuullisen helposti, mutta koska hyytyminen olisi tullut varmaan jossain 80 kohdalla päätin luovuttaa ja lopetin siihen viiteenkymppiin. Joskus junnuna kun teki noita loppuun asti vietyjä punnerrussarjoja yms. niin paikat oli päivätolkulla jumissa minkä yritin nyt välttää.

Link to comment
Share on other sites

Hienoa! Ehdottomasti näistä punnerruksista on ollut apua juoksuunkin, ja ehkä tiukan paikan tullen voi jonkin matkaa onnistua raahautumaan vielä käsillä. ;)

Nyt on tosiaan menossa ohjelman viikko 5, josta sain päivän 2 suoritettua eilen yhteensä 200 punneruksella. On siitäkin vielä matkaa tuohon sataan ihan reippaasti.. mutta vakaasti uskon siihen pääsevän vielä ennen pitkää. Jouduin kertaamaan viikkoa 4, kun ei oikein tuntunut menevän läpi toivotun kevyesti.. Katsotaan kuin käy näiden vikojen viikkojen kanssa. Hyvin tn. joutuu vähän harjoittelemaan näitäkin, että onnistuu toivotusti.. Voi olla, että kertausharjoitukset johtuivat juuri noista maksimeista, mutta tuntuu jotenkin, että ne on kyllä ihan välttämättömät jotta pääsee tavoitteeseen..

Link to comment
Share on other sites

Eilen tosiaan alotin 10*10 punnerrusta n. 30s tauoilla. Kaikki tuli ihan ok, mutta nyt on paikat tulossa tosi kipeiski?!?!? Ei voi kuin ihmetellä miten lihaskunto voi tulla alas kun lehmän häntä. Mutta onneksi kevät on tulossa, niin lehmälläkin häntä nousee =)

Eiköhän se nuoruuden kunto kevään myötä vielä löydy, tsemppiä vaan treeniin! Mutta jos paikkoja kipeeksi haluaa niin tässä kaksi parasta mitä itse on tullut kokeiltua: 1) Tunnin aikana niin monta leukaa kuin menee (vähintään 100 pitäisi saada) 2) Käsien kannattelu "krusifiksissa", siis kädet sivuille ylös olkalinjan tasolle, ilman lisäpainoa ja niin pitkään kun pysyvät (vähintään 10min). Näiden jälkeen ei punnerruskivut tunnu enää miltään :)

Link to comment
Share on other sites

Hyvä tapa tehdä etunojapunnerruksia sarjoissa on se, että:

0. Lämmittely vaikkapa ns. naisten punnerruksilla.

1. Aloitus hartioiden levyisellä "otteella". Niin monta punnerrusta kuin jaksaa. Tauko.

2. Otteen levennys kämmeneiden leveyden verran. Niin monta punnerrusta kuin jaksaa. Tauko.

3. Otteen levennys kämmeneiden leveyden verran. Niin monta punnerrusta kuin jaksaa. Tauko.

...

n. Otteen levennys kämmeneiden leveyden verran. Niin monta punnerrusta kuin jaksaa. Lopetus.

Ja n:s kerta on se, kun otteen levennys ei enää vaikuta järkevältä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy