Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hieno laji ja ennenkaikkea sen harrastajat - KIITOS!

poppeli
 Share

Recommended Posts

Harvassa lajissa löytyy yhtä auttavaista henkeä kuin triathlonissa.

Olin perjantaina Itäkeskuksen uimahallissa tarkoituksena uida 1900 m testiuinti märkäpuvussa. Kuten pahoin pelkäsinkin, kaikki radat olivat käytössä. Kuntouimareiden radat olivat lisäksi puolillaan kuviokellujia, joten testiuinnin mahdollisuudet näyttivät heikoilta.

Huomasin kuitenkin kahdella seuroille varatulla radalla väljyyttä, ja kysyin toisen radan kahdelta uimarilta, josko mahtuisin mukaan. Iloinen nainen hymyili, ja kutsui välittömästi radalle mukaan. Lupasi jopa harjoittelukumppaninsa kanssa väistellä tarpeen mukaan. Totesin tähän, että ei liene tarvetta. Meinaan vaan, että jos neidin uima-asussa lukee (Kaisa) Lehtonen, niin minä olen se slalompoiju. :hali_hehe:

Uintini sujui miten sujui, mutta samalla radalla mahduimme kaikki hyvin polskimaan.

Tästä kiitos Lehtoselle ja sinne tuntemattomalla miesuimarille, jolla oli upea tatuointi oikeassa lavassaan.

Yhtä suurta avuliaisuutta olen havainnut aikaisemminkin. Kim Harju tulee Itä-Helsingissä heti mieleen, samoin kuin Teemu Lemmettylä, joka on neuvonut ystävällisesti samassa hallissa uintitekniikassani. Pääkaupunkiseudulta samaan sarjaan kuuluvat jupis, pölhö ja keitä kaikkia noita nyt onkaan. Apua on saanut aina, kun on tarvinnut.

Tämän asenteen takia(kin) lajia on mukava harrastaa. Jatketaan porukalla samalla linjalla!

Kun vielä saamme saman avuliaisuuden jatkumaan kisoihin muiden aktiiviseen kannustamiseen kisan aikana, maailma on lähes täydellinen. :sign0133: Olen ajatellut asian esimerkiksi niin, että kisan jälkeen on hieno ele odottaa maaliviivan tuntumassa ja onnitella seuraava maaliintulija ihan kädestä pitäen! Pieni vaiva, ja iso ilo.

Muokattu

Harvassa lajissa löytyy yhtä auttavaista henkeä kuin triathlonissa.

Olin perjantaina Itäkeskuksen uimahallissa tarkoituksena uida 1900 m testiuinti märkäpuvussa. Kuten pahoin pelkäsinkin, kaikki radat olivat käytössä. Kuntouimareiden radat olivat lisäksi puolillaan kuviokellujia,

Tuskin oli :smiley: Kuviokellunta l. taitouinti on muuten äärimmäisen vaativa laji. Tuskinpa löytyy harrastajia kuntouimareiden radoilta.

:dankk2:

Jännä juttu tuo kannustaminen. Itse tulee kisoissa oman suorituksen aikana huudeltua (ihan asiallisuuksiakin) aina vastaantuleville kisaajille, tai näytettyä edes (sitä asiallisempaa) sormimerkkiä. Samoin kisan jälkeen, kun on suihkussa käynyt jne., tulee tsempattua muita (JOS siellä joku silloin vielä juoksee...).

Sen sijaan välittömästi maaliintulon jälkeen on niin huurussa/janoinen/nälkäinen, että harvemmin tulee ekaan 10 minuuttiin muita kisaajia huomioitua.

Pitääpä laittaa korvan taakse!

• 3 weeks later...

Olen pannut merkille saman asian mitä poppeli kovasti hehkutteli...kestävyyslaji piireissä on aina avuliaita neuvojia, ihmisiä jotka lainaa tarvittaessa jopa harjoitusvälineitä (suksia,märkäpukuja,pyöriä)...hienoa on ollut huomata että uusien harrastajien vastaanotto on niin lämmin...ride on:happy0184: