Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Puolimatkan kisat + aurinkoloma ideoita?


Juoksijapoika
 Share

Recommended Posts

Onko virkaiältään vanhemmilla lajin harjoittajilla käsitystä mitä kisoja voisi yhdistää syksyllä - syystalvella aurinkolomaan?

Mieluusti juuri puolikkaista olisi kyse.

Ainoa jonka itse löysin on Lanzarotella 8.10. oleva kilpailu. Tässä oikeastaan ainoa ongelma on, että ilmottautuminen pitää hoitaa 7.10. klo 12 mennessä.

Kuitenkin Suomesta ensimmäiset lomalennot kyseiselle rantakaudelle lähtevät vasta 7.10. ja ovat perillä iltapäivästä. Onko jollain vastaavast kokemusta, miten moinen homma pitäisi ulkomailla järjestää, että mukaan pääsee vaikka vähän myöhässä....

Link to comment
Share on other sites

Mallorcalla puolikas 17.9.

Sardiniassa 2+200+20 2.10. jos tykkäät pyöräillä ;-)

Ironman 70.3 Miami 30.10. jos saa mennä Euroopan ulkopuolelle.

Sardinia ainakin on hieno paikka, en tosin ole varma, mihin noista pääsee tuohon aikaan pakettimatkoilla.

Tack!

Toi Mallorca näyttäis vähintäänkin mielenkiintoiselle...

Link to comment
Share on other sites

Näin tässä on nyt vahvasti käymässä, että Mallorca kutsunee. Perhe on näyttänyt peukkua, elikkäs lähtevät mukaan turisteiksi.

Tjareborgilla pääsee kivasti edellisenä päivänä sinne paikanpäälle ja ihan kilpailupaikan läheisyyteen. Lisäksi ilmottautumiset ja muut hoituu järjestäjältä varmistetun tiedon mukaan perjantai-iltana kivuttomasti.

Typerä ja kokematon kun olen niin nyt alkoi ahdistaa polkupyörän kuljetus lentokoneessa ja tässä tapauksessa Thomas Cookilla.

Löysin jonkun enklannin kielisen jutun, jossa puhuttiin 40 punnasta suuntaansa ja pyörä pitää paketoida pahviin ja irrottaa pedaalit, sarvet, etupyörä jne.

Mitä hyväksi havaittuja käytännön metodeja olette tähän pakkaamiseen löytäneet? Olisiko syytä hankkiä joltain paikalliselta urheilukaupalta tyhjä pahvilaatikko jolla on uusi pyörä saapunut taloon vai joku muu sovellus?

Ja onko arvauksia voiko tuo 40 puntaa (lienee 60 euroa) pitää paikkansa?

Link to comment
Share on other sites

40 puntaa voi pitää paikkansa mutta kannattaa lukea ne yhtiön säännöt huolella koska jollain firmoilla ja lennoilla se voi olla 40 sijaan helposti vaikka 400 tai enemmän. Pahvilaatikossakin tuon pyörän voi kuljettaa mutta jotain pehmusteita kannattaa laittaa sisään reilusti niin ettei se pyörä kamalasti hölsky ja että sitä laatikkoa voi huoletta puskea trukin piikeillä ilman että pyörä on heti solmussa... Jos saat jostain hankittua / vuokrattua sellaisen oikean kovakuorisen kuljetusboksin niin se on kyllä paljon turvallisempi.

Link to comment
Share on other sites

Hienon kuuloinen reissu tulossa, onneksi olkoon vain!

Mun mielestä pyörän kuljetuksessa on kaksi (hyvää) ääripäätä, sopivin riippuu pyörästä. Hiilikuitu-unelmaani kuljettaisin aikan tasan tarkkaan pertun mainitsemassa kovassa boksissa. Sen sijaan teräsrunkoinen perusmankelini kulki viime kesällä menestyksellä näin:

- stonga 90 ° kääntäminen

- polkimet (ja tietty pumput yms.) irti

- pienet pahvinpalat teipillä vaihdekahvojen ja vaihtajien suojaksi

- ilmaa vähän pois renkaista

Ja oli ihan loistava viritys. Parasta verrattuna pahvilootaan oli se, että pyörä oli talutettavissa, mikä on ihan mukava homma perheen ja laukkujen kanssa.

Järkeilin niin, että kun pyörä on rehdisti pyörä, eivät karskimmatkaan gorillat raaski pomppia sen päällä matkatavaroiden käsittelyssä.

Välimallin ratkaisut (pahvilaatikko, kuplamuovi jne.) ovat siitä pahoja, että niitä saatetaan tosiaan käsitellä trukilla, vaikka ovat yhtä haavoittuvia kuin paljas pyörä. Ja siltikin pyörää on keljua raahata, kun ei voi taluttaa.

Kunnon laukuthan sitten kestävätkin jo aikamoista käsittelyä.

Eli harkitse pyöräsi haavoittuvuus ja päätä sitten. Velosport Helsingissä muistaakseni vuokraa laukkuja alle satkulla.

Ai niin: Aurinkomatkoilla meni nätisti eestaas 25 €/suunta ja piti ilmoittaa täyttä viikkoa etukäteen. Eli toi 40 kuulostaa ihan mahdolliselta.

edit: ai katos, nyt vasta huomasin, että lentoyhtiösi pyytää joka tapauksessa irrottamaan etukiekon. Silloinhan tuo mun systeemi on ihan järjetön...

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Sen verran Venäjää ymmärsin, että viime vuonna nuo Viipurin kisat oli ollu 17.7.-18.7., eli aika ikävästi Joroisten aikataulun kanssa. Matka oli puolikas ja ilmeisesti jotain 100hlöä oli ottanut osaa karkeloihin. Lähetin vielä sähköpostiviestiä, että koittaisivat saada aikaiseksi eng-kieliset sivut, jotta saisivat suomalaisia kilpailijoita kisaan mukaan.

Link to comment
Share on other sites

Andrej vastasi ja ilmoitti, että heille tulee sivut englanniksi helmikuun aikana (kaitpa ne löytyy sitten osoitteesta http://manomy.com/sport-info/vyborgman/main). Ja toivotti ulkomaalaiset hyvin tervetulleiksi kisaamaan. Tiedustelin vielä kisan ajankohtaa, ja se on lyöty jo lukkoon. Kisaavat Viipurissa myös ainakin kutakuinkin samaan aikaan Joroisten kanssa (ilmoitti pvämääräksi 17.07.2011, jota nyt kyllä jälkikäteen vähän ihmettelen, kun osuu maanantaille :conf:).

Link to comment
Share on other sites

Hämmennän vielä hieman kun olen vähän hämmentynyt tästä pyörän kuljetusasiasta lentokoneessa.

Jos tosiaan on niinkuin luulen, että 80euroa maksaa pyörän kuljettaminen eessuntaassun Mallorcalle, onko niin, että ruumaan menevästä alle 31 kg laukusta (2 aikuisen yhteinen) ei mene erillistä maksua?

Jos näin on niin säätöä tulloo heti 80 euroa ja kovalaukku kestänee muutenkin paremmin kuin pahvilaatikko. Pitäisikö siis sijoittaa kovaan laukkuun, jonka voi viskata huoletta ruumaan?

Halvin hyvän näkönen semmonen taitaa olla bikediscountissa 159+postikulut.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy