Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ke 12.1.


Herra47
 Share

Recommended Posts

Aamukutonen eli PK 6 km @ 5:42/km, ave 141. Matolla. Tämä voitaneen nimetä kevyeksi lenkiksi tai palauttavaksi. Kun treeniketjuissa aika-ajoin keskustellaan "liian hitaasta vauhdista", olen niistä pelkistä laatuharjoitteista vähän eri mieltä. Kyllä näistäkin hyötyä on, eivät ole roskakilometrejä. En edes tunnista käsitettä roskakilometrit. Kyllä näilläkin on oma tarkoituksensa. Hyvin herää kroppa päivään. Illalla sitten vähän reippaampi treeni.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aamukutonen eli PK 6 km @ 5:42/km, ave 141. Matolla. Tämä voitaneen nimetä kevyeksi lenkiksi tai palauttavaksi. Kun treeniketjuissa aika-ajoin keskustellaan "liian hitaasta vauhdista", olen niistä pelkistä laatuharjoitteista vähän eri mieltä. Kyllä näistäkin hyötyä on, eivät ole roskakilometrejä. En edes tunnista käsitettä roskakilometrit. Kyllä näilläkin on oma tarkoituksensa. Hyvin herää kroppa päivään. Illalla sitten vähän reippaampi treeni.

Itse taidan ajautua takaisin näille treeneille. Olen vaan huomannu että jotenkin on palautuneempi kun ottaa ihan kevyttä totaali levon sijaan. Toisaalta en ole oikein kovia ottanukkaan pitkään aikaan, joten syytä voi olla siinäkin. Aika näyttää..

Link to comment
Share on other sites

Lapset kouluun ja sen jälkeen treeniä tekemään. Pakko myöntää, että motivaatio oli luvattoman heikko kahden päivän tauon jälkeen. Mutta kun näyttää jonkinsortin lumituisketta pukkaavan niin heti oli lähdettävä. Pukiessa joutui kyllä luukuttamaan Vince DiColan Training Montagea muutamaan kertaan aika kovalla. http://www.youtube.com/watch?v=W8xHjC27YvM Näkymät vähän niinkuin meillä, mutta jääpuikot ovat pikkasen lyhempiä...

Alku oli aika raskasta ja energiatkin tuntui olevan aika vähissä, kun tyhjällä vatsalla oli liikenteessä ja kun on pientä painon pudotusta päällä (nyt 78kg eli n.3kg vähemmän kuin jouluna ), mutta siitä lähdettiin, että 20km on minimi. Loppu tulikin sitten jo hieman paremmin.

Yht: 23km, 2.03.41, 5.23/km, -2,5C

Link to comment
Share on other sites

Varokaa rekoista tippuvaa jäätä! Läheltä piti tilanne, raskas hollantilainen rekka (todennäköisesti oli menossa satamaan) löi jarrut päälle suojatien edessä ja samalla hetkellä sen katolta irtosi jäälohkareita/jääpuikkoja, ehdin juuri ja juuri alta pois. 1:15, 5:50/km, mukava ilma, liukasta, muhkuraista.

Link to comment
Share on other sites

Aamukutonen eli PK 6 km @ 5:42/km, ave 141. Matolla. Tämä voitaneen nimetä kevyeksi lenkiksi tai palauttavaksi. Kun treeniketjuissa aika-ajoin keskustellaan "liian hitaasta vauhdista", olen niistä pelkistä laatuharjoitteista vähän eri mieltä. Kyllä näistäkin hyötyä on, eivät ole roskakilometrejä. En edes tunnista käsitettä roskakilometrit. Kyllä näilläkin on oma tarkoituksensa. Hyvin herää kroppa päivään. Illalla sitten vähän reippaampi treeni.

Illalla VK 11 km: eli VR 2 km + VK 6 X 1 km/2 min. kävelypalautuksella + VR 1,6 km. Matolla, tietysti. Koko treenin ave 5:17/km, sykeave 153. Tonnit kiihtyvästi, eli eka 14 km/h (=4:17/km) ja viimeinen 15 km/h (=4:00/km), välissä aina 0,2 km/h kovempi tonni kuin edellinen. Hyvä treeni, eikä liian tiukka, sykemax 181, eli varaa olisi vielä kiihdytellä, mutta onhan tässä kevättä. Tulipahan edes vähän juostua reippaammin hiiviskelyn ohessa. Kävelyssä sykkeet tulivat todella nopeasti alas, eli kunto nousussa. Huomenna vain kerran ja kevyttä.

Link to comment
Share on other sites

50 min lenkki, arviolta matkaa 8-9 km, koira oli ekaa kertaa messissä, niin ei ollu niin vauhdikasta kun normaalisti :D Mutta mukavaa oli, keli oli tosin harvinaisen raskas.. :( Nuoskakeli.

Niin tietty ja päälle perinteinen "minikuntopiiri" kotona; käsipainojen kera kylkkärit ja päälle vattarutistukset + kerranki herkullisen maittava venyttely!

Link to comment
Share on other sites

Gymstick jumppa 60min lepopäivän ratoksi. Oli tehokkaan tuntuinen härpäke, mutta tunti liian perusteiden opettamiseen keskittyvä ja hidas tempoinen, meinasin palella liki koko treenin ajan... Huomenna onneksi taas juoksemisen pariin

Meinas ihan unohtua, eli yhteensä 50 minuuttia vielä työmatkapyöräilyä lisäksi

Muokattu
..unhoitus..
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy