Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lahja 40-vuotiaalle naiselle?

Herra47
 Share

Recommended Posts

Minulle käy kohta niin, että olen naimisissa nelikymppisen naisen kanssa, pelottavaa. Vien frouwan ja junnut Köpikseen pitkäksi viikonlopuksi (tyttärellä sama syntymäpäivä kun vaimolla) juhlimaan synttäreitään. Ei ole siis yllätys. Ehdotin, että frouwa valitsisi paikan pallolta ja hän halusi Köpikseen (suora lento yms.). No, nyt pitäisi keksiä vielä lahja vaimolle, tyttärelle se helpompaa. Safkan järjestän lempisysteemiin (teppanyaki), mutta jotakin ylläriä pitäisi vielä keksiä. Ei ole hyviä konsertteja tms. Köpiksessä viikonloppuna. Lapset riittävän isoja köllöttämään illan hotellissa, jos tarvetta, mielellään toki ei. Kavereita en Köpikseen roudaa. Hierontaa yms. tarjolla hotellissamme, ei olisi uusi lahja. Nyt, lahjaideoita, arvon leidit ja myös kekselijäät miehet. Tack.

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minä saattasin tehdä ite ruoat....joku kiva koru lahjaksi...puhut hempeitä pilke silmäkulmassa...vitsailet ovelasti...ja sitten hierot ite....kukkien terälehtiä sängyllä tai jotain romanttista (ei siis hikisiä juoksukalsareita)...ja lapset jo jossain muualla tässä vaiheessa... (ehkä nuo olis helpompi toteuttaa kotioloissa)?

Minä saattasin tehdä ite ruoat....joku kiva koru lahjaksi...puhut hempeitä pilke silmäkulmassa...vitsailet ovelasti...ja sitten hierot ite....kukkien terälehtiä sängyllä tai jotain romanttista (ei siis hikisiä juoksukalsareita)...ja lapset jo jossain muualla tässä vaiheessa... (ehkä nuo olis helpompi toteuttaa kotioloissa)?

Tämä erinomainen ehdotus, mutta lapset mukana samassa hotellihuoneessa/yhdistetyssä naapurihuoneessa. Romantiikka on hissunkissun pimeässä peitonalla juhlaviikonloppuna (hotellihuoneessa). V.Kurpalta myös hyviä vinkkejä. Frouwa ei hiihdä ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat ratsastuskamat jo ostettu eri lahjoina. Ja juu, älkää ehdottako raippaa tms. Senkin olen jo ostanut, ratsastukseen. Kotona sillä ei olisi käyttöä. Tämä on vain jokavuotinen stressi, kun perheen naisten synttärit ovat niin lähellä joulua. Kyllä tämä tästä. Mutta, saa ehdottaa...

No asiaan. Itse asiassa tää riippuu niin naisesta. Joku tykkää, että on tunteella ostettu kallis koru, mikä muistuttaa loppuelämän, että mies halusi muistaa juuri huolella valitulla korulla (mikä tietenkin maksaa paljon) syntymäpäivää.

Joku toinen voi nauttia esim. hierontalahjakortista tai jostain muusta hemmotteluhoidosta.

Väsynyt pienten lasten äiti voi pillahtaa jopa itkuun onnesta jos saa lahjakortin esim. hotelliin tai mökkiin YKSIN.

Vaatteet on vähän vaikea. Menepä ostamaan numeroa liian pieni niin vaimo saa raivarin. Mene ostamaan numeroa liian iso, saa vaimo raivarin, että läskiksikö minua luulet.

Ongelmia olen ystävieni mielipiteistä kuullut tulevan myös alusvaatteista. Joku on raivostunut kun mies osti pitsiyöpukuja ja pöksyjä. Että miehen ilahduttamista varten tällaisia lahjoja. Mies ei ikinä osta minua miellyttääkseen mitään.

Mutta annas kun mies ostaa käytännöllisen ja lämpimän yöpuvun. Voi, mikä poru. Mies ei halua nähdä minua seksikkäänä naisena.

Eli vaimonsa täytyy tuntea hyvin. Seuraa, mitä vaimo hipelöi tai katselee kaupassa kaihoisasti (lukuunottamatta sitä nuorta hyvän näköistä miesmyyjää).

Herra 47, olet vaikean tehtävän edessä. Yritä selviytyä siitä kuin mies. Tuleen ei jäädä makaamaan.

Jaa-a, pitäisi hieman tuntea lahjan saajan arvomaailmaa, että osaisi ehdottaa sopivaa lahjaa, mutta tässä jotain ehdotuksia.

Hemmottelulahjakortit on mun mielestä aina ihania, siis vaikka jalkahoitoon, kuumakivihierontaan, intialaiseen päähierontaan tms. Lempikirjailijan uusin kirja tai lempiohjaajan uusin elokuva ovat myös ihan mukavia, varsinkin jos lahjaan liittyy lupaus, että kirjan saa lukea (tai leffan katsoa) ihan rauhassa kenenkään häiritsemättä. Jos Köpiksessä ei ole sopivia konsertteja just synttärin aikoihin, niin lahjahan voisi olla lippu hyvään konserttiin joskus myöhemmin. Tai lippu johonkin muuhun mieleiseen juttuun: oopperaan, kausikortti lätkämatsiin, sarjalippu elokuviin, liput apassionataan - onhan noita.

Ja nelikymppisen naisen kanssa naimisissa oleminen ei muuten ole yhtään pelottavaa, tunnen monta miestä jotka on selvinnyt siitä ihan hengissä - arg!

Ei ole hyviä konsertteja tms. Köpiksessä viikonloppuna.

Miten niin? Onhan siellä konserttitarjonnassa viikonloppuna hyviä konsertteja ainakin DR konserhusetissa perjantaina Vauhghanin Moby Dick, perjantaina ja launtaina Sjællands Symphonieorkesteria johtaa nuori suomalainen naiskapellimestari(!) Eva Ollikainen. Oopperassa perjantaina ainakin Kesäyön unelma ja launtaina tarjolla sekä Kesäyön unelma että Madame Butterfly.

Jos on pakko kevyttä musiikkia kuunnella oikean musiikin sijaan, niin löytyy ainakin DR konserhusetissa lauantaina mm. Kylie Minogue (Sport gaalassa, sopii palstan aiahepiiriin), Tivoli Konsertsalen pe ja la Mamma Mia! musikaali (taas naiselle mitä sopivin lahja ja käsittääkseni vielä tanskan kielellä!). Erilaisia hevihumppakonsertteja en jaksanut edes selata.

Muokattu

Riippuu mitä hän arvostaa. Paras tietysti, jos se olisi jotain Kööpenhaminasta tai siitä matkasta muistuttavaa, jota hän ei heitä koskaan pois, vaan muistaisi loppuikänsä. Moni ehdottelee kieli poskessa lahjoja, millä ei ole mitään arvoa. Sillä tuskin saa muuta kuin vihaa aikaiseksi. Tuhkapilven aikana olet varmaan kiertänyt Köpiksen ristiin ja rastiin, joten tiedät, missä mitäkin myydään. Ajautukaa vaikka reissun alussa ennen lounasta "vahingossa" kiertelemään johonkin ja jos vaimo innostuu jostakin niin kun olette kahvilla tai lounaalla niin menet "soittamaan puhelinsoiton" eli kävelet liikkeeseen ostamaan sen tuotteen (esim. joku taide-esine), jonka kaupan myyjä hoitaa hotelliin. Eli hotellissa sulla pitää olla luottohenkilö, jonka kanssa sovit, että tänne tulee tänään paketti, joka pitää ottaa vastaan. Sitten soitat varmistussoiton hotellin tyypille ja kysyt onko paketti tullut. Tuo pitäisi hoitaa vähintäänkin vrk ennen synttäreitä, jottei mene riskipuuhaksi.

Riippuu mitä hän arvostaa. Paras tietysti, jos se olisi jotain Kööpenhaminasta tai siitä matkasta muistuttavaa, jota hän ei heitä koskaan pois, vaan muistaisi loppuikänsä. Moni ehdottelee kieli poskessa lahjoja, millä ei ole mitään arvoa. Sillä tuskin saa muuta kuin vihaa aikaiseksi.

Miten lahja voisi aiheuttaa ihmisessä vihaa? Paitsi tietenkin, jos on valittu tietoisesti lahja, jota saajan tietää vihaavan. Muuten en ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.