Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Arctic Ice Marathon 5.3.2011 Kemi

Recommended Posts

• 5 weeks later...

Olen ollut mukana molempina vuosina ja kyllähän tuo talven keskellä piristää lenkkeilyä. Ajattelin nytkin käydä puolikkaan juoksemassa siellä. Järjestelyissä on ollut parantamisen varaa aika paljon, mutta ehkä se tälle vuodelle korjaantuu paremmaksi. Aikaahan tuonne ei kannata lähteä juoksemaan, koska osan matkaa juostaan pehmeällä lumella meren jäällä.

Olen ollut mukana molempina vuosina ja kyllähän tuo talven keskellä piristää lenkkeilyä. Ajattelin nytkin käydä puolikkaan juoksemassa siellä. Järjestelyissä on ollut parantamisen varaa aika paljon, mutta ehkä se tälle vuodelle korjaantuu paremmaksi. Aikaahan tuonne ei kannata lähteä juoksemaan, koska osan matkaa juostaan pehmeällä lumella meren jäällä.

Vuosi kultaa muistot... Jos asuisin lähempänä, lähtisin vaikka vaan puolikkaalle fiilistelemään.

Katselin tuota tämän vuoden reittiä; aika pitkälti kaupunkijuoksuksi on mennyt. Jäälle pääsemisen varaan ei ilmeisesti enää uskalleta laskea viime vuoden tampparin uppoamisen ja muiden sohjo-ongelmien jälkeen. Sääli. Olisihan siinä erilailla haastetta, jos olisi ihan oikeasti jääreitti - vaikka sitä sitten tarvottaisiin viisi-kuusi tuntia. sarjassa.

Täällä Etelä-Suomessa on aika huonot jäät, koska runsas lumi on hidastanut jäätymistä. Mitenkähän siellä? Onko paikallisilla havaintoja? :102:

Taidanpa mukavuudenhaluisena juosta kevään ekan maratonin jossain muualla.. Jos sattuisi vaikka sopivasti työmatka Roomaan. Kyllä tätä lunta ja sohjoa on oikeastaan ollut jalkojen alla jo ihan riittävästi. Onnea kaikille pohjoiseen matkaaville!

Juu, ei tämä nyt varsinaisesti mukavuudenhaluisten tapahtuma kyllä ole... Jos keli on viime vuoden kaltainen, pääsee takuulla ennätysnopeasti siihen - yleensä vasta maratonin loppupuolella ilmenevään- "ei vttu tässä hommassa ole taas mitään järkeä"-tunnelmaan. Umpilumessa kiiruhtamisella on useimpiin sellainen vaikutus... :hali_hehe: Mutta jos haluaa rämpiä ja rähjästää, niin oiva paikka siihen!

Juu, ei tämä nyt varsinaisesti mukavuudenhaluisten tapahtuma kyllä ole... Jos keli on viime vuoden kaltainen, pääsee takuulla ennätysnopeasti siihen - yleensä vasta maratonin loppupuolella ilmenevään- "ei vttu tässä hommassa ole taas mitään järkeä"-tunnelmaan. Umpilumessa kiiruhtamisella on useimpiin sellainen vaikutus... :hali_hehe: Mutta jos haluaa rämpiä ja rähjästää, niin oiva paikka siihen!

Kyllä näitä lumisohjojuoksuja lähempääkin löytyy. Esim. Hassen tammikuiset marat olivat paikoitellen kunnon sohjojuoksua näiden aura-auton jätösten keskellä ;)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tuli sitten intouduttua ja ilmoittauduttua puolikkaalle.. =/ Jäälle/jäällä ei tänä vuonna kuulemma juosta lainkaan, näin luki lehden mainoksessa - eli ilmeisesti tuo "lumihangessa juokseminen" jää pois? Reititys sinänsä on mulle outo enkä karttapohjasta tajunnut yhtään mitään (minä vaan on tämmönen! :D ) mut tarkoitus on mennä juoksemaan ja kokeilemaan, mitä koivet kestävät - toivottavasti hengissä ja ehjänä maaliin asti..

Kiitokset kyllä järjestelyistä, tykkäsin ite, vaikka ekaan juoksutapahtumaan osallistuinki! :) Reittimerkinnät oli mun mielestä hyvät ja selkeet - maalaukset, hiekoitus, viitat ja kyltit - ja ennen kuin maalialueelle pääs, oli järkkärit ohjaamassa oikeeseen suuntaan. Maalialueella sai heti juomaa ja safkaa (hernekeittoa).

Vaatesäilytys oli Hotelli Palomestarin "kabinetissa", joku sali se oli.. Miehet ja naiset siististi yhdessä, mut ei haitannu ainakaan minua.

• 5 months later...