Jump to content
Juoksufoorumi.fi
Sign in to follow this  
Stealth

La 18.12

Recommended Posts

Kaikkia varmaan kiinnostaa kovasti, mutta tänäänkin tuli käytyä hinkkaamassa suksen pohjia latua vasten. Tyyli oli vapaa, matkaa kertyi 45km, aikaa kului 2h45min, keskisyke oli 118 ja pakkasta oli 20 astetta. Tarkoitus oli hiihtää matalilla sykkeillä, mutta luisto oli melko nihkeä niin välillä joutui vähän puristamaan, mutta ei paljoa. Ei näkynyt paljoa muita hiihtäjiä, lienevät minua sen verran fiksumpia:039:

Jännästi tuohon pakkaseenkin tottuu, ei siitä mulle ole muuta haittaa kuin huono luisto. Ja kovalla pakkasella ei tietenkään viitsi tehoharjoituksia tehdä. Pk-lenkin voi hyvin heittää vielä 25 asteen pakkasessakin.

Mikä on sun maksimi ja leposyke? Jos tuo 118 oli sinusta pikkuisen liian kova pk-lenkille, niin huh. Itse jos saisi joskus lenkin vedettyä alle 150bpm.

Maksimi on noin 190 ja leposyke tällä hetkellä noin 45, mutta nyt oon 1,5 kuukautta reenannu vähän kovempaa niin se noin 5 pykälää normaalia korkeampi. Eli leposyke normaalisti noin 40. Jos malttais vähän levätä niin laskis:tongue:

Ja oot ihan oikeassa, että keskisyke oli tän päivän lenkillä itseasiassa oikein hyvä. Tarkoituksena oli vaan että missään vaiheessa ei olis tarvinnu puristaa, mutta tuolla luistolla täytynee ainakin ylämäissä vähän yrittää, että pääsee edes eteen päin:running:

Jännästi tuohon pakkaseenkin tottuu, ei siitä mulle ole muuta haittaa kuin huono luisto.

Mulla ei varpaat kestä. Surullisen kuuluisa Salomonin kilpamonojen kylmyys. Sen lisäksi mystisesti jalka kasvanut, joten ilmatilaa ei juuri ole ja pilot mononsuojiksista urheilukaupoissa myyty jo toista talvea ei-oota koolla 9.

Aloitin tänään hiihtokauden. -10C, tuulista, baana hötölumen peitossa. Yhtään ei luistanut viime vuotisilla voiteilla, tekniikka oli aika hukassa ja huomasin senkin, että yläkropan voimat ovat menneet täysin juoksussa veke. Ehkä se, kun en oo kolmeen vuoteen salilla käynyt, näkyy nyt. 9km jaksoin hiihtää ennenkuin varpaat olivat siinä kunnossa, että oli mentävä autolle, ettei tule mitään amputointeja tms. Kunto on ihan ok, koska sykkeet eivät pienissä mäissä nouse oikeastaan mitään.

Saakeli vaan kun sinne ladulle on melkein 40km suuntaansa. Se on nimittäin niin, että pakkasen takia pitäisi hiihtää 2krt per päivä. En pysty nyt hiihtämään pidempää.

Maksimi on noin 190 ja leposyke tällä hetkellä noin 45, mutta nyt oon 1,5 kuukautta reenannu vähän kovempaa niin se noin 5 pykälää normaalia korkeampi. Eli leposyke normaalisti noin 40. Jos malttais vähän levätä niin laskis:tongue:

Ja oot ihan oikeassa, että keskisyke oli tän päivän lenkillä itseasiassa oikein hyvä. Tarkoituksena oli vaan että missään vaiheessa ei olis tarvinnu puristaa, mutta tuolla luistolla täytynee ainakin ylämäissä vähän yrittää, että pääsee edes eteen päin:running:

Onko paikka tasainen vai sellanen lenkkipolku nopeine nousuineen ja lskuineen?