Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Särjetty sydän!

Peppi
 Share

Recommended Posts

• Replies 47
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ensiksikin tsemppiä, nyt tuntuu kauhealta mutta yritä ajatella ettei tästä ole kuin yksi tie: ylöspäin!

Jätä juokseminen suosiolla väliin jos tuntuu ettei ole voimia. Turha repiä itseään liikaa jos on muutenkin vaikeaa. Toisaalta, jos koet jaksavasi juosta, mene juoksemaan ja juoksekin niin kovaa kuin jaloista lähtee! Pura kaikki kiukku ja paha mieli hyvällä tavalla ja saat palkinnoksi paremman mielen ja itsensä voittamisen tunteen! :) Voimia!

Voimia, Peppi, kun suhde katkesi. Minä menetin viime torstaina rakkaan kumppanini, "koiran vaan", mutta et usko, miten on ollut veto lopussa. Töistä ei oikein tule mitään, on outoa ettei aamulla, iltapäivisin ja iltaisin ole tuttua lenkkikaveria. Täytyy muuttaa juoksuohjelmaa kai siten, että aloittaa aamulla jonkun kevyen lenkin ja iltapäivällä varsinaisen lenkin. On tyhjä ja alakuloinen olo.

Voihan vitalis. Enpä voi muuta sanoa kuin, että samassa liemessä ollaan Peppi, sanoi porkkana toiselle lihasopassa. Itsellä tilanne on vain toisenlainen. Olen itse lähtemässä yli 26 vuotta kestäneestä avioliitosta. Ja ruletti on juuri pyörähtänyt käyntiin. Osaan hyvin kuvitella tilanteesi ja tunteesi. Itsellä ei maistu ruoka, ei saa nukutuksi ja muutenkin on levoton. Sydämestä ottaa ja kaikkea pientä on muutenkin. Taitaa olla vähän hiilihydraattipulaa kanssa lauantaina. On jäänyt syöminen sen verran vähäiseksi.

Mutta tsemppiä Peppi, kyllä me naiset pärjätään. Juostaan niin kuin ei koskaan ennen. Ja voimia sinullekin.

Neuvoja en voi antaa, ainoastaan kertoa, että täällä ollaan tukena. Kun jäin leskeksi, ajattelin, että selviän siitä kun pidän kiinni rutiineista. Olin lamaantunut pari kuukautta, kävin kuitenkin töissä ja liikuin sen minkä jaksoin. Ja sitten aloin juosta. Pakoon. Monimutkasia juttuja....

Hetki kerraallaan on elettävä. Ja yhtenä päivänä huomaa, että selviää yllättävän isoista asioista. Aikaa on surulle annettava ja luotettava siihen, että toimii surun hetkellä senhetkisen tietämyksensä mukaan niin, mikä on itselle parasta.

Jos jaksaa juosta, juoksee, jos ei, jättää väliin.

Poikaystävä jätti... Eipä ollut kauhea pitkä taival meillä takana, mutta kun asia tuli niin yllätyksenä, niin tuntuu tosi pahalta. Miten voin juosta puolimaratonin lauantaina, kun sydän on riekaleina ja siipi maassa?

Luulisin, että voit juosta oikein hyvinkin. Pistät kaikki suru, viha, järkytys jne ajatukset energiaksi. Erilainen juoksuhan siitä tulee kuin olit ajatellut. Mutta seuraava puolikas jo sitten eri ajatuksissa!

Yhdessä tai yksin juosten suru pois. Pyytäisin sut 2 tunnin ryhmään juoksemaan HCR:n, mutta taidat olla sen verran kova tekijä, että et viihtyisi meidän vauhdissa. Muistelen ainakin, että juokset ihan kivaa vauhtia. Mutta yksi tapa on tosiaan juosta, ja purkaa kiukku Keskuspuistoon ja tulla kaikkensa antaneena maaliin ansaitusti. Itse tosin vedän pitkän lenkin reippaasti, mutta sun tapauksessa voit antaa kaikkesi, niin helpottaa pirusti..usko pois.

Näinhän se on, ettei lenkkipolkuja pidä tuossa tilanteessa jättää. Ne ovat kuitenkin iso henkireikä loppujen lopuksi ja pitävät mieltä virkeänä. Pahinta on kotiin muurautuminen. Lähdet HCR:lle ja etenet päivän fiiliksen mukaan. Maalissa varmasti huomaat tehneesi oikean valinnan, kun et jättänyt reissua väliin. Koitat vaan saada jotain syödyksi tässä viikolla, että jaksat. Kovasti tsemppiä sinne!

Juoksu on ihan kuin suomalaisten viinan juonti.

Jos elämä potkii, voidaan juoda viinaa. Jos on syytä iloon ja juhlaan, voidaan juoda viinaa.

Juoksu on kuitenkin pitkällä tähtäimellä parempi vaihtoehto, ja itse ainakin yritän nämä tällä hetkellä pienet murheeni upottaa liikkumiseen!

Älä jää sohvan pohjalle vaan perkule vieköön sinähän pystyt siihen.