Jump to content
Juoksufoorumi.fi


villho

Recommended Posts

Bongasin hifi/digi/board yms. -messuilta sattumalta eräältä kojulta La Sportivalta uuden Crossover -kenkämallin. Nyt kenkä oli esittelyssä uusimmassa Juoksija-lehdessäkin. Kyseessä näyttäisi olevan Crossliteja vastaava malli, mutta Goretex-kalvolla sekä sisäänrakennetulla gaiterilla.

Täältä lisää. Pakkohankinta.

Kyseessähän on selvästi loistava talvi-/maastojuoksukenkä, koska kenkien nastotuskin on helppo hoitaa itse La Sportivan omalla nastasarjalla. Tällä hetkellä juoksen nastoitetuilla Crossliteilla, joiden päälle vedän Icebugin gaiterit.

Link to comment
Share on other sites

Miten muuten virittelit Icebugin gaiterin Crossliteen? Nauhojen suojana oleva läpyskä peittää minulla sen paikan johon koukku tulisi.

Ei sitä koukkua välttämättä tarvitse kiinnittää lainkaan. Ei ainakaan normaaleilla lenkeillä, kun gaitereilta riittää, että suojaavat nilkkaa kylmältä.

Jos sitten haluaa lähteä umpihankeen, niin tuon "läpyskän" läpi vetää helposti esim. rautalankaa, ohuen nippusiteen yms. johon koukun voi sitten tarvittaessa kiinnittää.

Itse asiassa sunnuntaina menin jonkin matkaa umpimetsässä (= lunta arviolta 5 cm nilkan yläpuolelle) ilman että koukku oli kiinni, eikä kenkiin siltikään mennyt lainkaan lunta. Se jalan ali vedettävä kumirenksu pitää sen gaiterin kuitenkin varsin napakasti paikoillaan, joten ei se helposti siitä nouse.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Minun suosikki on jo monta vuotta ollut La Sportivan Wild Cat malli.

Olen juossut sillä vuorijuoksukilpailun Dolomiteilla: hiekassa, mudassa ja sitten lumessa/jäällä eli todella liukkaalla 3000m korkeudella.

Moni muukin käytti kilpailussa samaa mallia.

http://www.sportiva.com/products/prod/536

Tykkään myös kovasti La Sportivan vaelluskengistä (vaellus/retkiluistelukäytössä). Suosittelen lämpimästi.

Link to comment
Share on other sites

Minun suosikki on jo monta vuotta ollut La Sportivan Wild Cat malli.

Olen juossut sillä vuorijuoksukilpailun Dolomiteilla: hiekassa, mudassa ja sitten lumessa/jäällä eli todella liukkaalla 3000m korkeudella.

Moni muukin käytti kilpailussa samaa mallia.

http://www.sportiva.com/products/prod/536

Tykkään myös kovasti La Sportivan vaelluskengistä (vaellus/retkiluistelukäytössä). Suosittelen lämpimästi.

Enemmän kuin tyytyväisenä La Sportivan käyttäjänä olisin kiinnostunut tuosta mainitsemastasi vaelluskengästä, kun sellaisia ei vielä ole ja pitäisi tulevaisuudessa varmaankin hankkia jotkut varsinaiset vaelluskengät. Tähän asti kaikki "vaellus" ja "vuori" -reissut on tehty ihan vaan Crossliteillä... Onko sinulla ehkä mallinimeä tiedossa näille? Tuskin Suomesta mistään saa?

Link to comment
Share on other sites

Enemmän kuin tyytyväisenä La Sportivan käyttäjänä olisin kiinnostunut tuosta mainitsemastasi vaelluskengästä, kun sellaisia ei vielä ole ja pitäisi tulevaisuudessa varmaankin hankkia jotkut varsinaiset vaelluskengät. Tähän asti kaikki "vaellus" ja "vuori" -reissut on tehty ihan vaan Crossliteillä... Onko sinulla ehkä mallinimeä tiedossa näille? Tuskin Suomesta mistään saa?

Vaelluskengät ostin viime vuonna varuste.net:sta, niissä lukee La Sportiva Trekking, muuten mallista ei mitään tietoa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy