Jump to content
Juoksufoorumi.fi

7.5

kurppa
 Share

Recommended Posts

Yritin katsoa, onko joku jo aloittanut tämän päivän. Jos olin niin tollo etten löytänyt aiempaa ketjua niin siirtäkää. Kuka varasti minun juoksukunnon? 9,5km aikaan 59min. Ensinnäkin sykkeet on kamalan korkealla. Ei ymmärrä. Pari viikoa sitten meni 10 km 5,40 vauhdilla suht keveästi jotain sykkeellä 150, nyt ne meinas huidella paljon hitaammalla vauhdilla jossain 160. Oli pakko hidastaa vauhtia. Jalka ei pahemmin vaivannut, viimeisellä kilometrillä hiukan tuntemuksia. Ja tuokin ihmetyttää, että miten ihmeessä voin valua hikeä niin paljon. Kun lähdin, mittarissa oli 5 astetta lämmintä. Panin pitkät trikoot ja pitkähihaisen paidan. Puolivälissä olin ihan likomärkä. Ajettelin, että ei kait sitä tähän aikaan aamua kukaan tuttu tule vastaan ja kiskaisin paidan pois ja mahanahkat tuulessa lerpattaen pistelin urheilurintsikoilla. Eikös vain heti tullut punainen auto vastaan, missä oli pariskunta ja tuuttasivat kovasti ja kuski heilutti kättä. Hohhoijaa, kukahan sekin oli *häpeää naama punaisena*. Voisko nuo tulehduskipulääkkeet vaikuttaa noihin sykkeisiin ja janon tunteeseen. Janottaa koko ajan kamalasti. Viikon söin celebraa ja toisen viikon arcoxiaa. Eilen lopetin kuurin. Viikkoon tuli kaikesta huolimatta kilometrejä 36, osa sauvakävellen. Jos vielä pari lenkkiä käyn ennen terwaa ennen kuin heittäydyn "lepäämään".

• Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Juu kyllä siellä lämpöä piisaa ja aurinkoa, täälläkin hikoiltiin reilusti lenkillä vaikka pelkkä toppi päällä painoin taas aamulenkin. Ihmekös tuo, auringossa mittari näyttää lähemmäs neljääkymmentäviittä astetta!

7.5km, 44:22min, avg156, 5:55min/km. Taas tuli aika vauhdikaasti mentyä vaikkei tarkoitus ollut kun vähäsen vaan..

Läpsyttelyä 92 min, ka 147. Liikenteeseen lähdin klo 8.10. Oli hyvä aika lähteä, lenkin loppupuolella alkoi olla jo melkoisen lämmintä. Nyt on sitten muut päivän hurvittelut edessä.

P.S. Mulla on tapana kerätä niin sanotun pirun keksinnön listaan erilaisia verenpainettani nostattavia tavaroita. Tähän mennessä sinne on mennyt mm. persilja, kookos, banaani, viili ja laminaattilattia. Nyt sinne on vahvasti ehdolla myös Asicsin 2100. Nämä olivat hyvät juoksumatolla, mutta asfaltilla en ole vielä päässyt sinuiksi näiden kanssa.

24.9km, liki 25asteen lämmössä. Oli tämä vähä liiankin lämmintä juoksemiseen, mutta kun aamulla en viitsinyt lähteä ja illalla en ehdi niin pakko oli käydä päivällä.

Aikaa meni 2.20 eli 5:37 min/km. Syke oli muutaman pykälän normalia korkeemmalla, avg140. Varmaan johtui lämmöstä ja osansa oli varmaan myös perjantain juopottelureissulla.

Ensimmäinen hellekisa tältä vuodelta juostu. Kilpailuna Kaukjärven kierros Tammelassa. Ilmoitettu matka 14.5 km, mutta pari sataa metriä tuosta voi vähentää jos 14 km:n paalu oli paikallaan. Reitti kulki pitkin metsä- ja hiekkateitä nimensä mukaisesti Kaukjärven ympäri. Mukava tapahtuma, harmin paikka vain että jouduin juoksemaan lähes koko matkan yksin enkä loppuun saanut aikaiseksi minkäänlaista raastoa. Loppuaika muistaakseni 51.35, jolla ei hätyytellä Marko Vaittisen viime vuonna juoksemaa reittiennätystä 46.15.

Ensimmäinen hellekisa tältä vuodelta juostu. Kilpailuna Kaukjärven kierros Tammelassa. Ilmoitettu matka 14.5 km, mutta pari sataa metriä tuosta voi vähentää jos 14 km:n paalu oli paikallaan. Reitti kulki pitkin metsä- ja hiekkateitä nimensä mukaisesti Kaukjärven ympäri. Mukava tapahtuma, harmin paikka vain että jouduin juoksemaan lähes koko matkan yksin enkä loppuun saanut aikaiseksi minkäänlaista raastoa. Loppuaika muistaakseni 51.35, jolla ei hätyytellä Marko Vaittisen viime vuonna juoksemaa reittiennätystä 46.15.

Kovaa olet silti pistellyt. Ei olisi musta enää vastusta, joten kevään treenit ovat ilmeisesti purreet sulla aika hyvin. Mun tuloskehitys on taas huomattavasti loivempaa, mutta turha valittaa kun en ole ikinä ollut näin hyvässä juoksukunnossa. Katotaan sitten lopullinen tulos kesän maratoneissa.

Mun tuloskehitys on taas huomattavasti loivempaa, mutta turha valittaa kun en ole ikinä ollut näin hyvässä juoksukunnossa. Katotaan sitten lopullinen tulos kesän maratoneissa.

Kunhan maltat huilata hieman ennen seuraavia kisoja niin varmasti tulee kunto esiin. Itse otin kaksi lepopäivää ennen Kaukjärveä, kun oikea akilles on hiukan aristellut. Lyhyt lepo ja jääpalat ovat tuntuneet tepsivän ja uskallan ilmeisesti ilmottaustua Yyterin maratonille.

Kävimpä testaamassa terwahölkän reitin.

Eli 21.1km, aikaa 2h 24h min 6:54/km, AVG 150.

Elämäni tähän asti pisin juoksu.

Nyt on ainaki itselleni tullut todistettua että 20.5 kun ollaan lähtöviivalla, niin puolimara taittuu.

Lopussa alkoi vähän koivet tukkeutumaan, mutta vauhdin kiristäminen auttoi kummasti.

Lämmin oli sää...ja sehän näkyi myös mulla sykkeissä. Mutta pitää nyt nauttia näistä säistä ennenkuin alkaa lunta satamaan..heh. Varmaan rollaattorilla ois vetänyt saman lenkin hiukan alhaisemmilla sykkeillä. Mutta Kuusijärvellä tuli kävästyä, ja otin molempiin suuntiin omat sykkeet.

7.7 km / 51:58 / avg. 149 / 6:45 min/km

7.7 km / 51:02 / avg. 152 / 6:38 min/km

Total 15.4 km 1:43