Jump to content
Juoksufoorumi.fi

"Kirja-arvostelu"

heli
 Share

Recommended Posts

En nyt löytänyt sitä ketjua,mihin oli koottu juoksua koskevaa kirjallisuutta, joten en tiedä, onko tätä aihetta jo käsitelty palstalla.

Luin huvikseni J.P.Roosin kirjan Maratonmiehen elämä tai jotain sinnepäin. Ihan muuten asiallinen kirja, mutta kyllä oli yksi luku sangen sovinistisesti kirjoitettu. (Roos ystävällisesti kyllä varoitti ennen lukua,ettei kannata jatkaa lukemista,jos suuttuu herkästi)

Roos sai kyllä sisälläni asuvan telaketjufeministin hereille tosissaan. Kyseisessä luvussa arvioitiin naisen kehon suotavia ja myöskin eptoivottavia ominaisuuksia hyvin yksityiskohtaisesti. Voivoteltiin vielä päälle, että valitettavasti juoksu ei kavenna naisten reisiä eikä takamuksia. Joten hyvät naiset, älkää lukeko ainakaan tuota seksuaalisuutta ja juoksua käsittelevää lukua, ellette halua tulla huonolle tuulelle.

Muistan, että aiheesta oli joskus keskustelua. Naureskelin jo silloin, että vaikka en maratonia ole juossut niin olen kyllä juuri hänen kuvailema kuivakka, rinnaton, lyhyttukkainen tyyppi,

Jos oikein muistan, hän arvosteli siinä, että ensin maaliin tulee nämä kuivakkaan näköiset naiset ja lopussa sitten nämä hyvännäköiset naiset.

Että jos peiliin katsoo, on tässä mahdollisuus vaikka millaisiin aikoihin.

Tämän miehen mielipiteitähän löytyy netistäkin. Kirjaa en ole lukenut. Mutta en silti pahalle päälle tullut, vaikka hänen tekstejään olen lukenut. Kun itse tietää, mitä on niin ei silloin kenenkään mielipiteet niin hetkauta.