Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Hurttah

Märäpuvun koko

Recommended Posts

Olen aikeissa hankkia märkäpuvun. Todennäköisesti tilaan jostakin ulkolaisesta nettikaupasta, kun näyttävät olevan halvempia.

Kokotaulukoita tiiraillessani näyttäisi siltä, että mittojeni puolesta en osu "keskelle" kokoa, vaan väliin taikka ääripäähän. Jos näin on, miten puku tulisi valita? Otanko mieluummin väljän puvun, vai pitäisikö ottaa tiukka? Olisiko parempi hieman lyhyt vai pitkähkö puku, jos on pakko valita näiden väliltä?

Olen 182 cm ja 74 kg, elikkä ruipelo.

Suunnittelen siis ensimmäisen märkäpuvun ostamista. Nettisurffailun tuloksena olen tullut siihen johtopäätökseen, että Blue Seventy tarjoaa vartalotyypilleni lähinnä sopivan mitoituksen. Mitoitus Small Tall on tarkoitettu 168-182 cm/68-78 kg kokoiselle. Itse olen 182 cm/75 kg, eli menee ohjemitoituksen sisään ja yläpäähän. Ei pitäisi olla ainakaan liian iso. chainreactioncycles.com tarjoaa Blue Seventy Reaction 2007 puvun hintaan 128 €.

Onko kenelläkään kokemusta Blue Seventy Reaction 2007 puvusta? Olisin tyytyväinen kokemuksista. En aseta vaatimuksia erityisen korkealle, alittelija kun olen. Toisaalta huonoa ei kannata ostaa, vaikka saisi halvalla. Ja voihan käydä niinkin, että harrastuksesta innostuu eikä se jääkään yhteen kesään. Silloin olisi hyvä, että ei tarvitsisi heti ostaa uutta märkkäriä.

Malli ja koko varmaan on ok, matala hinta johtunee tuosta että puku on 3,5v vanha. Ehkä joku kokeneempi osaa sanoa mitä tuolle puvulle tapahtuu jos se on 3,5v kaapissa tai kaupan varastossa. Oma kokemukseni on että aktiivikäytössä puku muutamassa vuodessa menettää jonkun verran joustavuuttaan ja sitä kautta mukavuutta joten mieluummin ostaisin vähän uudemman mallin jos sen hinta vain ei muodostu kohtuuttomaksi esteeksi. Täytyy tosin sanoa että omilla vermeilläni on käyty pariin kertaan myös uimahallissa joka ainakin Aquamanin mukaan osaltaan kovettaa tuota materiaalia.

Muokattu

En nyt ole ihan varma tuosta Reactionista, mutta muutama vuosi sitten kokeilin jotain halvemman pään BlueSeventyjä ja matsku oli mielestäni melko muovisen tuntuista, myös sisäpinnan kangas ei ollut kovinkaan liukkaan oloista. En olisi ostanut jos olisi käynyt päälle.

Jos sulla ei ole hirveä polte hankintaan, niin tsekkailisin esim TotalFitnessNottinghamin tarjontaa, tuolla on ollut tosi kovia alennusprosentteja mm. eliittipuku Helixii lähti viime talvena reilulla parilla huntilla.

Itselläni on 08 Reaction, hyvä on ollut, kun ei paremmasta tiedä ;-) sovitin myös halvinta mallia (Sprint), joka tuntui kyllä kehnommalta. Myyjä sanoi tuolloin, että ero Sprintin ja Reactionin välillä oli isompi kuin Reactionin ja siitä seuraavan (olisko ollut Energy?).

Olisko tuo sulle peräti nafti? Mulle (173/70) passeli on nimittäin M...

Kiitokset kaikille kommenteista. Jupiksen vinkkaamassa kaupassa oli tarjolla mm. Orca Sonar hintaan 188.70 €. Aika hyvä tarjous, koska sama tuote evanscycles.com kaupassa 268 €. Onko kenelläkään kokemusta puvusta taikka merkistä, edes kuulopuheita? Koko MT saattaisi sattua aika hyvin mittoihini (177 - 190 cm/ 68 - 76 kg).

Kyllä tuo paremmalle kuulostaa kuin ensimmäinen vaihtoehto, sekä vuosimallin että koon suhteen. Ei sillä merkillä mielestäni ole niin ratkaisevaa merkitystä, Orcalla ui mm. kaksi maailman parasta pitkän matkan urheilijaa joten kyllä se ihan triathloniin kelpaavia asuja osaa tehdä :)

Mulla oli Sonar vielä pari vuotta sitten. Oli mielestäni todella hyvä puku, erityisesti kaulus on yhä parasta mitä olen kokeillut. Ainoana huonona puolena olkapäiden hopeanvärinen neopreeni alkoi halkeilemaan parin kesän käytön jälkeen. Lähinnä siitä oli kuitenkin vain kosmeettista haittaa.

Orcat on mielestäni vähän slimmimmin leikattuja kuin Blue70 ja vaikkapa Xterra puvut.

Mulla oli Sonar vielä pari vuotta sitten. Oli mielestäni todella hyvä puku, erityisesti kaulus on yhä parasta mitä olen kokeillut. Ainoana huonona puolena olkapäiden hopeanvärinen neopreeni alkoi halkeilemaan parin kesän käytön jälkeen. Lähinnä siitä oli kuitenkin vain kosmeettista haittaa.

Orcat on mielestäni vähän slimmimmin leikattuja kuin Blue70 ja vaikkapa Xterra puvut.

Alkaa tuntumaan houkuttelevalta vaihtoehdolta. Muistatko mikä oli puvun koko ja mitkä olivat pari vuotta sitten omat mittasi?