Jump to content
Juoksufoorumi.fi

New York City marathon 2011

Recommended Posts

• Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Juu, arpa on $11. Jos voitat, niin veloittavat saman tien $281 luottokortilta, sen enempää kysymättä (~215€ osallistumismaksu on kyllä aika kova, mutta kaupaksihan nuo menee siitä huolimatta). Sen jälkeen voi perua/siirtää seuraavalle vuodelle jolloin sama kuvio toistetaan, jos vielä kiinnostaa. Rahoja ei makseta takaisin, missään tapauksessa. Tuolla vähän tarkemmin:

http://www.nycmarathon.org/entrantinfo/apply.htm

Arvalla mahdollisuus päästä mukaan on alle 10%. Matka Kaleva ja SMT lienevät varmempia tapoja saada juoksunumero.

Ja edellisten juoksujen aikoihin perustuvat rajat lienevät edelleen käytössä. Oliko se nyt niin että jos on alittanut nuo rajat (yleinen 2:55, M40 3:10 jne.) niin pääsee ilman arvontaa läpi kun maksaa vaan tuon $11 + osallistumismaksun? Näin olen ymmärtänyt ja sisäänpääsy varmistunee tässä tapauksessa tammi-helmikuussa.

Matka Kaleva ja SMT lienevät varmempia tapoja saada juoksunumero.

Eivät myy pelkkiä juoksunumeroita. Kuka haluaa jollekin ylihintaiselle junttien seuramatkalle mukaan. Jos neljännellä yrittämällä pääsee viimeistään mukaan niin kannattaa laittaa sitten sitä arpaa vetämään muutama vuosi etukäteen.

NYC on hitaan reittinsä vuoksi vähän sellainen "eläkeläisjuoksu", johon ei ole hirveätä hinkua niin kauan, kun pystyy kehittymään ja aikaa parantamaan.

Eivät myy pelkkiä juoksunumeroita. Kuka haluaa jollekin ylihintaiselle junttien seuramatkalle mukaan. Jos neljännellä yrittämällä pääsee viimeistään mukaan niin kannattaa laittaa sitten sitä arpaa vetämään muutama vuosi etukäteen.

NYC on hitaan reittinsä vuoksi vähän sellainen "eläkeläisjuoksu", johon ei ole hirveätä hinkua niin kauan, kun pystyy kehittymään ja aikaa parantamaan.

itsehän voi juoksullaan vaikuttaa kuinka nopea se on :D

Ja edellisten juoksujen aikoihin perustuvat rajat lienevät edelleen käytössä. Oliko se nyt niin että jos on alittanut nuo rajat (yleinen 2:55, M40 3:10 jne.) niin pääsee ilman arvontaa läpi kun maksaa vaan tuon $11 + osallistumismaksun? Näin olen ymmärtänyt ja sisäänpääsy varmistunee tässä tapauksessa tammi-helmikuussa.

Minä ainakin olen käsittänyt niin, että jos on juossut karsintarajan alle, niin pääsee suoraan mukaan osallistumismaksulla, kun lähettää sähköpostia järjestäjille (marathonmailer@nyrr.org). Myös puolikkaan aika näyttäisi kelpaavan. Minulla olisi tarkoituksena juosta tuo karsintaraja jossain vaiheessa, mutta ensi vuoden maratonille en ehdi mukaan, koska juoksu pitää olla tehty välillä 1.1.2010-31.1.2011.

Minä ainakin olen käsittänyt niin, että jos on juossut karsintarajan alle, niin pääsee suoraan mukaan osallistumismaksulla, kun lähettää sähköpostia järjestäjille (marathonmailer@nyrr.org). Myös puolikkaan aika näyttäisi kelpaavan. Minulla olisi tarkoituksena juosta tuo karsintaraja jossain vaiheessa, mutta ensi vuoden maratonille en ehdi mukaan, koska juoksu pitää olla tehty välillä 1.1.2010-31.1.2011.

Jos noin on niin tuli sitten vähän pöljäiltyä sillä kerkesin rekisteröityä sinne virallista kautta ja meni tuo 11 taalaa mutta eipä tuolla nyt kokonaiskuluissa mitään merkitystä ole. Rekisteröinnin yhteydessä kyllä kysyttiin myös paras maraton/puolikas tulos vuoden sisällä.

Jos noin on niin tuli sitten vähän pöljäiltyä sillä kerkesin rekisteröityä sinne virallista kautta ja meni tuo 11 taalaa mutta eipä tuolla nyt kokonaiskuluissa mitään merkitystä ole. Rekisteröinnin yhteydessä kyllä kysyttiin myös paras maraton/puolikas tulos vuoden sisällä.

Voi olla, että ilmoittautuminen menee niin kuin teit. Tuo systeemi on hiukan muuttunut siitä, kun viimeksi selvitin tuota asiaa.

Minä ainakin olen käsittänyt niin, että jos on juossut karsintarajan alle, niin pääsee suoraan mukaan osallistumismaksulla, kun lähettää sähköpostia järjestäjille (marathonmailer@nyrr.org). Myös puolikkaan aika näyttäisi kelpaavan.

Suoran sisäänpääsyn karsintarajat tuntuvat mielestäni jossain määrin puolikasta "suosivalta":

Open: 2:55 marathon ja 1:23 puolikas

Masters (40 - 50 v): 3:10 marathon ja 1:30 puolikas

Itselläni ainakin puolikkaan aikaraja on tällä hetkellä parin kolmen minuutin päässä, täyden matkan ehkä noin 15 minuutin päässä (harjoittelen kuitenkin ainoastaan maraton tavoitteena). Ensi keväänä uskoisin puolikkaan aikarajan alittuvan melkoisella varmuudella. Täyden matkan alitukseen voi sen sijaan mennä vielä vuosi ehkä kaksikin.