Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikonloppumaraton ulkomailla


Recommended Posts

Olisi mukava kokeilla juosta maraton ulkomailla. Työläisellä on vaan sellainen pikku ongelma, että arkipäivät pitää olla töissä. Löytyykö jotain sellaista hyvää (mitä se sitten tarkoittaakaan) maratonia, josta ehtisi vielä maanantaiaamuksi töihin? Zürichin maraton juostaan sunnuntaiaamuna, joten sinivalkoisilla siivillä ehtisi vielä illaksi kotiin. Olisiko muita ehdotuksia?

Link to comment
Share on other sites

Hyviä ehdotuksia. Onko kokemuksia Rotterdamista pikavauhtia lentokentälle? Rotterdamissa on toki nopea reitti, mutta jos maraton alkaa 11 ja juoksuun menee nelisen tuntia, ei alle kolmessa tunnissa oikein taida ehtiä toipua juoksusta, etsiä suihku (eivät taida arvostaa maratontuoksua koneessa), kerätä kamppeet, sännätä junalle ja ehtiä Finskin iltalentoon 18.50. Kelmillä pääsee Suomeen toki vielä myöhemmin, mutta sitten ollaankin Helsinki-Vantaalla vasta maanantain puolella. Praha ja Wien laitettiin harkintapyttyyn Zurichin seuraksi.

Link to comment
Share on other sites

Mikä on sellainen duunariammatti, josta ei saa yhtä päivää vapaaksi? Keskustelu jota tässä käydään vaikuttaa samalta jota käydään joka paikassa, mediassa ja hiekkalaatikoilla. Kaikilla on hirvittävä kiire. Höpönlöpö.

Tai ainakin luulisi saavan esimieheltä kuin esimieheltä ymmärtämystä, jos ehdottaa, että tulee maanantaina vähän myöhässä, kun on viikonloppuna juoksemssa maratonia xxx:ssä. Sen verran usein vähänkään enemmän maailmaa nähnyt esimies on joutunut odottelemaan viikonlopun pitkäksi vetäneitä "juhlijoita" maanantaisin, että maratonin luulisi kuullostavan helpottavan tervehenkiseltä myöhästymissyyltä.

Link to comment
Share on other sites

Hyviä ehdotuksia. Onko kokemuksia Rotterdamista pikavauhtia lentokentälle?

Ei ole. Tulin vasta ti. Junaliikenne sinänsä toimii tuolla Hollannissa hyvin.

Rotterdamissa on toki nopea reitti, mutta jos maraton alkaa 11 ja juoksuun menee nelisen tuntia, ei alle kolmessa tunnissa oikein taida ehtiä toipua juoksusta, etsiä suihku (eivät taida arvostaa maratontuoksua koneessa), kerätä kamppeet, sännätä junalle ja ehtiä Finskin iltalentoon 18.50.

Niin siellä ei ole järjestäjien toimesta käsittääkseni suihkuja, joten se ettiminen haastavampaa.

Kelmillä pääsee Suomeen toki vielä myöhemmin, mutta sitten ollaankin Helsinki-Vantaalla vasta maanantain puolella.

Mitä merkitystä tuolla on? Itse tulen usein viimeisellä koneella. Itse asiassa olin kerran duunissa, jossa tulin kerran viikossa arkipäivänä n. 01 Helsinki-Vantaalle.

En suosittele kyllä kovin rankkaa työpäivää maran jälkeiselle päivälle. Ekan Tukholman maran jälkeisenä päivänä ajettiin melkein heti kun Silja oli tullut Helsinkiin sitten koko päivä vesijeteillä ja heikentynyt vastustuskyky aiheutti ilmeisesti sairastumisen. Ma aamuna lähdin vielä klo 07 lennolla työmatkalle Keski-Eurooppaan ja paahdoin siellä pari päivää kovaa aamusta iltaan workshopeissa, mutta ke oli jo aamulla sitten joku 39 kuumetta. Nykyään otan aina pari päivää rauhallisesti. Kävelyä sen minkä jaksaa, shoppailua, kahviloissa istuskelua, pari kaljaa ja sitten toisena päivänä paluumatka Suomeen.

Link to comment
Share on other sites

Niin siellä ei ole järjestäjien toimesta käsittääkseni suihkuja, joten se ettiminen haastavampaa.

Olen kyllä tavannut maailmalla juoksukisoja. joissa suihkuista on tullut jossain vaiheessa enää kylmää vettä, mutta ajatus eurooppalaisesta kaupunkimaratonista, jossa ei olisi pukuhuoneiden yhteydessä tai välittömässä läheisyydessä suihkuja oli niin outo, että piti ihan tarkistaa asia Rotterdamin nettisivulta...

Muuten olen sitä mieltä, että alle kolmipäiväiset lomamatkat lentäen pitäisi lailla kieltää.

Link to comment
Share on other sites

Olen kyllä tavannut maailmalla juoksukisoja. joissa suihkuista on tullut jossain vaiheessa enää kylmää vettä, mutta ajatus eurooppalaisesta kaupunkimaratonista, jossa ei olisi pukuhuoneiden yhteydessä tai välittömässä läheisyydessä suihkuja oli niin outo, että piti ihan tarkistaa asia Rotterdamin nettisivulta...

Paikalliset juoksuklubit käsittääkseni varaavat kimpassa yhden hotellihuoneen, jossa käy sitten toistakymmentä juoksijaa suihkussa ja ehkä hierottavanakin. Voittaa varmasti kylmät telttasuihkut. Tosiaan mitään järjestäjien suihkuja ainakaan omasta mielestäni siellä ei ole. En itse kokenut sitä ongelmaksi, kun tiesin miten tulen toimimaan. En ole itseasiassa missään isommassa maratonilla kaivannut suihkua, vaan vaihtanut vaan vaatteet ja painunut sitten joko laivalle (stokis) tai hotelliin (rotteri, berliini) suihkuun.

Link to comment
Share on other sites

Mitä merkitystä tuolla on? Itse tulen usein viimeisellä koneella. Itse asiassa olin kerran duunissa, jossa tulin kerran viikossa arkipäivänä n. 01 Helsinki-Vantaalle.

Jaa että miksi tulisin maratonilta mieluummin illaksi kotiin kuin pikkutunneiksi kotiin? Syy on sangen hyvin kiteytetty seuraavassa lainauksessa.

En suosittele kyllä kovin rankkaa työpäivää maran jälkeiselle päivälle. Ekan Tukholman maran jälkeisenä päivänä ajettiin melkein heti kun Silja oli tullut Helsinkiin sitten koko päivä vesijeteillä ja heikentynyt vastustuskyky aiheutti ilmeisesti sairastumisen. Ma aamuna lähdin vielä klo 07 lennolla työmatkalle Keski-Eurooppaan ja paahdoin siellä pari päivää kovaa aamusta iltaan workshopeissa, mutta ke oli jo aamulla sitten joku 39 kuumetta. Nykyään otan aina pari päivää rauhallisesti. Kävelyä sen minkä jaksaa, shoppailua, kahviloissa istuskelua, pari kaljaa ja sitten toisena päivänä paluumatka Suomeen.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy