Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lappeenrannassa Etelä-Saimaan puolimaraton 6.5.2006

Recommended Posts

Etelä-karjalan ravureille ja muillekkin jalkatyötä arvostaville tarjotaan taas makeaa mahan täydeltä. Lappeerannan Urheilu-Miehet järjestävät puolikkaan ja kympin. Sarjoja oli kaiken kokoisille ja näköisille. Karkelot alkavat klo 12. Ikinä en ole itse käynyt ja nytkään en ole varma menenkö. Mut ketä kiinnostaa niin kannattaa käydä pistäytymässä.

Mitäs tästä nyt sanois. Hyvä reitti ja tasainen, kolmeen kertaan samaa 7 km lenkkiä kierretään. Silloin joskus kun kuvitelin että olin edes kohtuullisessa kunnossa niin ei täällä kuitenkaan mitään ennätyksiä syntynyt, joku siinä reitissä kuitenkin hidastaa, ehkä liikaa mutkia. En tiedä.

Järjestelyt ovat pelanneet muuten ihan OK mutta viime vuonna eivät meinanneet saada tuloksia selville mitenkään. Osa palkinnoista jäi jakamatta ja läheteltiin sitten jälkeenpäin kotiin ym ym. Viisi ensimmäistä sai oikean ajan (onneksi olin tuossa joukossa) ja loputkin sitten parin päivän päästä, tai näin ainakin ilmoitettiin että ajat ovat oikein. Palkintojenjako venyi ja venyi kun tuloksista ei saatu selvyyttä, tuntui ettei kukaan ollut ihan ajan tasalla. Harmillinen juttu ja tuskin tulee toistumaan, koska virheistähän sitä opitaan.

Nyt osallistujien kesken arvotaan taulu-tv, eli kannattaa ilman muuta mennä kokeilemaan arpa-onnea.

Kolmasti on tuolla tullut oltua mutta tänä vuonna jää väliin kun suunnistustreenit vie voiton.

ForrestG, siehän voisit käydä juoksemassa sen rahapalkinnon (85 e muistaakseni) pois kuleksimasta. ;)

Aijaahans vai ruvetaan siellä ihan rahnaa jakamaan. Hmmm. No perhana, samapa kai tuo on siellä sit käydä. Jos tuntuu pahalle niin käy sitten vain lenkkivauhtia vetämässä. On jos jonkinlaista jumia nyt kropassa ja vähän jonkinlaista röhääkin päällä.

http://www.lum.fi/lum/puolmaraton.php

Tarkennuksena sen verran että tuo rahapalkintoa edellyyttaa A-rajan rikkomista, eli alle 1:10 pitää mennä, joten ei muuta kuin kenkää toisen eteen ja suht rivakkaa tahtiin.

Meinasitkos itse saapua paikalle?

Kolmasti on tuolla tullut oltua mutta tänä vuonna jää väliin kun suunnistustreenit vie voiton.

Jahas starttiin aikaa reilu 2 ja puol tuntia. Ja PeräBerberiasta moottoroidulle siirtymämarssille aikaa noin 50 min. Nyt vain kertailen mielessä, että onkohan kaikki oleellinen mukana ja ravaan yhtenään vessassa. Aamulla täräytin klo 5 ylös ja kävin vetää 8.5 km lenkin pohjille. Jalat on taas väsyneen makuiset ja hieman jäykät. Pitää yrittää tehdä hyvät verryttelyt, että saa paikat auki. Tältä reissulta on tavoitteena saada vain reipas harjoitus. Mut illalla lisää, jos ollaan hengissä.

Ainakin ilma näyttää täällä Lappeessa ihan loistavalta, tyyntä, se on tärkeää koska suoraa on jonkun verran. Lämpötilankaan ei pitäisi vielä puolikkaalla haitata vaikkei näihin lämpötiloihin ole pystynyt vielä totuttautumaankaan. Juottopaikkoja on 3.5 km välein, joten tuskin kukaan pääsee liiaksi kuivumaan. Tsemppiä kaikille, mie lähen metsään.

HENGISSÄ!!! Nyt maltoin läpsytellä siihen tahtiin ettei tarttenna maalissa köllötellä(kuten viime kisassa). Aikaa meni 1.13.48 (omalla kellolla). Suurin piirtein tasainen vauhti oli, koko kisan ajan. Keli oli lämpöinen, mut ei liian kuuma. Eihän tuota miksikään raastoksi voi luokitella. Ainoat paikkat mitä raastoi oli nivuset(rasvasin) ja kainalot(en rasvannut). Sinänsä yllättävää, koska maratonilla ei ole koskaan ennen hiertänyt. Varmaan toi pölynen ilma kertyy iholle ja hien kanssa tekee sellaista hionta tahnaa joka raastaa. Oli suhteelisen freesi olo vielä maalissakin. Loppukiriäkin pystyin vähän testailemaan. Ja irtosihan se ihan kivasti. Tietysti ymmärrettävää ku jalat oli vielä hyvällä tolalla(elikkäs ei hapoilla vain vähän väsyneet). Kova viikko takana ja olen pirun tyytyväinen, että pääsee lepämään. Nyt vain HCR:ää odottelemaan, siellä tuskin pystyn mitään maagista tekemään. Tyytyväinen olen jos ennätystäni parannan. Taisi Lappeenrannassa joku nätti foorumilainenkin olla kun sain jopa kannustusta. Kiitos siitä!

edit virallinen aika on 1.13.49

Hirveän paha mennä sanomaan. Hyvänä päivänä, hyvällä kelillä, helpolla reitillä ja hyvien peesipaikkojen kanssa uskon, että olisi mahdollista. Mut HCR:llä...? -en usko. 2-3 minuuttia siitä pitäisi lähteä helposti. Parhaani tulen siellä tekemään ja kaikkeni antamaan. Pitäsisi saada rullaavammat kengät HCR:lle. DS Racerit joita käytän ovat melkoiset läpyskät eivät rullaa yhtään.

Lappeenrannassa juoksin minäkin. Olin tosi tyytyväinen reittiin sen tasaisuuden takia. Ilmakin oli aivan loistava. Suuriin tapahtumiin tottuneena tuo oli aivan erilainen, tosin sai kerrankin juosta omaa vauhtia alusta saakka, mitä ei voi sanoa esim. HCR:sta. Tämän vuoksi kai se ennätyskin tuli, 1.44. 43. Kaiken kaikkiaan siis hyvä kisa!